Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

beste reistijd

Discussie gestart

essie

Na twee keer na het westen te zijn geweest, en een keer aan de oostkant word het tijd voor iets nieuws.... Florida
Je bent net terug en gaat alweer op zoek naar de volgende reis naar amerika, het is een verslaafing.
We willen nu graag twee weken naar Orlando naar alle pretparken en dan een week met de auto naar de Everglades en de Keys. Waneer kan je het beste daar reizen zodat je niet in het regen seizoen zit en niet in de stormen. We willen graag zon de temp. maakt niet zo veel uit volgens mij wordt het daar nooit echt koud. En als het dan ook nog kan een beetje buiten de drukte om?
Hoop dat jullie me meer kunnen vertellen.

Groetjes esther.
#1 - 28-07-2005, 20:39 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

Bakvet

Zoals jij het schetst lijkt de periode april-mei, eventueel juni, het meest geschikt. Want het hoogseizoen loopt ongeveer van half december tot begin april en het orkaanseizoen loopt ongeveer van juli/augustus tot november. De schoolvakanties beginnen vrij vroeg, ik mei geloof ik al.

De kans dat je last zult hebben van een orkaan is volgens mij niet zo heel erg groot. In de zomermaanden heb je wel grote kans op een of twee keer per dag een flinke stortbui van 10 minuten. Daarna schijnt de zon weer en nog 10 minuten later zijn de straten weer opgedroogd. Niet echt iets om je druk over te maken.

OK, nu zelf nog even uitzoeken wanneer je het minst last van muggen hebt...

#2 - 28-07-2005, 22:03 uur

Jez

Hee Essie,

Wat grappig, je reist het zelfde als wij: 2x westen, in september gaan we naar de oostkust en in februari naar Florida!

Wij denken dat voor ons februari de beste tijd is. Minst warm, minste muggen, orkaanseizoen is voorbij en de regen (hopelijk) nog niet begonnen. Maar wel in het hoogseizoen, zoals Bakvet schrijft.
Ik dacht van Heivalido, die sinds maart in Florida woont, te hebben begrepen dat ze vanaf maart tot ongeveer deze maand vrij veel regen hebben gehad.

Mocht je nieuwsgierig zijn naar onze route (ik geef 'm lekker sowieso  ;D ):

We beginnen in Miami, Everglades bezoeken (oostkant), 5 dagen cruisen naar de Bahama's, door de Everglades via La Belle naar Kissimee/Orlando, naar de Daytona 500, naar Cape Canaveral en vanaf Orlando weer naar huis.

Groetjes, Jez
#3 - 28-07-2005, 22:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

essie

Nou bedankt voor jullie tips en die muggen.... dat is toch alleen heel erg op de Everglades???

Jez, je reisje klinkt leuk vooral die cruise, hoeveel dagen zitten jullie op de boot?

Groetjes
#4 - 29-07-2005, 16:26 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

Jez

We gaan maandagavond aan boord en komen er dan vrijdagochend weer af. Met de cruise die wij willen doen, zijn we dinsdags in Nassau, woensdags in Coco Cay en donderdags in Key West. Maar ik wacht nog even de avonturen van Meinthebox af; die doet momenteel deze cruise!
#5 - 29-07-2005, 19:05 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

Florida is een beetje rare staat als het om het weer gaat. De meeste neerslag valt daar tijdens de zomermaanden gevolgd door de herfstperiode (wat ook wel iets te maken heeft met de orkanen). De minste neerslag valt in de winter en het voorjaar. Echt koud wordt het daar inderdaad ook nooit. Als je kijkt naar de gemiddelde jaarlijkse temperaturen dan zal je zien dat die helemaal niet zo ver uit elkaar liggen. In de winter kan je vaak dus ook gewoon aan het strand liggen want het kan makkelijk nog 25 graden worden en als het echt koud is dan zo'n 16 graden. Het orkaanseizoen loopt van half mei/begin juni t/m november.

Een hele omweg maar het antwoord op je vraag is: winter of voorjaar. Die muggen zijn geloof ik ook het ergst in de zomer dus dan neem je dat ook mooi mee.

B-man
#6 - 30-07-2005, 18:29 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Heivalido

Als Florida Freak en inwoner raadt ik eind September, begin Oktober aan. Officieel is dit nog het orkaan seizoen maar het gebeurt zelden dat er zo laat in het seizoen nog orkanen op bezoek komen. Het weer is rond deze tijd wel erg aangenaam, niet BLOEDHEET zoals NU en ook niet zoveel regen zoals....NU. Wij hielden onze eerste vakantie hier ook rond deze tijd en hebben echt 17 dagen alleen goed weer gehad.
#7 - 01-08-2005, 06:06 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

Jez

En what about februari? 11 t/m 22 om precies te zijn.........
#8 - 01-08-2005, 20:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

annemiek1001

En what about februari? 11 t/m 22 om precies te zijn.........

Ik ben ook van plan in februari of eventueel in januari te gaan! Kan iemand iets over het weer vertellen in die periode? Regent het dan veel en is het aangenaam warm? We willen namelijk wle het zonnetje graag zien en lekker met korte mouwen rond kunnen lopen  ;D. We zouden eigenlijk in maart gaan, maar dan schijnt het grote drukte te zijn  :'(!!!
#9 - 16-08-2005, 11:22 uur
« Laatst bewerkt op: 16-08-2005, 11:26 uur door annemiek1001 »

Kinneret

Citaat
Nou bedankt voor jullie tips en die muggen.... dat is toch alleen heel erg op de Everglades???

O ja zeker, ze zijn er verschrikkelijk, voor de everglades bezoekers: KOOP ANTI-MUGGENSPRAY! Het is je geld meer dan waard! Het krioemelt er namelijk van in de everglades!
#10 - 16-08-2005, 12:17 uur

Kinneret

Als Florida Freak en inwoner raadt ik eind September, begin Oktober aan. Officieel is dit nog het orkaan seizoen maar het gebeurt zelden dat er zo laat in het seizoen nog orkanen op bezoek komen. Het weer is rond deze tijd wel erg aangenaam, niet BLOEDHEET zoals NU en ook niet zoveel regen zoals....NU. Wij hielden onze eerste vakantie hier ook rond deze tijd en hebben echt 17 dagen alleen goed weer gehad.

Ik denk dat je wel gelijk hebt, in de zomer is het namelijk zo elke dag ong 35, 35+ graden.
Nu is dit natuurlijk al best heet, maar omdat de lucht erg vochtig is, begin je hier al erg snel te zweten wat natuurlijk hoogst irritant aanvoelt, en niet een beetje zweet, na 5 minuten ben je een menselijke douchekop!
#11 - 16-08-2005, 12:20 uur

wiepster

En what about februari? 11 t/m 22 om precies te zijn.........

Ik ben afgelopen februari geweest en toen was het vrij koud...rond de 20 C. Cape canaveral gebied. We hebben dit jaar met spijkerjasjes aan gelopen. De vorige keer in 2003 was het warmer....

Ook in het zuiden( ca 4 tot 5 uur rijden) geweest Fort Lauderdale, Sawgrass Mills eo., daar was het wel warmer.


#12 - 16-08-2005, 15:07 uur

Jez

Oew, heerlijk, 20 graden!!! Wij houden helemaal niet van warmte. Als het maar droog is!
#13 - 16-08-2005, 21:06 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

tamara21

Ik ben 2 jaar geleden in april/mei naar florida geweest en toen was de temperatuur aangenaam.
Het was rond de 30 graden maar wij hebben daar helemaal geen last van gehad (als het hier in nederland 30 graden is heb ik er meer last van) en dat ondanks de hoge luchtvochtigheid in Florida.
Als ik weer naar florida zou gaan zou ik weer rond die tijd gaan.

Groetjes Tamara
#14 - 28-10-2005, 21:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15