Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Everglades de moeite waard

Discussie gestart

newbie

23 april vertekken we naar Florida. We landen in Miami blijven daar 2 nachten, rijden dan naar Key West voor 2 nachten en willen van daaruit naar Naples rijden en onderweg een stop maken in de Everglades. Aangezien het een hele afstand is wil ik graag weten of het echt de moeite waard is en zo ja waar we dan het beste naartoe kunnen gaan. Kunnen natuurlijk geen tijd verliezen deze dag met zoeken. Iemand tips? ;)
#1 - 23-02-2008, 10:47 uur

babarage

als je maar voor 1 ding tijd hebt zou ik gaan voor shark valley.  neem daar de tram met ranger (ik geloof iets van 17 dollar pp) die je door de everglades neemt en je van alles vertelt.  maar als je ook echt moeras wil zien dan moet je bij de oost entrance het park binnen en daar wat trails lopen.  ik zou zeker de tijd nemen voor de everglades!  als je op tijd uit key west vertrekt kun je met gemak voor de middag er al zijn.

#2 - 23-02-2008, 11:03 uur

Bakvet

Everglades is niet veel aan. Enge beesten: alligators, panters, muggen, vogels die op je kop schijten, kwallen op het strand, schildpadden (duh!). Bomen, struiken en gras en zo, moet je daarvoor speciaal naar Florida?? Plus dat het er bloedheet is. Op de ene plek zou het doodstil zijn als die krekels hun kop een keer hielden en op de andere varen alleen maar van die lawaaiboten met een propeller en daar heb je ook die halfgare indianen. Ik begrijp echt niet wat iedereen daar zoekt.
#3 - 23-02-2008, 14:05 uur

sandrochka

Natuurlijk is het de moeite waard!
Ik ben er niet lang geweest, maar heb wel een tour gemaakt met zo'n propellerboot. Was toch wel weer een ervaring die je hier in Nedeland niet kunt meemaken.
Was wel warm inderdaad en van tevoren waren we gewaarschuwd voor de muggen, maar dat viel wel mee.
Nog even rondgekeken bij de aligators en toen weer verder.

#4 - 23-02-2008, 15:35 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

jaroen

Dat wort dan vroeg er uit in key west, vanuit daar naar naples is best een eind rijden. Als je iets moet kiezen, kies dan een aligator farm, tochtje met de propellorboot en eventueel een aligator show. Meer tijd heb je denk ik echt niet.
#5 - 23-02-2008, 19:09 uur

Mrjn

Everglades is niet veel aan. Enge beesten: alligators, panters, muggen, vogels die op je kop schijten, kwallen op het strand, schildpadden (duh!). Bomen, struiken en gras en zo, moet je daarvoor speciaal naar Florida?? Plus dat het er bloedheet is. Op de ene plek zou het doodstil zijn als die krekels hun kop een keer hielden en op de andere varen alleen maar van die lawaaiboten met een propeller en daar heb je ook die halfgare indianen. Ik begrijp echt niet wat iedereen daar zoekt.

Dat geldt eigenlijk wel voor heel Amerika. Waarom zou je erheen gaan. Die gore hamburgers kun je ook hier op de hoek bij de McDonalds wel krijgen.  :P
#6 - 23-02-2008, 19:18 uur

Yessica

......en eventueel een aligator show.

Nou, laat die maar zitten alsjeblieft. Als je ergens je spaarzame tijd niet aan moet verspillen is het aan zo'n dubieuze "tourist trap".
#7 - 25-02-2008, 10:25 uur



ned in MO

Het probleem met het rijden van en naar key west is dat de speedlimit 40 mijl/uur is en dat maakt het een vrij lange trip
#8 - 25-02-2008, 16:32 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Fred & Emmy

Everglades is de moeite waard, maar je hebt er meer tijd voor nodig. als je niet van de natuur houdt dan kun je er inderdaad beter wegblijven want vooral nu zitten en inderdaad van die "enge" beesten. Wij hebben er van genoten. Geen airboats of alligator shows, gewoon gaan fietsen of  met een ranger gaan wandelen (daar steek je nog wat van op).
Trouwens het enige wat je in Naples kunt gaan doen is het trammetje nemen of natuurlijk op het mooie hagelwitte zand/strand gaan liggen en ja, naar de mooie huizen gaan kijken.
Geef ons de enge beesten en die mooie vogels die op je hoofd sch..... maar. 
#9 - 04-03-2008, 23:26 uur

Bakvet

Geen airboats of alligator shows, gewoon gaan fietsen of  met een ranger gaan wandelen (daar steek je nog wat van op). Trouwens het enige wat je in Naples kunt gaan doen is het trammetje nemen...
Helemaal mee eens, de Everglades worden nog veel interessanter als je aan een ranger-rondleiding deelneemt. (Dan gaan we er wel van uit dat je redelijk Engels verstaat.) Dit geldt overigens voor ieder national park. Rangers weten altijd heel boeiend te vertellen over de dingen in hun park, die jou als first-time visitor niet eens opvallen. Het maakt je bezoek echt veel waardevoller. In de buurt van Napels bijvoorbeeld heb je het Gulf Coast visitor center, waar je met een rondvaartboot een eind door de Everglades vaart, onder begeleiding van een ranger. Je kan er ook kano's huren. Als je er niet gevaren hebt, ben je niet in de Everglades geweest vind ik.

http://www.nps.gov/ever/planyourvisit/alternativetours.htm

P.S. Ik vind deze vraag een beetje overkomen als een Amerikaan die in Amsterdam is en vraagt: is een bezoek aan een Kaasfabriek, Volendam en de boottocht naar Marken nou wel echt de moeite waard?
#10 - 06-03-2008, 20:34 uur

djengo

Mocht je geen hele dag willen besteden zou ik een airboat tour doen (hebben wij bij Coopertown gedaan, erg goed bevallen) en de everglades bij shark valley bezoeken.Hier kun je per fiets of tram een stuk de everglades in waar aan het eind een overlook is. Als je nog tijd hebt kun je ook de Thousand islands bezoeken.In Everglades city hebben wij een boottocht gemaakt, een aanrader. Een leuke omweg is langs state road 94.Houd er wel rekening mee dat je stukken bijna stapvoets aflegt! Neem een willekeurige zijweg van de tamiami trail en kom oog in oog te staan met alligators!! Van Key West naar Naples op 1 dag is een behoorlijke rit en ik zouzelf een overnachting in of nabij Miami nemen.
Fijn vakantie
#11 - 09-03-2008, 22:01 uur

ramon

Ik ben ook van Keywest naar Napels gereden in 2006. Afstand was best wel tedoen. Ben ook bij de Everglades gestopt en een tocht gemaakt met zon prompelorboot. Was zeker de moeite waard. Kost je hooguit 1.5 uur.

Als je in Napels bent ga de volgende dag naar Sanibel eiland. Ook ergggg leuk daar.

gr
#12 - 26-03-2008, 21:43 uur

PetraVS

Wij zijn net terug uit dat gebied en hebben de Shark Valley Loop gefietst (je kunt zo lang fietsen, als je wil, wij hadden maar iets meer dan een uur voor de fietsen terug moesten zijn en zagen in die tijd heel veel wild).  Een verslag van die dag vind je hier en foto's hier.
#13 - 27-03-2008, 00:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15