Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dallas - Denver

Discussie gestart

marandi

Hallo,

in 2007 voor het eerst een rondreis Oost - Texas gedaan. Mijn zwager woont in Longview met zijn vrouw.
Dit jaar willen we weer gaan. Familiebezoek combineren met rondreis.
Dit keer denken we er aan om te vliegen op Dallas en in 3 weken naar Denver af te reizen.
In die route o.a. Amarillo en omgeving, Santa Fé en omgeving in New Mexico en dan naar boven om af te sluiten met Denver en Rocky Mountain NP.

Iemand nog tips wat we neit moeten overslaan of juist niet moeten doen, afraders??
Alle tips, links, leuke verhalen, opmerkingen zijn welkom.

Groetjes Miranda.
#1 - 06-02-2010, 12:14 uur

Tet14

Je wil drie weken gaan. Zit daar het familie bezoek bij in? Hoeveel tijd heb je om rond te trekken en welke tijd van het jaar? Ben je al in bv Austin, Hill Country en San Antonio geweest?
Tet
#2 - 06-02-2010, 12:26 uur

Hans B

Ja, wees eens wat uitgebreider over je plannen.

Nabij Denver heb je het RMNP, iets er boven de Black Hills en de Badlands + familiebezoek en vanuit Texas zal alleen dat al genoeg kunnen zijn voor drie weken.

Texas doorreizen en naar New Mexico met Carlsbad Caverns, White Sands, Roswell, Santa Fe, Taos en alle andere bezienswaardigheden kun je ook 3 weken makkelijk zoet brengen.

#3 - 06-02-2010, 12:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

marandi

Ja, ik zal eens wat uitbreiden over onze plannen.  :afro:
In 2007 hebben we dit rondje gedaan: Dallas, Longview (woont de familie), Caddo Lake, Lake Livingston, Houston, Port Aransas en de kust, New Braunfells en San Antonio, Dallas.
Om het dit jaar over een heel andere boeg te gooien, leek het ons wel super om te beginnen met familiebezoek in Longview en dan naar het noorden te rijden en vanaf Denver terug te vliegen.
Interessante stops/bezienswaardigheden die ik hierbij tot nu toe zag waren Amarillo en vanuit hier Palo Duro Canyon SP. Dan richting Santa Fé. Vervolgens naar boven voor in ieder geval Rocky Mountains NP.
In totaal hebben we denk ik 3 weken, maar wellicht nog iets langer. We willen minimaal 1 week familiebezoek doen maar misschien reist de familie wel een stukje mee naar bijv. Amarillo en omgeving. Dat is allemaal nog onduidelijk. We willen eind augustus, begin september gaan.

Ook belangrijk om te vermelden: natuur staat altijd bovenaan ons lijstje. Afwisselen met steden en cultuur is prima.

Nog iemand die iets meer wil weten?? ;)
Welk deel van RMNP is het mooist? Toeristisch zijn in ieder geval Estes Park en Grand Lake.....
#4 - 07-02-2010, 21:28 uur

Hans B

Is de 3 weken inclusief familiebezoek (1 week), dan wordt de tijd erg kort om heel veel te doen.
Maar over de interstate-10 kun je in één dag naar Carlsbad Caverns en Guadalupe Mountains, White Sands, Santa Fé, Bandelier, Taos, Great Sand Dunes en als er nog tijd is RMNP.

Door het RMNP loopt de Trail Ridge (3700m, denk aan hoofdpijn ivm zuurstof vermindering).
Bij de entrance een folder vragen en in het visitor center info over mooie wandelingen.
Vanaf de I-70 de Trail Ridge is aleen al een geweldige rit.
#5 - 08-02-2010, 11:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

marandi

Hans, we hoeven ook niet veel te doen...als het maar mooi en leuk is..... 8)
Liever maar 3 dingen op de route waar we wat langer blijven dan alles net als Japanners vanuit de auto zien en op de kiek zetten.
Rocky Mountains NP heeft duidelijk onze voorkeur, dus dat komt wel in het program voor een overnachting of 4......5...
Raadt jij eerder Amarillo en omgeving aan of juist wat naar beneden te rijden, via de I-10 met de Guadelupe Mountains, White Sands etc...?

Zitten nu op de bank al te filosoferen om 4 weken te gaan, haha.....dochter is nu nog 4!! Kan het laatste jaar zo lang buiten schoolvakantie.... ???

Miranda.
#6 - 08-02-2010, 20:56 uur

marandi

IN 2008 heb ik hierover ook al bericht in het forum gezet, zie ik nu. Dat was ik al weer helemaal vergeten. ::)

Ik kreeg toen de tip om vanuit Dallas /Longview naar Santa Fé te rijden en dan naar boven via Bandelier, Taos,Ortiz, Great Sand Dunes, Gunnison, Grand Junction, Estes Park.
Lijkt me een prachtige route.......maar het stukje Longview-Santa Fé zal dan doorrijden worden met hooguit 1 overnachting.Ook niet erg...

De hoofdbreker is dan voor mij: Is Amarillo en omgeving (Palo Duro Canyon SP) de moeite waard om niet over te slaan? En dus minder te zien van de ronde hierboven....en zo ja, wat is dan het mooiste stukje van de route hierboven?

Mijn dank is weer groot voor jullie moeite....

Miranda.
#7 - 08-02-2010, 21:33 uur

Hans B

Ik kreeg toen de tip om vanuit Dallas /Longview naar Santa Fé te rijden en dan naar boven via Bandelier, Taos,Ortiz, Great Sand Dunes, Gunnison, Grand Junction, Estes Park.

volgens mij is dat wat ik hierboven ook heb geschreven.  ;)
#8 - 09-02-2010, 07:56 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Amarillo zelf is niet veel aan. In dit gedeelte van Tx is de "dug out" uitgevonden. Zegt al genoeg......In Am is de Big Texan, het gele restaurant noord van de interstate. Al eet je hier niet (zie de voorwaarden...) even naar binnen is ook leuk. Dan Palo Duro. Half uurtje ten zuiden van Amarillo. je zit al hoog en daalt af in het park. Een verborgen pronkjuweel maar vooral om te kamperen. Wij zaten in Canyon voor een bezoek, ook niet ver. Palo Duro is een must!  Ten westen van Amarillo ligt Cadillac Ranch. Neemt niet veel tijd.
Helaas is er nog een must see: Carlsbad Caverns maar om dat de combineren met Amarillo is ook weer zoiets. Een erg saaie rit tussen deze 2 bestemmingen.
Als het om natuur gaat zou ik Carlsbad Caverns niet overslaan. Best van Longview via Dallas/Ft. Worth via I20. Wil je beide bestemmingen:
1. Longview-Amaraillo
2. Amarillo/Palo Duro
3. Palo Duro-Lubbock (nog platter dan Nederland. Stop even bij het Buddy Holly museum, zijn standbeeld staat 3 miles verder, geen idee waarom)-Hobbs-Carlsbad. Wel een snelle rit..
4. Carlsbad Caverns. Zie de bats uitvliegen in de schemering. Ook Living Desert SP vlak ten noorden van Carlsbad is de moeite waard en een korte wandeling langs Pecos River en een broodje eten bij Blue House Bakery. Prima espresso ook.  Maar ik dwaal af..
5. CC via Artesia en Cloudcroft naar Alamogordo.  Bezoek White Sand NM. Mag je niet missen. Misschien is er nog de ranger walk bij schemering.
6. Alamogordo via Carrizozo en Valley of Fires SP naar Socorro. Misschien op en neer naar VLA (Very Large Array) en dan naar Albuquerque.  Neem de tijd voor ABQ en Santa Fe en daarna zou ik naar Durango gaan voor een bezoek aan Mesa Verde NP (2 nachten Durango), dan via Million Dollar hw naar Ouray (overnachting), dan via Black Canyon of the Gunnison naar Colorado Springs., In CS Pikes Peak op en een bezoek aan Garden of the Gods en tenslotte naar RMNP.
Tet
#9 - 09-02-2010, 12:27 uur

marandi

KLinkt geweldig, Tet.
Ik ga zeker wat van jullie tips opnemen in onze route.

Miranda.
#10 - 27-04-2010, 21:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15