Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

deep south

Discussie gestart

wim312

Hallo,

Alweer iemand die dit jaar voor het eerst de plas is overgestoken en alweer voor de volgende Amerikareis aan het plannen is.
Ik heb onderstaande route op papier gezet.
De tickets en huurauto zijn inmiddels besproken maar voor de rest ben ik nog zo flexibel als wat.
Allereerst een vraag; Dit jaar had ik alle overnachtingen vastgelegd maar ik zat eraan te denken om nu alleen de eerste 2 nachten
vast te leggen (en misschien nog een paar andere zoals Shack Up Clarksdale, Pensacola en New Orleans). Is dat 'verantwoord' in de maand mei?

Hier de route die ik in mn hoofd heb;

9   mei Amsterdam - Atlanta
10 mei Atlanta
11 mei Atlanta - Gatlinburg
12 mei Gatlinburg
13 mei Gatlinburg - Nashville
14 mei Nashville - Memphis
15 mei Memphis
16 mei Memphis - Clarksdale
17 mei Clarksdale - Vicksburg
18 mei Vicksburg - New Orleans
19 mei New Orleans
20 mei New Orleans
21 mei New Orlans - Pensacola
22 mei Pensacola
23 mei Pensacola
24 mei Pensacola
25 mei Pensacola
26 mei Pensacola - Clanton
27 mei Clanton - Atlanta - Amsterdam (vertrek 22.25 uur)
28 mei Amsterdam

Graag op- of aanmerkingen, suggesties of tips.

Alvast bedankt.
Wim
#1 - 25-12-2010, 15:04 uur

Bertorelli

In mei moet het volgens mij geen probleem zijn.
Je route gaat ook langs plaatsen waar doorgaans genoeg keuze is.

Als je een laptop bij je hebt zou je 's avonds alvast kunnen kijken naar een motel voor de dag erop.
Je zou die dan zelfs kunnen boeken.

Leuk dat ik je ook op dit forum tegenkom  ;)

Bert
#2 - 26-12-2010, 22:22 uur

Ebelix

Een hele mooie route met voldoende rustpunten ingebouwd. Ik krijg gelijk heimwee naar dit gedeelte van Amerika. Is een van onze favorieten.

Ga je veel plekken van de burgeroorlog bezoeken?
#3 - 27-12-2010, 15:54 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jenn

Eind april barst in New Orleans het festival seizoen los, dus als je daar in mei naartoe gaat, dan zou ik zeker van tevoren een hotel reserveren! Ik zie dat jullie er niet in een weekend zitten, maar het is wel hoogseizoen, dus ja hoor... zeer verstandig om alvast wat vast te leggen!
Verder zou ik zelf een dagje van Pensacola afhalen en een extra nachtje te plakken in Natchez, tussen Vicksburg en New Orleans. Op deze manier heb je de tijd om van al het moois op deze route te genieten!

De shack Up Inn is erg populair onder toeristen, dus dat is ook verstandig om van tevoren te reserveren. Anders zou je ook kunnen kiezen voor het Riverside Hotel. Wellicht wat minder bekend, maar dit was vroeger een oud ziekenhuis waar blues zangeres Bessie Smith is overleden. In de jaren '40 is het omgebouwd tot hotel en werd het de vaste verblijfplaats van artiesten als John Lee hooker, Muddy Waters en Ike Turner. Ook John F Kennedy Jr. heeft hier overnacht! Het hotel ligt midden in het oude centrum en hiervandaan kan je makkelijk lopen naar twee leuke blues clubs, aka juke joins, zoals Red's en Ground Zero, de club van acteur Morgan Freeman. Het hotel wordt gerund door Rat, een geweldig chaotisch persoon die je de meest fantastische verhalen kan vertellen over verschillende muzikale legendes.

Veel succes met alle voorbereidingen en voorpret!
#4 - 28-12-2010, 18:03 uur

jhbechthum

Zoals al eerder gezegd is het een mooie route; niet te gehaast met tijd om de omgeving te verkennen.

Gatlinburg is een goede keuze om daar vandaan de Smoky Mountains te verkennen. Een andere mogelijkheid is Cherokee, of een combinatie van beide .
Ga je voor de gezellige drukte van deze toeristenplaats en overnachten in een hotel/motel, of verkies je meer de rust van de natuur? Een cabin huren hoeft niet zo duur te zijn als het op het eerste gezicht lijkt. Wij hebben uitstekende ervaringen hiermee.

Ga je voor de mooie stranden van Pensacola? Gulf Shores, Gulf Breeze, Gulf Islands National Seashore zijn enkele prachtige hagelwitte (meestal) bewaakte stranden.
Of ga je (ook) voor bezienswaardigheden in de omgeving? Minder bekend, maar wel mooi om te zien is Alligator Alley waar ‘Captain Crunch’ woont, de krokodil met ’s-werelds krachtigste beet!
De keuze voor Clanton is me niet helemaal duidelijk omdat het niet echt op de route Pensacola - Atlanta ligt, maar daar is vast een reden voor.

Johan
#5 - 28-12-2010, 19:23 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

wim312

dank voor jullie reacties. ik ben meestal alleen het weekend thuis dus was er nog geen reactie mijnerzijds.
Aangezien nu de voorbereidingen voor de Oudejaarsavond even voorrang  >:D  hebben kom ik morgen of zondag terug met mijn antwoorden op jullie reacties.
Vanaf deze kant een fijne Oudejaarsavond en al het goede voor 2011.

Wim
#6 - 31-12-2010, 17:26 uur

wim312

Daar ben ik dan zoals beloofd.

Bert, ik heb afgelopen jaar veel gehad aan dit forum met het samenstellen van onze eerste Amerikareis
naar het zuidwesten.
De laptop zal waarschijnlijk wel meegaan net zoals afgelopen vakantie voor het bijhouden van een weblog.
Geinterresseerd in onze vorige vakantie? Je kunt het weblog lezen op http://wimmarina.blogspot.com
De vorige vakantie had ik alle overnachtingen al vastgelegd en dat is me eigenlijk wel goed bevallen en trouwens,
de 'cancellation policy' is meestal wel goed geregeld in de US.

Ebelix, ik weet nog niet waar en hoeveel ik van de burgeroorlog ga bezoeken. Ik ben eigenlijk nog niet zover
maar DAT ik me daarvoor interesseer is wel zeker. Ik moet dat echter allemaal nog uitzoeken.
Ik zal later ongetwijfels nog daarop terugkomen met vragen.

Jenn, ik denk dat ik alles wel ga vastleggen dus ook het hotel in New Orleans. Wie weet kun jij me (of anderen)
een suggestie geven omtrent welk hotel ik daar zou kunnen boeken.
De tip om een dagje Pensacola weg te halen om een nacht in Natchez door te brengen is helemaal niet zo verkeerd
en als ik mijn vrouw zover kan krijgen (luiert graag aant strand  >:D) dan wordt die mutatie zeker aangebracht.

Iemand trouwens ervaring met de Shack Up Inn? Lijkt allemaal op een ouwe bende maar dat is denk ik de charme ervan.

Johan, we zijn geen echte wandelaars en vinden het leuk om door de winkelstraten te struinen, bakkie te doen op een terras etc. Dus denk ik dat het een hotel wordt in G. om van daaruit met de auto wat bezienswaardigheden in GSM te bekijken met misschien hier of daar een (makkelijke) wandeling.

Pensacola wordt in pricipe alleen aangedaan om heerlijk te luieren aan het strand. Dus denk ik dat de omgeving het zonder ons zal moeten stellen  ;D

Clanton wordt aangedaan om daar een kennis op te zoeken.

http://goo.gl/maps/R9fa

Ik ga me de komende tijd bezig houden met het uitwerken per dag. Daarvoor zal ik regelmatig hier terugkomen voor vragen.

Tot de volgende keer.

Wim
#7 - 01-01-2011, 16:08 uur

Hans B

Wij zijn absoluut geen strandliggers, maar voor een prachtig sneeuwwit zandstrand moet je de 399 nemen.
#8 - 02-01-2011, 09:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bertorelli

Wim,

Leuk weblog !
Altijd leuk om die mooie en bekende plekken te zien.

Ga deze zeker volgen in mei want wij gaan in juni die kant op.
Ik heb gisteren de tickets geboekt...

Groet

Bert
#9 - 03-01-2011, 10:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15