Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

cultuur in het zuiden VS (m.n. religie)

Discussie gestart

kate

Hallo allemaal,
ik ben Kate (39) en we zijn ons aan het orienteren op een evt. emigratie naar de het zuiden van de VS. Nu hoor ik wel van veel Amerikanen (en ik heb het ook op dit forum al gelezen van iemand uit Georgia) dat de invloed van de streng christelijken erg groot is. Dat vind ik erg verontrustend. Zijn er mensen die me hierover hun ervaringen willen vertellen?
groet
Kate
#1 - 14-09-2007, 19:24 uur

hollandranch

Hoi, hier vind je op elke hoek een kerk en deze week zijn wel al 2 keer uitgenodigd voor een kerk meeting. Eigenlijk hebben we geen last van de kerken maar hun invloed is wel duidelijk aanwezig in de politiek. Wij wonen bijvoorbeeld in een dry-county, dus alcohol verboden in restaurants en supermarkten dankzij de kerk. De Kamer van koophandel en andere clubjes zijn ook in handen van kerkvolk, dus we moeten ons wat aanpassen en mondje dicht soms. Ik heb 4 jaar in Nederland gewoont in zwarte kouzen gemeentes, ook niet veel beter  ;)
#2 - 14-09-2007, 19:34 uur

Loek

Hallo allemaal,
ik ben Kate (39) en we zijn ons aan het orienteren op een evt. emigratie naar de het zuiden van de VS.

Nieuwsgierig; op basis van welke visum zijn jullie van plan deze emigratie te doen?
#3 - 14-09-2007, 20:39 uur

kate

Thanks, HollandRanch.

Loek: op een E2.

#4 - 14-09-2007, 21:22 uur

ned in MO

ik woon in de bible belt en het valt allemaal nogal mee hoor in het dagelijks leven
#5 - 16-09-2007, 19:36 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Anouk

Ik heb in Louisiana gewoont, ook heel erg religious daar - kerk op elke straathoek.. Ik ben wel een aantal keer gevraagd of ik mee naar iemands kerk wou komen maar dat was ook niet constant en elke woensdag en zondag ofzo..
#6 - 16-09-2007, 20:57 uur

kate

Mmmm, wel als ze je naar de kerk vragen (hebben ze hier bij mij ook gedaan) is dat meestal goedbedoeld. Het gaat erom dat je in een dorp niet met de rug bekeken wordt wanneer je "nee dank u" zegt. Ik ben blij dat dus niet zo erg is als sommigen (Amerikanen) denken en tegen mij zeggen.

Bedankt.
#7 - 16-09-2007, 22:44 uur

Anouk

Of zeg gewoon - no thanks, every sunday we go to our own church in Holland, live by satellite/webcam ;D


Geintje natuurlijk ;)
#8 - 16-09-2007, 22:48 uur

kate

 ^-^
#9 - 16-09-2007, 23:14 uur

hollandranch

Of zeg gewoon - no thanks, every sunday we go to our own church in Holland, live by satellite/webcam ;D


Geintje natuurlijk ;)

Je kan ook zeggen dat je de duivel aanbid, laten ze je ook met rust  ;D
#10 - 16-09-2007, 23:39 uur

Anouk

Ik denk toch zelf dat ze dat wat erger vinden.. Kun je net zo goed gelijk verhuizen ;D
#11 - 16-09-2007, 23:52 uur

hollandranch

Ik denk toch zelf dat ze dat wat erger vinden.. Kun je net zo goed gelijk verhuizen ;D

Wat wel grappig is dat Tom Arraya, zanger van de bekende band Slayer in Buffalo woont en deze band is ook bekend vanwege godslastering ^-^ Heb hem gisteren nog gezien op ons dorpsfeestje

http://forum.gkv.nl/forum/view_message/247031
#12 - 17-09-2007, 00:06 uur
« Laatst bewerkt op: 17-09-2007, 02:54 uur door hollandranch »

KKop

Of zeg gewoon - no thanks, every sunday we go to our own church in Holland, live by satellite/webcam ;D


Geintje natuurlijk ;)

Je kan ook zeggen dat je de duivel aanbid, laten ze je ook met rust  ;D

Wat je ook zegt, vertel ze niet dat je atheist bent.  In een recent onderzoek bleken atheisten het slechtste imago te hebben in de VS.  Komen op de laatste plaats, ver na homoseksuelen en andere minderheden.  Werkelijk, je kunt beter zeggen dat je de duivel aanbid; dat betekent in ieder geval dat je het bestaan van God erkent.  :P

Maar in het dagelijkse leven hier in Georgia valt het allemaal reuze mee, als is de rol van de kerk veel groter dan in NL.  Ik ben zelf geen kerkganger, maar voel me hier toch zeker thuis.  Als je je nederlandse gevoel voor tolerantie meneemt naar de VS, zul je het zeker naar je zin hebben.
#13 - 17-09-2007, 13:34 uur

kate

Thanks, Kkop, dan zit het wel goed.
#14 - 17-09-2007, 22:43 uur

Anouk

Dus geen Atheist.. Maar wat is het verschil van atheist en agnostic dan? Want op m'n Nederlandse MySpace had ik ingevuld "niet gelovig" of zoiets dergelijks en dan lees ik op de Engelse versie "agnostic" ???
#15 - 18-09-2007, 15:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15