Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Atlanta - Las Vegas

Discussie gestart

USofA

Hoi,

Ik ben druk bezig met het uitstippelen van een route, die me erg gaaf lijkt, maar wel haalbaar moet zijn.
Ik ben van plan volgend jaar voor 4 weken naar The South te gaan.
Mijn route (globaal gezien) zou als volgt moeten worden:

Dag 1: Amsterdam - Atlanta
Dag 2: Atlanta - Nashville
Dag 3: Nashville - Memphis
Dag 4: Memphis - Clarksdale
Dag 5: Clarksdale - Natchez
Dag 6: Natchez - New Orleans
Dag 7: New Orleans
Dag 8: New Orleans (Bayou tour)
Dag 9: New Orleans - Houston
Dag 10: Houston - Austin
Dag 11: Austin - ...
Dag 12: ... - Tucson
Dag 13: Tucson - Phoenix
Dag 14: Phoenix - Williams
Dag 15: Williams - Monument Valley (Via Grand Canyon zo dicht mogelijk bij MV komen)
Dag 16: Monument Valley
Dag 17: Monument Valley - Page
Dag 18: Page - Zion
Dag 19: Zion - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas - Amsterdam

Ik kom inderdaad op 22 dagen. Dit geeft me dus nog 7 dagen om in te vullen.
Mijn vraag is of dit een beetje een realistische route is.
Heel misschien wil ik een extra dag in Tucson verblijven voor de Old Tucson Studios.

Ik ben in 2007 al bij Grand Canyon geweest, maar als ik er toch weer in de buurt ben wil ik minstens nog even genieten van het uitzicht.
Tips zijn welkom. Thanks
#1 - 18-07-2012, 16:12 uur
« Laatst bewerkt op: 18-07-2012, 16:14 uur door USofA »

Hans B

USofA,
het gaan allemaal wel wat snel.
Je doet enkele steden aan, maar wil je daar. Een kleine greep neemt al gauw 1 of meer dagen in beslag.

Atlanta : coca cola, cnn, m.l.king, state capitol, stone mountain
Memphis : beale street, graceland, mud island, sun studio.
New Orleans : swamp tour op Honey Island (als ik me goed herinner), prachtige Katrina tour.
Houston: afgezien van NASA in pasadena vond ik niet interessant.
Tucson : saguaro, Pima Air&Space, Arizona Sonora Desert Museum, Old Tucson, San Xavier del Bac.
Zion : wandelen
#2 - 18-07-2012, 21:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bakvet

Als je naar de CNN studios gaat kan je het best op een doordeweekse dag gaan. In het weekend komen de meeste uitzendingen uit New York. Dan is er bij de Studio Tour in CNN Center Atlanta wat minder te beleven.

Een echte aanrader in Atlanta is het Georgia Aquarium (naast Coca Cola World) - het grootste aquarium in de wereld met spectaculair grote bassins waar je dwars doorheen kunt lopen.

In Memphis kan je de Gibson guitar fabriek bezoeken op doordeweekse dagen. Behalve de Sun Studios heb je ook het Stax Museum of American Soul Music. Ik vond de presentatie in dat laatste museum maar rommelig, met een slechte geluidskwaliteit.
#3 - 19-07-2012, 23:32 uur

Lilo

Hallo,

Voor Monument Valley nemen jullie wel heel veel tijd. Een paar uur is hier wel genoeg. Zion kan zeker 2 nachten gebruiken, in PAge is ook vanalles te zien en gaan jullie niet naar Bryce Canyon?

Lilo
#4 - 23-07-2012, 19:19 uur

Tet14

In Atlanta Nashville en Memphis kan je gemakkelijk 2 nachten blijven en 3 in New Orleans. je hebt slechts 1 nachgtin Austin en het mooie San Antonio sla je helemaal over.  Dan heb je nog Carlsbad Caverns en White Sand NM in de richting van Tucson. Tucson kan ook gemakkelijk 2 nachten nemen. Monument Valley is 1 nacht meer dan genoeg (maar wel overnachten voor sunset en sunrise). Geen  Bryce en heel kort voor Zion.
Op de door jou beschreven route zou ik overnachtingen in Clarksdale en Phoenix overslaan en die elders besteden. En slechts een nacht MV.
Maar in 4 weken kom je een heel eind hoor.
Tet
#5 - 01-08-2012, 18:01 uur

USofA

Dank jullie! Ik moet eerlijk toegeven dat ik de route inderdaad wat beter kan plannen.
Daarom goed om het hier even neer te zetten. Velen van jullie hebben deze route namelijk al gedaan en weten wat haalbaar is en wat niet.

Nogmaals thanks!
#6 - 14-08-2012, 12:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15