Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Bleu Angels

Discussie gestart

Amarilisvos

Hallo,
In september is het weer zo ver. Van 1 tot 27 september gaan we onze vierde rondreis door de States doen. Dit keer wordt het vooral Maryland en Delaware en een stukje Pennsylvania en Virginia.
Tijdens ons verblijf zijn er 2 voorstellingen van de Bleu Angels. Op 3 en 4 september te NAS Patuxent River, MD en op 24 en 25 september te NAS Oceana, VA.
Wij zijn nu op zoek naar praktische informatie die ons kunnen helpen om een aangename dag door te brengen. In de States worden grote evenementen goed georganiseerd, maar hoe zit het bij zo een evenement op een militaire basis met de bereikbaarheid, parking, bevoorrading, ...
Wie heeft één van deze shows al gezien en wil zijn/haar ervaring met ons delen, of een show op een andere plaats?
Bedankt voor jullie reactie.
#1 - 16-01-2011, 13:24 uur
2007 - VA en DC / 2009 - DC, PA, DE en VA / 2010 - IL, KY en IN / 2011 - MD, DC, DE en VA / 2012 - GA en SC / 2013 - IL, IA, WI
Onze reisverslagen kan je bekijken op onze  website

Tet14

Blue Angels zegt mij niets maar in Maryland, Virginia, Pennsylvania en Delaware zijn we wel geweest. Ik neem aan dat jullie een rondtrip gaan maken. Gaan jullie met een auto of met een RV? September is een mooie tijd van het jaar (eigenlijk de mooiste denk ik) maar waar vliegen jullie op, en waar vandaan? En wil je nog naar DC, Philly, Baltimore of NY?  Hebben stranden jullie belangstelling?
Tet
#2 - 16-01-2011, 15:10 uur

martinm

Wij nu twee keer naar de vliegshow op NAS Oceana in Virginia Beach geweest, hier waren ook de "Blue Angels", spectaculair !!! Wat betreft bereikbaarheid, parking en bevoorrading: dat wordt allemaal "ZEER goed geregeld, vele parkeerplaatsen, natuurlijk is op tijd heen gaan een aanrader want het is een gehele dagprogramma met aan het eind de Blue Angels. Bevoorrading bedoel je eten ???? nou dat staat bij Amerkanen op 1 dus dat is altijd goed geregeld.
#3 - 16-01-2011, 15:52 uur

martinm


#4 - 16-01-2011, 18:16 uur

Tet14

Lijkt Volkel wel (woon daar niet ver vandaan..)
#5 - 16-01-2011, 22:58 uur

martinm

Lijkt Volkel wel (woon daar niet ver vandaan..)

Deze foto is niet van Volkel maar heb deze in Sep 2010 gemaakt in Virginia Beach, VA
#6 - 16-01-2011, 23:09 uur

Hans B

Wij hebben in 2001 de Blue Angels in Bozeman (MT) gezien vanuit de bak van de pick-up truck bij vrienden. Geweldig spektakulair.
In 2006 hebben we ze gezien in Leeuwarden op de vliegbasis. Vond ik een stuk minder, Nederlandse regels hé. Veel verder weg, veel hoger.
Tijdens onze overige reizen zaten wij helaas niet in de buurt.
#7 - 17-01-2011, 10:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Dat begrijp ik Martin ;)
#8 - 17-01-2011, 11:53 uur

Amarilisvos

Ik neem aan dat jullie een rondtrip gaan maken. Gaan jullie met een auto of met een RV? September is een mooie tijd van het jaar (eigenlijk de mooiste denk ik) maar waar vliegen jullie op, en waar vandaan? En wil je nog naar DC, Philly, Baltimore of NY?  Hebben stranden jullie belangstelling?

We gaan zoals de vorige 3 keren (zie onze site http://users.telenet.be/HomeSite_Colette_Peter/) een rondreis maken met een gehuurde wagen. Wij hebben een rechtstreekse vlucht van Brussel tot Dulles met United Airlines.
De eerste 2 keer hebben we Washington uitvoerig bezocht. Dit jaar wordt het voornamelijk Maryland en Delaware. Wij bezoeken zeker Annapolis (Naval Academy, een zeilwedstrijd met oude houten jachten, Renaissance festival, capitool, ...), Mount Vernon, Fort McHenry, Dover (capitool), Longwood Gardens, ...

 
#9 - 17-01-2011, 19:31 uur
2007 - VA en DC / 2009 - DC, PA, DE en VA / 2010 - IL, KY en IN / 2011 - MD, DC, DE en VA / 2012 - GA en SC / 2013 - IL, IA, WI
Onze reisverslagen kan je bekijken op onze  website

Amarilisvos

Wij nu twee keer naar de vliegshow op NAS Oceana in Virginia Beach geweest, hier waren ook de "Blue Angels", spectaculair !!! Wat betreft bereikbaarheid, parking en bevoorrading: dat wordt allemaal "ZEER goed geregeld, vele parkeerplaatsen, natuurlijk is op tijd heen gaan een aanrader want het is een gehele dagprogramma met aan het eind de Blue Angels. Bevoorrading bedoel je eten ???? nou dat staat bij Amerkanen op 1 dus dat is altijd goed geregeld.

Op de site van NAS Oceana (http://www.oceanaairshow.com/) kan je tickets kopen voor gereserveerde stoelen. Gezien mijn echtgenote juist geopereerd is aan haar knieën overwegen wij deze optie. Is dit de moeite waard? Zijn deze zitplaatsen goed geplaatst voor het nemen van foto's en/of video van de show?

Waar logeerden jullie toen?
#10 - 17-01-2011, 19:39 uur
2007 - VA en DC / 2009 - DC, PA, DE en VA / 2010 - IL, KY en IN / 2011 - MD, DC, DE en VA / 2012 - GA en SC / 2013 - IL, IA, WI
Onze reisverslagen kan je bekijken op onze  website

ronaldstark

meestal staan die tribunes iets voor het publiek, dus dat is zeker een goede plek om foto en film te schieten. Je zou eens kunnen zoeken op Youtube en dan specifiek op airshow Oceana, mogelijk dat je al iets tegenkomt over hoe het daar geregeld is. Verder zijn op Youtube genoeg filmpjes over de Blue Angels te vinden.

Ik mocht vorig jaar juli als freelance journalist (ik ben dan ook een vliegtuigspotter) voor het publiek staan als media tijdens de airshow Arctic Thunder op Elmendorf in Alaska, en als klap op de vuurpijl heb ik tijdens de airshow meegevlogen met Fat Albert. Dat is het C-130 Hercules vrachtvliegtuig van de Blue Angels, wat voor het transport zorgt maar ook nog eens voorvliegt. Dat was mijn mooiste ervaring ooit!!!!!! Vergeet de show van Fat Albert dus niet.

Groeten,

Ronald
#11 - 17-01-2011, 20:05 uur

martinm

meestal staan die tribunes iets voor het publiek, dus dat is zeker een goede plek om foto en film te schieten. Je zou eens kunnen zoeken op Youtube en dan specifiek op airshow Oceana, mogelijk dat je al iets tegenkomt over hoe het daar geregeld is. Verder zijn op Youtube genoeg filmpjes over de Blue Angels te vinden.
Je hoeft voor NAS Oceana niet op You Tube te zoeken, ik ben er de laatste twee jaar geweest dus heb alle info die je maar wilt hebben......
Parkeerplaatsen: heel veel, je wordt op de basis geleid naar de parkeerplaatsen (niet gebruikte start/taxi banen worden gebruikt als parkeerplaatsen)
Evenement is GRATIS toegang
Je hebt betaalde plaatsen, dit zijn dmv tribune en vele zitplaatsen voor de tribune (van $10-30 p/p), wij hadden afgelopen jaar plaatsen van $15 voor de tribune. kan je het mooi allemaal bekijken.
Je hebt vele vliegtuigen/jets die je kan bekijken, welke voor bezichtiging op vliegveld staan met daarom heen diverse verkoop en eettenten.
De show is van 10:00 tot een uur of 16:00, de Blue Angels komen (altijd) als laatst.
Van/naar vleigveld rijden, het is natuurlijk druk, dus kom je rond 13:00 dan kan je in een aardige file terrecht komen, hetzelfde geldt als je tot na de Blue Angels show blijft, hierna gaat iedereen tegelijk naar huis, dus wederom erg druk....
#12 - 17-01-2011, 21:13 uur
« Laatst bewerkt op: 17-01-2011, 21:21 uur door martinm »

martinm






#13 - 17-01-2011, 21:19 uur

Amarilisvos

Je hebt betaalde plaatsen, dit zijn dmv tribune en vele zitplaatsen voor de tribune (van $10-30 p/p), wij hadden afgelopen jaar plaatsen van $15 voor de tribune. kan je het mooi allemaal bekijken.
Dit is handig om de informatie te ontvangen van iemand die er werkelijk geweest is.
Zijn de tickets voor de betaalde stoelen ter plaatse te koop of op voorhand? Indien ter plaatse, moet je er vroeg bij zijn? Tellen deze plaatsen voor heel de dag of ben je je plaats kwijt wanneer je je stoel verlaat om naar de static display te gaan kijken of om even een plasje te doen?
Ik weet dat dit veel vragen zijn, maar de ervaring leert dat hoe meer je op voorhand te weten kunt komen hoe minder je de dag zelf voor verrassingen komt te staan en daardoor het één en ander mist.
Waar logeerde je toen jullie de show bezochten?
#14 - 18-01-2011, 19:07 uur
2007 - VA en DC / 2009 - DC, PA, DE en VA / 2010 - IL, KY en IN / 2011 - MD, DC, DE en VA / 2012 - GA en SC / 2013 - IL, IA, WI
Onze reisverslagen kan je bekijken op onze  website

martinm

Dit is handig om de informatie te ontvangen van iemand die er werkelijk geweest is.
Zijn de tickets voor de betaalde stoelen ter plaatse te koop of op voorhand? Indien ter plaatse, moet je er vroeg bij zijn? Tellen deze plaatsen voor heel de dag of ben je je plaats kwijt wanneer je je stoel verlaat om naar de static display te gaan kijken of om even een plasje te doen?
Ik weet dat dit veel vragen zijn, maar de ervaring leert dat hoe meer je op voorhand te weten kunt komen hoe minder je de dag zelf voor verrassingen komt te staan en daardoor het één en ander mist.
Waar logeerde je toen jullie de show bezochten?

Op je laatste vraag, ik woon in Virginia Beach dus voor mij nvt, mocht je meer info willen hebben over goede lokaties om te verblijven dan hoor ik het wel.

Wij hebben afgelopen keer (Sep 2010) de kaartjes ter plaatse gekocht, was nog zat plaats maar uiteraard hoe later het wordt, hoe voller. Wij hadden de witte stoelen zoals op foto hierboven en deze zijn niet gereserveerd dus ga je weg moet je een ander plaatsje zoeken. De blauwe stoelen (zoals op de foto) waren iets duurder maar deze zijn op nummer dus je kan gaan en staan waar je wilt, die plaats is voor jou.
In 2009 hadden wij VIP plaatsen van de Blue Angels......mijn collega huurt een huis van een van de leden van de Blue Angels zo kreeg ik via hem kaarten.
#15 - 18-01-2011, 19:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15