Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Cape Canaveral de moeite waard?

Discussie gestart

Kelly

Hallo allemaal,

ik ben onze trip aan het plannen voor eind april/begin mei en loop nu tegen een heleboel vragen aan.
We reizen met 2 kinderen van 11 en 9 jaar en nu ging ik er eigenlijk van uit dat Cape Canaveral de moeite waard zou zijn om te bezoeken maar begin nu toch te twijfelen.
Iemand ervaring of tips? Ik hoor het graag.

Alvast bedankt.

Gr. Kelly
#1 - 28-09-2011, 22:04 uur

Johan

Ik woon een half uurtje rijden van Cape Canaveral dus kom er wel eens! En ik moet zeggen het is best leuk maar super bijzonder is het ook weer niet. Je moet er echt een beetje van houden de ruimtevaart nader te aanschouwen en dan uiteraard met nadruk het space shuttle tijdperk. Persoonlijk zou ik als ik hier was als toerist liever een dagje extra in 1 van de pretparken in Orlando doen maar las je genoeg tijd en dagen hebt dan is het zeker het overwegen waard.
#2 - 29-09-2011, 05:55 uur

tim1984

Het is natuurlijk wel een must see. Wij waren er met een paar uur weer weg. Zitten zeer interessante stukken tussen. Mocht de entree prijs geen hindernis voor je zijn dan zou ik het doen. Kun/wil je dit geld/tijd liever ergens anders aanbesteden zou ik doorrijden.
#3 - 29-09-2011, 09:34 uur

Yessica

Ik vond het eerlijk gezegd overpriced, maar dat is natuurlijk vooral gebaseerd op het feit dat ik niet zo om ruimtevaart geef. Ik vond het vooral leuk om te kunnen zeggen dat ik er geweest ben.
De meeste indruk maakte op mij nog de personeelsleden van de diverse kantoorgebouwen die tussen de middag al wandelend hun lunch opaten terwijl er her en der alligators langs de sloot lagen  :o
#4 - 29-09-2011, 17:26 uur



TondeG

Ik persoonlijk vond het geweldig, jeugdsentiment maar mijn kinderen toen 11 en 15 niet, zij vonden er niets aan! Zij vonden inderdaad de alligators en de dieren rondom leuker. Het gaat waarschijnlijk er dit keer om wat je zelf wilt en de kans zit erin dat de kinderen het niet leuk vinden. 
#5 - 29-09-2011, 19:23 uur

Kelly

Allen dank voor jullie reacties.  :afro:
Ik denk dat ik het toch maar ga overslaan. Dan kan ik die dag weer ergens anders gebruiken.

Groetjes Kelly
#6 - 30-09-2011, 09:21 uur

TondeG

Wat wij allen een geweldig park vonden is Busch Gardens in Tampa Bay. Was een beleving, veel dieren en attracties en anders dan de parken in Orlando.

http://buschgardens.com/bgt/
#7 - 30-09-2011, 09:34 uur

Freckles49

Ik woon een half uurtje rijden van Cape Canaveral dus kom er wel eens! En ik moet zeggen het is best leuk maar super bijzonder is het ook weer niet. Je moet er echt een beetje van houden de ruimtevaart nader te aanschouwen en dan uiteraard met nadruk het space shuttle tijdperk. Persoonlijk zou ik als ik hier was als toerist liever een dagje extra in 1 van de pretparken in Orlando doen maar las je genoeg tijd en dagen hebt dan is het zeker het overwegen waard.


Helemaal met Johan eens.
#8 - 30-09-2011, 14:35 uur

Jenn

Allen dank voor jullie reacties.  :afro:
Ik denk dat ik het toch maar ga overslaan. Dan kan ik die dag weer ergens anders gebruiken.

Groetjes Kelly

Cape Canaveral is op zich erg leuk en interessant, maar toen ik er als 10-jarige was, vond ik het ongelooflijk saai en kon ik niet wachten tot we weer naar de leuke parken gingen! Heel veel kan ik er niet meer van herinneren, maar ik weet wel dat ik me stierlijk heb verveeld, en dat is ook op de foto's te zien. Ook op 16-jarige leeftijd kon het me nog niet bekoren. Pas in mijn twintiger jaren kon ik Cape Canaveral waarderen. Dit is voor iedereen natuurlijk anders, maar gezien de leeftijd van jullie kinderen weet ik zeker dat het een goede beslissing is om het over te slaan en de dag ergens anders te gebruiken. Gaan jullie toevallig ook naar St. Augustine? Daar is de Alligator Farm enorm leuk voor kinderen, evenals het Pirate & Treasury museum.
#9 - 30-09-2011, 19:56 uur

Catta

Wij zijn er een paar weken geleden geweest en ik vond het erg leuk. Je moet wel geïnteresseerd zijn in ruimtevaart, maar je kunt er best een hele dag rondbrengen. Zie ook onze weblog van 2011.
#10 - 01-10-2011, 05:34 uur
« Laatst bewerkt op: 01-10-2011, 05:37 uur door Catta »
USA Zuid-West 2009:        http://petercathy2009.reislogger.nl/archief/
Oost Europa 2010:            http://peterencathy.reismee.nl/
USA Zuid-Oost 2011:        http://petercathy.blogspot.com/
USA West 2012:               http://petercathy2012.blogspot.nl/

MiamiHeat

Ben er 3 x keer geweest door de jaren heen en vond het erg indrukwekkend. Voor kinderen lijkt het mij zeker leuk om te gaan. En heel eerlijk, een bezoek aan Kennedy Space Center moet gewoon op de agenda staan als je daar voor het eerst in de buurt bent!
#11 - 01-10-2011, 12:38 uur

Kelly

Twijfel twijfel. Volgens mij vind ik het niet zo heel interessant en zou ik liever de dag elders gebruiken maar ik ben het met MiamiHeat eens dat als je in Florida bent, het een keer gezien moet hebben. Ik ga er dus nog even hard over nadenken.

#12 - 01-10-2011, 12:59 uur

Kelly

Wat wij allen een geweldig park vonden is Busch Gardens in Tampa Bay. Was een beleving, veel dieren en attracties en anders dan de parken in Orlando.

http://buschgardens.com/bgt/


Is Buschgardens net zoiets als Animal Kingdom van Walt Disney? Ik denk dat we Bushgardens wel gaan meenemen in de rondreis. Dank je voor de tip!
#13 - 01-10-2011, 13:01 uur
« Laatst bewerkt op: 01-10-2011, 13:06 uur door Kelly »

Kelly

Nav bericht van Jenn:
Gezien  het aantal dagen (15) komen wij niet in St. Augustine. We maken een rondje van Miami naar Miaimi en dan is Orlando en Crystal river het meest noordelijke en Key West verblijvenwe ook 2 nachten.
Toch bedankt voor de tip!
#14 - 01-10-2011, 13:03 uur
« Laatst bewerkt op: 01-10-2011, 13:07 uur door Kelly »

Kelly

Wij zijn er een paar weken geleden geweest en ik vond het erg leuk. Je moet wel geïnteresseerd zijn in ruimtevaart, maar je kunt er best een hele dag rondbrengen. Zie ook onze weblog van 2011.


Hoi Catta,
wat een prachtig weblog heb je. Ik ga je zeker volgen want de rest van jullie reis verloopt ook langs de plaatsen die wij aan gaan doen.
Fijne vakantie verder!
#15 - 01-10-2011, 13:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15