Als ik kijk bij usareisen.de, dan is de onderkant wel verzekerd bij alle verhuurders, dus ik vermoed dat dit ook het geval is bij eautohuur, de echte verhuurder stelt de bepalingen op, en niet eautohuur. Maar schade aan de onderkant zal je niet gauw hebben.
De site van eautohuur vind ik niet duidelijk over verzekeringen.
Bij Hertz en Avis (ook via usareisen.de) ben je zelfs voor 1.7 M $ verzekerd. Op die 1.7 miljoen zou ik niet teveel letten, uiteindelijk kan je je nooit voor 100% indekken. Klassiek is het voorbeeld van de autobestuurder die een tankwagen vol aardolie in een drinkwaterreservoir deed belanden, de kosten kunnen je dekking dan in ruime mate overstijgen.
Waar je wel op moet letten is dat men je soms extra verzekeringen aan de afhaalbalie wil aansmeren. Dit is geen fabel. In extreme gevallen omcirkelt de medewerker extra opties waar je niet om hebt gevraagd, ook mij is dat overkomen, voordat ik mijn contract tekende heb ik erop geschreven "UNDER PROTEST". Nou dat hielp, het contract werd meteen verscheurd, en ik kreeg een nieuwe.
Zojuist een artikel gelezen in de San Francisco Chronicle, waarin een Amerikaanse klant ook met extra kosten werd geconfronteerd. Leerzaam om te lezen, maar het gebeurt niet alleen bij Avis, vooral Alamo is berucht ---> Als evt oplossing schrijft de krant o.m.:
Avis shouldn't have charged you for insurance you didn't want. Based on your description of events, it seems you were dealing with a rental agent who had just finished one of those seminars on upselling, and was eager to make her numbers for the month.
/...../
Next time you rent a car, read your contract carefully. If you can't make out the type - sometimes the printers run low on ink - then ask the agent to clarify or write "I decline optional insurance" on your contract. That way, there is no doubt that you do not want insurance.
Read more:
http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2011/01/28/TR4K1HDT7B.DTL#ixzz1CnFX6zg1