Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Florida 2009

Discussie gestart

carmenbosman

Hallo allemaal,

Nadat wij vorig jaar een geweldige reis hebben gehad in het westen, gaan wij deze zomer naar het oosten. We hebben het eerste gedeelte van de vakantie al uitgestippeld en dit is van Toronto tot aan Cape Canaveral. Nu hebben wij nog vanaf 7 augustus tot 17 augustus in Florida, maar weten niet goed hoe we het gaan aanpakken. Wij willen sowieso gaan bezoeken: Miami, Everglades, Orlando, Bush Gardens en Fort Myers.

Nu vraag ik mij af of jullie nog leuke tips hebben en of het verstandig is om hier van te voren je motels/hotels te boeken of dat er zat te vinden zijn?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,

Carmen
#1 - 13-06-2009, 20:24 uur

Mark One

Hoi, Carmen.

Ik heb in mei/juni 2008 Florida bezocht. Geen hotels/motels besproken van te voren, maar in de periode dat we in Miami Beach zaten was het toch wel FF zoeken voordat we iets gevonden hadden. Wel een stek gevonden in direct aan het strand. In een wat "oudere" deel van Miami Beach Ocean Terrace district.
Linconroad (pederstrian) Mall in Miami South Beach vond ik alleen al l leuk om te kijken wat er allemaal voor mensen rondlopen. (zien en gezien worden).
Aanrader is zeker een Airboat tocht in de Evergaldes. Verschillende aanbieders van dergelijke tochten vanuit Everglade City. De airboat tocht hadden wij niet van te voren besproken, ik heb geen idee of dit in de maand augustus noodzakelijk is.

Geen dag naar de Florida keys? Vond ik best leuk om te doen, maar als je ergens op de Keys wilt overnachten lijkt het mij verstandig om dit van te voren te regelen. Wij hadden minder succes met het vinden van een slaap plek tijdens onze trip naar de Florida Keys

Alvast een mooi tijd toegewenst.

Groeten

Mark One

#2 - 13-06-2009, 22:12 uur

Schop

Hallo Carmen,

ook wij hebben vorig jaar het westen gedaan en gaan dit jaar in September naar Florida. Ik heb eigenlijk de zelfde vragen. Dat we in Miami vooraf moeten boeken is mij wel duidelijk, wat ik vooral graag wil weten is hoe dat in andere steden/gebieden is? Bijvoorbeeld in Orlando, Tampa en Fort Lauderdale? Wellicht dat iemand hier een antwoord op heeft? :-\
#3 - 14-06-2009, 20:25 uur

MiamiHeat

Zorg ervoor dat als je naar de Everglades gaat, je een lange broek aan hebt, t-shirt met lange mouwen en als het ff kan een musqito net om je hoofd want dit is niet echt de beste tijd vh jaar om daar heen te gaan. Je zal echt overvallen worden door de "beestjes".....daarnaast moet je iedere middag rekening houden met een flinke onweer- en regenbui (dat geldt eigenlijk voor heel Florida). Boeken van boatrides is echt niet nodig. En idd, vergeet de Floria Keys niet!

De luchtvochtigheid in de maanden Aug - Sept zijn erg hoog, gem 80-85%.....lekker plakken dus! En deze maanden vallen natuurlijk in het Hurricane seizoen.....wij hebben ooit in september 2001 (vlak na 9/11) moeten vluchten voor een enorme tropische storm (nog geeneens een Hurricane)......achteraf allemaal erg spannend maar toendertijd wel beangstigend!

#4 - 14-06-2009, 20:29 uur
« Laatst bewerkt op: 14-06-2009, 20:33 uur door The Grove »

kings fan

Hoi,

Ik zou niet te veel vooraf boeken. In Orlando is er zeker wel een motel te vinden waar je nog kan overnachten, Tampa en Fort Lauderdale moet ook lukken!

Op de Irlo Bronson hwy in orlando, kissimmee en op de international drive is zeker nog iets vrij!

Chari
#5 - 21-06-2009, 16:01 uur

USofA

Ik ga in mei 2010 naar Florida.
Onze hoofd attracties zijn:
- Lancering raket vanaf Kennedy Space Center - 14 mei 2010
- Daytona bezoek/Oldtimers bekijken
- Keys bezoeken/Snorkelen
- Everglades bezoeken (Airboat excursie)
- Orlando (Attractieparken)
- Witte stranden kijken
- EN!!! Miami bezoeken en van het nachtelijke uitgaansleven proeven

Is dit mogelijk in 3 weken?
#6 - 10-07-2009, 16:04 uur

MiamiHeat

Ik ga in mei 2010 naar Florida.
Onze hoofd attracties zijn:
- Lancering raket vanaf Kennedy Space Center - 14 mei 2010
- Daytona bezoek/Oldtimers bekijken
- Keys bezoeken/Snorkelen
- Everglades bezoeken (Airboat excursie)
- Orlando (Attractieparken)
- Witte stranden kijken
- EN!!! Miami bezoeken en van het nachtelijke uitgaansleven proeven

Is dit mogelijk in 3 weken?

Oh jee ....makkelijk!
#7 - 10-07-2009, 20:05 uur

FreezeM

Ik ga in mei 2010 naar Florida.
Onze hoofd attracties zijn:
- Lancering raket vanaf Kennedy Space Center - 14 mei 2010
- Daytona bezoek/Oldtimers bekijken
- Keys bezoeken/Snorkelen
- Everglades bezoeken (Airboat excursie)
- Orlando (Attractieparken)
- Witte stranden kijken
- EN!!! Miami bezoeken en van het nachtelijke uitgaansleven proeven

Is dit mogelijk in 3 weken?

Oh jee ....makkelijk!

Behalve als de lancering wordt uitgesteld, en dat gebeurt regelmatig. ;)
#8 - 10-07-2009, 20:14 uur

Freckles49

Wij zijn ieder jaar in Kissimmee en verblijven dan in LIKI TIKI. Dit boek ik bij Hotelplan voor 22 euro pppn. Hiervoor heb je dan een 2 kamer appartement met badkamer, keuken met vaatwasser, wasmachine en een droger. Ik ben persoonlijk niet weg van Miami maar meer van Daytona Beach. Clearwater is ook heel leuk. Er is voor ieder wat wils hoor. Wat ik mooi vind kan jij afschuwelijk vinden en anderson.
#9 - 10-07-2009, 20:30 uur

FreezeM

Dat Liki Tiki ziet er goed uit. En betaalbaar. Wij zijn net terug van een weekje Centerparks en zelfs met 40% last minute korting red ik het niet voor het bedrag dat ik bij Liki Tiki kwijt zou zijn. En met twee kleine kinderen is een wasmachine en droger ideaal. Hij staat nu op  mijn lijst voor onze december reis naar Florida :)
#10 - 10-07-2009, 21:14 uur

MiamiHeat

Ik ga in mei 2010 naar Florida.
Onze hoofd attracties zijn:
- Lancering raket vanaf Kennedy Space Center - 14 mei 2010
- Daytona bezoek/Oldtimers bekijken
- Keys bezoeken/Snorkelen
- Everglades bezoeken (Airboat excursie)
- Orlando (Attractieparken)
- Witte stranden kijken
- EN!!! Miami bezoeken en van het nachtelijke uitgaansleven proeven

Is dit mogelijk in 3 weken?

Oh jee ....makkelijk!

Behalve als de lancering wordt uitgesteld, en dat gebeurt regelmatig. ;)

Tja inderdaad.....bij ons al twee keer.....1 x 2 uur voor de lancering en in Februari 2009 ging die ook al niet door. We gaan weer een herkansing krijgen in November 2009....3 x scheepsrecht?
#11 - 11-07-2009, 15:24 uur

Freckles49

Dat Liki Tiki ziet er goed uit. En betaalbaar. Wij zijn net terug van een weekje Centerparks en zelfs met 40% last minute korting red ik het niet voor het bedrag dat ik bij Liki Tiki kwijt zou zijn. En met twee kleine kinderen is een wasmachine en droger ideaal. Hij staat nu op  mijn lijst voor onze december reis naar Florida :)


Vergeet niet dat deze prijs is voor een 2 kamer appartement. Alhoewel, ik bedenk nu dat ik in augustus met mijn zusje ga, dus 4 personen in een townhouse, dwz laagbouw ook voor deze prijs. En..... in het hoogseizoen.In december zou ik het niet weten, maar raad je wel aan om niet te lang te wachten met boeken.
#12 - 11-07-2009, 15:32 uur

USofA

Ik ga in mei 2010 naar Florida.
Onze hoofd attracties zijn:
- Lancering raket vanaf Kennedy Space Center - 14 mei 2010
- Daytona bezoek/Oldtimers bekijken
- Keys bezoeken/Snorkelen
- Everglades bezoeken (Airboat excursie)
- Orlando (Attractieparken)
- Witte stranden kijken
- EN!!! Miami bezoeken en van het nachtelijke uitgaansleven proeven

Is dit mogelijk in 3 weken?

Oh jee ....makkelijk!

Behalve als de lancering wordt uitgesteld, en dat gebeurt regelmatig. ;)

Tja inderdaad.....bij ons al twee keer.....1 x 2 uur voor de lancering en in Februari 2009 ging die ook al niet door. We gaan weer een herkansing krijgen in November 2009....3 x scheepsrecht?
De rest moet makkelijk te doen zijn dus. Dan ga ik heel hard hopen dat die lancering gepland blijft zoals deze nu is  :afro:
#13 - 13-07-2009, 10:06 uur

mdvlorg

Ik ben net weer terug uit Hollywood, FL (ligt boven Miami)... en als jullie naar de everglades gaan moet je er rekening mee houden dat je niet op een te warme dag gaat vanwege dat je dan bijna geen beestjes ziet!! Ik was in juli geweest en dat was eigenlijk te warm zei de meneer ik.. Gelukkig had het net een paar dagen ervoor veel regent zodat het water waar je overgaat weer een beetje hoog stond..

Me vriendin en ik waren naar gatorpark gegaan.. Ik vond het super leuk en als je de coupons van de website print krijg je gratis twee gator tanden en evt een gator poot (die heb ik laten liggen.. te eng).. Was iets van 17.50 per persoon voor een half uur boottocht en daarna een wildlife show with the gator...

#14 - 28-07-2009, 22:35 uur

bertvlug

Zie voor nog een (hopelijke) nuttige tip het topic over "everglades" :

http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,8445.0.html

en dan met name mijn bericht.

Groet,
Bert Vlug
#15 - 30-07-2009, 21:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15