Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Familiebezoek en reis door Texas.

Discussie gestart

marandi

Howdi,

Zoals ik al vertelde in het 'voorstel-bericht' is mijn zwager in december in Texas gaan wonen. Hij is daar inmiddels getrouwd met zijn grote liefde.
Uiteraard willen wij (mijn vriend, mijn dochtertje, mijn schoonmoeder, misschien mijn ouders en ik) op familiebezoek. Waarschijnlijk kunnen we gaan in september en/of oktober.
We zouden dit heel graag willen combineren met een reis door Texas. Natuur en wildlife liefhebbers (vooral dit laatste) dat we zijn, hebben we ons al flink georiënteerd op allerlei natuurparken in Texas. Big Bend, Goose en Gavlestone Island SP, Palo Dure SP, Colorado Bend SP en Guadalupe River SP etc.

We willen bijv. vliegen op Dallas, dan meteen naar Longview rijden voor het familiebezoek van een week. Vervolgens zouden we wel een rondje Texas van 2 weken willen doen. Terug vliegen kan weer vanaf Dallas maar ook vanaf Houston.
 Ik heb al ontdekt dat we als auto zo'n minivan alias The A-team zullen moeten huren. Zal er stoer uitzien met ons erin.... ::)

Wie heeft er voor mij tips voor een leuke route, afstanden, klimaat, parken, (liefst geen steden) etc. etc.

Veel groetjes van Miranda.
www.crossingmiranda.nl

#1 - 11-01-2007, 12:15 uur

Hans B

Hallo Miranda,
wat ikzelf een heel mooi stuk vond, is Galveston - Corpus Christi over de weg zo dicht mogelijk langs de Mexicaanse Golf, je kunt dan tot Surfside Beach, daarna moet je weet landinwaarts. Op dezelfde route zijn wij bij Port Aransas met de ferry (10 min) overgestoken, is ook wel even leuk. Verder zijn wij vrij zuidelijk door Texas gekomen Laredo, Del Rio, Big Bend.
In alle jaren dat wij met onze camper door de VS trekken, hebben wij al zovel natuur gezien, dat wij zuid-Texas niet bij de toppers scharen. Wat dat betreft vonde wij New Mexico veel afwisselender. Maar wanneer je er voor het eerst bent, zal het zeker enorme indruk maken. En Texas is heel groot.
Succes, Hans
#2 - 11-01-2007, 12:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Kokopelli

Hoi Miranda,

En Texas is heel groot.

Inderdaad héél groot, als je alles wilt bekijken wat je opnoemt lijkt mij 2 weken wat kort. Palo Dure SP ligt helemaal in de panhandle en de Big Bend in het zuiden, daar zit al zo'n 700 km tussen. Maar ja dat ligt er ook aan hoelang je ergens wilt blijven, maar afstanden van A naar B zijn nu eenmaal groot in Texas.
Wij zijn afgelopen september in Big Bend geweest en vonden het gewelig mooi. Voordeel is ook dat er niet veel toeristen zijn dan, lekker rustig.
#3 - 11-01-2007, 22:47 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

marandi

Tja, gisteren inderdaad een afstandentabel van Texas gezien.......
Wel erg veel om te rijden in 2 weken....Wie zei dat de afstanden Down Under erger waren????  ::) The Lone Star State doet er niet voor onder hoor!
Had al een leuke route in gedachten: Dallas - Longview (familiebezoek) - Houston - Padre Island via golfcoast - Del Rio (via Rio Grande) - Big Bend (via Rio Grande)- Guadalupe Mountains SP - Palo Duro SP - Dallas. Maar ja, ik kwam er dus achter dat dat wel heel veel autozitten is.  :o
En dat vooral in twee weken. Wat een miles! In Aussie was dat niet zo erg, maar nu hebben we een kleine bij van 2 jaar.
Wie heeft tips voor een leuke route met een gedeelte van de route hierboven erin?
Nogmaals: wij zijn natuur-/wildlife-liefhebbers. Ik had zelf het idee dat er in Guadalupe Mountains SP wat dat betreft nog het meeste te zien is. Moeten we dan Big Bend overslaan? Ik heb mij nog niet zo georiënteerd op de Golf Coast en Palo Duro NP.

Alle tips zijn welkom. Zelfs tips in andere staten. Is bijv. een binnenlandse vlucht naar Denver een optie om dan een bezoek te brengen aan de Rocky Mountains en dan vanuit Denver weer terug te vliegen? Ik noem ook maar wat hoor...
Ik lees het wel!

Groetjes Miranda.
#4 - 12-01-2007, 12:21 uur

Mississippi

Moeten we dan Big Bend overslaan?

Als je natuurliefhebber bent is Big Bend aan te bevelen. Ik heb eerder een paar berichten over BB geplaatst:

http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=321.msg8158#msg8158

http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=425.msg8035#msg8035
#5 - 12-01-2007, 15:37 uur
« Laatst bewerkt op: 12-01-2007, 15:39 uur door Mississippi »

Bakvet

Had al een leuke route in gedachten: Dallas - Longview (familiebezoek) - Houston - Padre Island via golfcoast - Del Rio (via Rio Grande) - Big Bend (via Rio Grande)- Guadalupe Mountains SP - Palo Duro SP - Dallas. s Miranda.
Het afgelopen jaar heb ik ongeveer dat rondje gemaakt. In vier weken tijd, vanuit Houston, vrij rustig aan gedaan.

Padre Island. Een paar dagen gebivakkeerd op het strand. Met een SUV kan je 100 km het strand afrijden, met een gewone auto kan je de eerste 5 mijl berijden. Voor vogelliefhebber en vissers is het prachtig, voor een gewone natuurliefhebber is het aardig, niet echt spectaculair. Nadeel is dat het drijvend vuil van de Golf van Mexico er aanspoelt en de duinen in waait. Heb er zelf een halve mijl strand schoongemaakt: 8 vuilniszakken. Zolang het bewolkt was en regende was het er uit te houden, toen het zonnig werd was het er te warm. Als je er heen gaat raad ik je zeker aan een "Beach walk" te doen met een ranger bij het bezoekerscentrum. Dat is om 11 uur 's ochtends. In een wandeling van een uur naar de vloedlijn en terug sta je dan bij allerlei zaken stil, waar je anders overheen zou kijken. (Zoals: hoe ademt een "ghost crab", waarom liggen er zoveel uiennetten op het strand, waarom verjaagt een vogel die ene concurrent wel en die andere niet.)

Galveston Island vind ik echt een aanrader. Een mooie historische stad met gemetselde stenen gebouwen, een ouderwetse tram, ook veel huizen in zuidelijke stijl. Op het state park gekampeerd, waar je gek werd van de muggen. Wel een lekker rustig strand direct naast de deur. Ook weer de nodige vogels gezien die ik nog nooit eerder zag, maar geen krokodillen of panters of zo. Als ik hier over 10 jaar nog eens terug ga dan huur ik zo'n screened shelter in het binnenlandse deel van het park, een soort grote cabin met horregaas. De andere nacht op Galvston heb ik doorgebracht in het historische Hotel Galvez. Prachtig gebouw, veel luie stoelen, mooie tuin, geweldig zwembad. Sommige dagen minder duur dan andere.

Big Bend vond ik een leuk afwisselend park. De afstanden binnen het park zijn wel gigantisch. Ik ging een keer douchen na een hike. Toen bleek dat ik 100 km gereden had, voor enkel een douche! Op Chisos Mountain staan enkele 'bungalows' die je kan huren, die zagen er aantrekkelijk uit, verder lodges en een camping. Een restaurant daar is beroemd vanwege z'n adembenemende uitzicht op de zonsondergang. Het is een ideaal park voor het maken van allerlei soorten hikes. Qua wildlife moet ik weer aan de vlinders denken. Het wildste dier dat ik gezien heb was een kudde javelinas. Dit is een soort killer-varkentjes, vraatzuchtige beesten die cactussen met naald en al opvreten.

Een prachtig hotel aan de noordkant van Big Bend (als je er naar onderweg bent) is het Gage Hotel in Marathon.

Aan de westkant van Big Bend National park liggen wat levende spookstadjes (Study Bute, Terlinga) in een schitterend panoramisch decor. Ik vond dit wel het meest adembenemde stukje "spagetti wilde westen" wat ik ooit gezien heb in Amerika. Als je wilt raften moet je in die plaatsen zijn. Er bestaat een geweldige tocht over de Rio Grande door Santa Elena Canyon, waar je tussen verticaal omhoogrijzende rotsen (500m) de rivier afdobbert. Nog niet aan toegekomen helaas.

Guadelupe Mountain. Ben er alleen geweest om naar de top te hiken. De overige hikes leken met niet geweldig interessant qua wildlife. Als je naar dit park gaat, moet je zeker ook naar Carlsbad Caverns gaan, een enorm grottencomplex. Je kan er zelfs lunchen onder de grond. 's Avonds is het opstijgen van de vleermuizen te bekijken. Een aardig motel is het Best Western in het naastgelegen White's City. Kamers en omgeving in elegante SouthWestern stijl.

Palo Duro Canyon. Na de Grand Canyon de grootste canyon van Amerika. Vond het niet zo heel bijzonder, beter dan de vlakke omgeving, maar had er gewoon meer van verwacht. Ik zou er echt een paar dagen moeten kamperen en wat zwaardere hikes moeten maken om het daar naar m'n zin te krijgen. Vergeet niet te gaan eten eten en eventueel overnachten bij 'Big Texan' in Amarillo.



#6 - 12-01-2007, 16:54 uur

hollandranch

Had al een leuke route in gedachten: Dallas - Longview (familiebezoek) - Houston - Padre Island via golfcoast - Del Rio (via Rio Grande) - Big Bend (via Rio Grande)- Guadalupe Mountains SP - Palo Duro SP - Dallas. s Miranda.
Het afgelopen jaar heb ik ongeveer dat rondje gemaakt. In vier weken tijd, vanuit Houston, vrij rustig aan gedaan.

Padre Island. Een paar dagen gebivakkeerd op het strand. Met een SUV kan je 100 km het strand afrijden, met een gewone auto kan je de eerste 5 mijl berijden. Voor vogelliefhebber en vissers is het prachtig, voor een gewone natuurliefhebber is het aardig, niet echt spectaculair. Nadeel is dat het drijvend vuil van de Golf van Mexico er aanspoelt en de duinen in waait. Heb er zelf een halve mijl strand schoongemaakt: 8 vuilniszakken. Zolang het bewolkt was en regende was het er uit te houden, toen het zonnig werd was het er te warm. Als je er heen gaat raad ik je zeker aan een "Beach walk" te doen met een ranger bij het bezoekerscentrum. Dat is om 11 uur 's ochtends. In een wandeling van een uur naar de vloedlijn en terug sta je dan bij allerlei zaken stil, waar je anders overheen zou kijken. (Zoals: hoe ademt een "ghost crab", waarom liggen er zoveel uiennetten op het strand, waarom verjaagt een vogel die ene concurrent wel en die andere niet.)

Galveston Island vind ik echt een aanrader. Een mooie historische stad met gemetselde stenen gebouwen, een ouderwetse tram, ook veel huizen in zuidelijke stijl. Op het state park gekampeerd, waar je gek werd van de muggen. Wel een lekker rustig strand direct naast de deur. Ook weer de nodige vogels gezien die ik nog nooit eerder zag, maar geen krokodillen of panters of zo. Als ik hier over 10 jaar nog eens terug ga dan huur ik zo'n screened shelter in het binnenlandse deel van het park, een soort grote cabin met horregaas. De andere nacht op Galvston heb ik doorgebracht in het historische Hotel Galvez. Prachtig gebouw, veel luie stoelen, mooie tuin, geweldig zwembad. Sommige dagen minder duur dan andere.

Big Bend vond ik een leuk afwisselend park. De afstanden binnen het park zijn wel gigantisch. Ik ging een keer douchen na een hike. Toen bleek dat ik 100 km gereden had, voor enkel een douche! Op Chisos Mountain staan enkele 'bungalows' die je kan huren, die zagen er aantrekkelijk uit, verder lodges en een camping. Een restaurant daar is beroemd vanwege z'n adembenemende uitzicht op de zonsondergang. Het is een ideaal park voor het maken van allerlei soorten hikes. Qua wildlife moet ik weer aan de vlinders denken. Het wildste dier dat ik gezien heb was een kudde javelinas. Dit is een soort killer-varkentjes, vraatzuchtige beesten die cactussen met naald en al opvreten.

Een prachtig hotel aan de noordkant van Big Bend (als je er naar onderweg bent) is het Gage Hotel in Marathon.

Aan de westkant van Big Bend National park liggen wat levende spookstadjes (Study Bute, Terlinga) in een schitterend panoramisch decor. Ik vond dit wel het meest adembenemde stukje "spagetti wilde westen" wat ik ooit gezien heb in Amerika. Als je wilt raften moet je in die plaatsen zijn. Er bestaat een geweldige tocht over de Rio Grande door Santa Elena Canyon, waar je tussen verticaal omhoogrijzende rotsen (500m) de rivier afdobbert. Nog niet aan toegekomen helaas.

Guadelupe Mountain. Ben er alleen geweest om naar de top te hiken. De overige hikes leken met niet geweldig interessant qua wildlife. Als je naar dit park gaat, moet je zeker ook naar Carlsbad Caverns gaan, een enorm grottencomplex. Je kan er zelfs lunchen onder de grond. 's Avonds is het opstijgen van de vleermuizen te bekijken. Een aardig motel is het Best Western in het naastgelegen White's City. Kamers en omgeving in elegante SouthWestern stijl.

Palo Duro Canyon. Na de Grand Canyon de grootste canyon van Amerika. Vond het niet zo heel bijzonder, beter dan de vlakke omgeving, maar had er gewoon meer van verwacht. Ik zou er echt een paar dagen moeten kamperen en wat zwaardere hikes moeten maken om het daar naar m'n zin te krijgen. Vergeet niet te gaan eten eten en eventueel overnachten bij 'Big Texan' in Amarillo.






Leuke tips, maar volgens mij hebben ze een kind van 2 mee, dus raften en hiken lijkt me niet echt fijn  2006-05 Voor de rest is bijna alles in Texas de moeite waard, en het is groot, heel groot, in 2 weken kan je net East-Texas met moeite doen  2006-04 2006-04
#7 - 17-01-2007, 15:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15