Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Deep south - Haalbaar?

Discussie gestart

Wop

Aangezien ik, ondanks vele trips USA, nog een paar onontdekte gebieden heb ( ;) ), ben ik even naar de mogelijke opties aan het kijken. Een en ander is afhankelijk van de ticketprijs (Vier benodigd), maar de Deep South hoort ook tot de mogelijkheden.  Mijn idee is te starten in Washington D.C. (Of een van de andere luchthavens in het rondje et. Atlanta, Nashville, New Orleans, Memphis) waar ik het meeste voordeel en of een gunstig reisschema kan behalen.

Bijgevoegd rondje behelst 4000 km. En we praten over een trip van 14 dagen. (Helaas ben gebonden aan schoolvakanties in juli en kunnen we ivm met werk/kids ook niet langer.)  Is deze route optie haalbaar, zodat we buiten de kilometers voldoende tijd overhouden voor de "funstuff" .

Ik heb geen hekel aan autorijden, dus een of meerdere dagen van 500 km om winst te behalen is geen probleem.

#1 - 17-01-2016, 12:30 uur

Cees A

Paar jaar geleden een rondje gemaakt vanaf Philadelphia.
Philadelphia - Washington - Shenandoah - Blue ridge Mnts. Dit begin komt eigenlijk aardig overeen met dat van jou.
Maar vanaf Blue Ridgs Mnts ben ik naar de kust gereden (Charleston) en toen langs de kust omhoog via Norfolk, Williamsburg, Richmond en Atlantic City naar Philadelphia.
Mijn rondje was op het eerste gezicht korter dan jouw routeplan, maar ik had er wel 4 weken tijd voor...... 2 keer zoveel als jij

Voor Washington moet je toch minstens 2, maar liever 3 dagen rekenen. Voor Blue Ridge Mnts ook, Dan zit je, excl. reistijden al op 1 week.
Shenandoah kost je 1 dag, dan nog 2 dagen om via de BR Pkwy van Shenandoah in Blue Ridgs Mnts te komen.
Je ziet, tijd vliegt op zo'n route.
Ik vrees dat er hier en daar wat ingekort (je route) of verlengd (je vakantie) moet worden.

#2 - 17-01-2016, 13:00 uur

Wop

Washington D.C. zijn we al eens geweest. En het grootste gedeelte al gezien. De tickets lijken nl het goedkoopst vanaf DC vandaar dat deze, in eerste instantie, in de route zit. Het is echter geen must.  De Smokey Mountains en (gedeelte) Blue Ridge Parkway wil ik dan niet overslaan. Misschien moet ik New Orleans skippen. Dat scheelt ook een stuk.
#3 - 17-01-2016, 13:26 uur

Cees A

Oké, wat denk je hiervan ?
Als je na aankomst in Washington in Chantilly of Fairfax blijft slapen zit je de volgende ochtend in 50 min bij Front Royal.
Bij Front Royal is de noordelijke ingang van Shenandoah. 
Je rijdt over de Skyline Drive door het park, stopt hier en daar voor een korte/middellange trail en eind van de middag ben je in Waynesboro waar je overnacht.
De volgende etappe is over de Blue Ridge Pkwy naar (omgeving) Roanoke.
Als je de Blue Ridge Pkwy al beu bent, of tijd tekort komt, neem je nu de snelweg naar Gatlinburg of het ertegenaan gelegen Pigeon Forge.
Gatlinburg / Pigeon Forge is een uitstekende uitvalsbasis voor Smoky Mnts en in Pigeon Forge vind je Dollywood attractiepark
Rij met de auto de Roaring Fork Motor Trail, Cades Cove Wildlife Loop en ga naar het hoogste punt van Smoky Mnts bij Clingman's Dome.
Er zijn vele honderden km wandeltrails in de Smoky's en bij het visitorcenter hebben ze daar gedetailleerde kaarten van.
Dan naar Nashville, Memphis en via Atlanta terug naar Washington.
#4 - 17-01-2016, 13:47 uur

Wop

Ik ga het even in Google Maps zetten Cees.
#5 - 17-01-2016, 13:54 uur

Wop



Qua Kilometers. Beter te behapstukken. Ik ben aan te overwegen, de vakantie te lengen in dagen, echter dat brengt ook wat praktische problemen met zich mee, de rest van de schoolvakantie (Als beide ouders gelijktijdig vakantie nemen) . Vind zojuist tickets voor onder de 700 E . Dan moet ik echter wel via Istanbul of Moskou..  . Vind een (extra) tussenstop niet erg als het veel geld scheelt, maar ruim de andere kant op is niet echt een optie...
#6 - 17-01-2016, 14:54 uur

Jez

Dan moet ik echter wel via Istanbul of Moskou..

Dat deden wij afgelopen oktober, via Istanbul, en hebben daar een stopover van gemaakt. Leuke stad! Maar manlief heeft wel minimaal 5 keer gevraagd wáárom we over ons eigen huis van Istanbul naar Boston vlogen en wáárom we ook alweer eerst 4 uur de ene kant opvliegen en dan 11 de andere kant op..... Tja, ik was nog nooit in Istanbul geweest  ;)
#7 - 17-01-2016, 21:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Als je naar Nashville gaat, boek dan kaartjes voor de Grand Ole Ophry. En als je de route door Alabama wat noordelijker legt (want volgens mij is dat stuk geen reet aan), dan kun je via Cleveland, Georgia naar de Cabbage Patch Kids. Vinden de meiden leuk. Ik zou alleen wel vooraf afspraken maken over het wel of niet aanschaffen van die poppen  :o

In Anderson, South Carolina, zit de enige legale moonshine stokerij van de staat. Leuk voor jezelf (en volgens mij slapen kinderen er heerlijk op)

Als je nog inspiratie nodig hebt voor een alternatieve route, kijk dan eens bij ons reisverslag van de Deep South. Daarin wel New Orleans en ook Nashville, en ook in 2 weken tijd.
#8 - 17-01-2016, 21:09 uur
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 21:13 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop



Als je nog inspiratie nodig hebt voor een alternatieve route, kijk dan eens bij ons reisverslag van de Deep South. Daarin wel New Orleans en ook Nashville, en ook in 2 weken tijd.

Waar ben je op gevlogen?  En ook nog Florida in dat rondje , toe maar ;-)
#9 - 17-01-2016, 22:38 uur

Wop



Als je nog inspiratie nodig hebt voor een alternatieve route, kijk dan eens bij ons reisverslag van de Deep South. Daarin wel New Orleans en ook Nashville, en ook in 2 weken tijd.

Waar ben je op gevlogen?  En ook nog Florida in dat rondje , toe maar ;-)

Ah al, gevonden..   Pittige route ook voor 14 dagen..  5000Km in 14 dagen?  Toe maar..  8)
#10 - 17-01-2016, 23:07 uur

Jez

Ah al, gevonden..   Pittige route ook voor 14 dagen..  5000Km in 14 dagen?  Toe maar..  8)


Valt toch wel mee? Hebben we nog familie & vrienden bezocht ook, waaronder ene J te I.H.B.  ;)
#11 - 18-01-2016, 00:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop



Valt toch wel mee? Hebben we nog familie & vrienden bezocht ook, waaronder ene J te I.H.B.  ;)

Ja, die ken ik... Is inmiddels weer terug in Florida.. 
#12 - 18-01-2016, 08:54 uur

Terpies

Als je naar Nashville gaat, boek dan kaartjes voor de Grand Ole Opry.

Houd er wel rekening mee met je planning of er een show is. De eerste keer waren wij er op zondag en dan heb je dus pech.kijk voor shows op http://www.opry.com

Het Country Music Hall of Fame museum (http://countrymusichalloffame.org) (combineer dit dan op 1 ticket met een Tour naar de RCA-B studio's (http://studiob.org) ) in Nashville is ook een echte aanrader.
#13 - 18-01-2016, 20:10 uur
« Laatst bewerkt op: 18-01-2016, 20:11 uur door Terpies »

Wop

Kan voor 690 via Moskou (en een nachtje slapen op het vliegveld ) Naar DC . Zie dat toch niet zitten met twee kids.

Iceland air vliegt voor een zeer gunstig schema voor 872 heen en weer.  Ik denk dat dit nog wel voor minder kan. Of is dit een goede prijs volgens jullie in juli / Augustus.  Ik heb eigenlijk de laatste jaren niet "zoveel" voor een tickets betaald.....
#14 - 20-01-2016, 22:08 uur

Hans B

Hoogseizoen voor 872, ik heb ze niet goedkoper gezien tot dusver.
#15 - 20-01-2016, 22:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15