Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Florida 2018 met baby

Discussie gestart

Dirc

Goed we zijn inmiddels al weer 1 hele dag in Nederland. Tijd voor de volgende vakantie ;D
Nou goed dan, tijd voor een eerste berichtje over de plannen die we eigenlijk al hadden.

In 2015 wilde wij naar Florida maar deze reis hebben we wegens zwangerschap moeten annuleren. Tijd voor poging 2.
We willen ergens tussen de 2 en 3 weken afhankelijk van hoe het uit komt met de vliegdagen en vrije dagen. De route kom ik later wel op terug maar zal in principe de 'oude' zijn zonder Orlando omdat we voorlopig niet in de pretparken zullen komen tot onze kleine wat ouder is.
Topic => http://forum.verenigdestaten.info/zuiden-(south)/(bijna)-3-weken-florida/

Echter, we willen natuurlijk het ideale moment om te gaan even bekijken. Volgens mij is dat na springbreak. Ik zag echter hier https://www.cvspringbreak.com/when-is-spring-break/ dat Miami al in maart springbreak heeft. Ergens half april zitten we dan vrij veilig.

Wordt vervolgd.....
#1 - 31-05-2017, 19:19 uur

Dirc

Eens even rond zitten kijken maar om de springbreak te ontwijken en de kans op regen te verminderen kunnen we volgens mij het beste ergens half april inderdaad gaan. Afhankelijk van de vliegschema's van de diverse luchtvaartmaatschappijen zal dit ergens in de week van 16 april zijn denk ik en dan 2-3 weken.

Het is nu gewoon een kwestie van tickets in de gaten houden tussen Amsterdam en Miami / Orlando.
#2 - 12-06-2017, 20:22 uur

Cees A

Stem, zeker als je naar Miami vliegt, je vliegdagen af op de dagen dat je naar Key West wil.
Bij vliegen op Miami zit Key West helemaal vooraan of helemaal achteraan in je schema.
Key West is in het weekend duurder dan door de week en met een andere vliegdag ( heen of terug) kun je je verblijf op Key West sturen.
#3 - 12-06-2017, 22:09 uur

Dirc

Thanks, dat bedacht ik me inderdaad ook. Gelukkig staat onze duur ook niet vast. Ergens tussen de 2-3 weken. Dus het moet goed mogelijk zijn Key West te mijden in het weekend.
#4 - 13-06-2017, 07:56 uur

Cees A

Ik zie dat je plannen hebt om Orlando over te slaan.  Waarom zou je dat doen ? 
Ook zonder pretpark-bezoek is daar genoeg te doen om je een paar dagen bezig te houden.
Denk bv aan de shoppingmogelijkheden.   Tip: de grote outlets aan Vineland Avenue en op de kruising Interstate 4 en Florida Turnpike.
Of aan Kissimmee, met z'n (overdekte) Flea markets met een paar honderd stands,  Old Town en het in de buurt gelegen Celebration.
Of bezoek Downtown Disney, dat tegenwoordig Disney Springs heet. 
Alle hierboven genoemde activiteiten zijn, incl. parkeren, gratis toegankelijk dus als het je tegenvalt kun je gewoon weer, zonder financiele kater, weggaan.

#5 - 18-06-2017, 11:28 uur

Dirc

Ja ik heb het verkeerd verwoord zie ik. Ik bedoel zonder de hele week Orlando om pretparken te bezoeken. Dus Orlando als stad kan natuurlijk wel maar met een baby van 2 jaar ga ik niet naar Disney en Universals.
#6 - 19-06-2017, 09:04 uur

Dirc

En soms kom je een mooie aanbieding tegen. Veel te vroeg eigenlijk en nog lang niet van plan iets vast te leggen. Maar zeg nu zelf € 850,- voor 3 tickets...........

vr 20/04   07:55u   Düsseldorf (DUS) International vr 20/04   10:35u Madrid (MAD) IB 3137   (2u40m)
vr 20/04   11:50u   Madrid (MAD) vr 20/04   15:40u   Miami (MIA) International, FL IB 6123   (9u50m)
 
vr 11/05   19:35u   Miami (MIA) International, FLza 12/05   09:15u   Londen (LHR) Heathrow IB 4251    (8u40m)
za 12/05   10:45u   Londen (LHR) Heathrow za 12/05   13:10u   Düsseldorf (DUS) International BA 938   (1u25m)
#7 - 20-06-2017, 15:34 uur

Dirc

Voor de meelezers....we hebben 3 weken en reizen met een kleine van net 2 jaar. We willen dus op sommige plaatsen (waar ook wat te doen is) langer dan 1 dag blijven.

We vliegen op Miami dus daar blijven we sowieso meer dan 1 nacht.
Kan iemand aangeven welke plaatsen zeker de moeite zijn om meerdere dagen te verblijven? Ik grijp dan even terug naar mijn oude schema welke min of meer verbouwd zal worden.
Citaat
1. Amsterdam - Miami (Vliegen, aankomst 22:50, airport hotel)
2. Miami - Homestead (54 km / 1 uur)
--Everglades NP / Fruit and Spices
3. Homestead - Key west (205 km / 2 uur, 45 min)
--bed and breakfast, fietsen huren / sunset
4. Key west - Homestead (205 km / 2 uur, 45 min)
--John Pennekamp snorkelen
5. Homestead - Naples (180 km / 2 uur, 20 min)
--Hwy 41 Via Big Cypres / fietstocht Shark Valley
6. Naples - Fort Meyers (70 km / 1 uur)
--Sannibel Island-Captiva, fietsen, J.N. Ding Darling
7. Fort Meyers - Tampa (203 km / 2 uur)
--Sarasota / Bradenton
8. Tampa
--Fort de Soto / Ybor City
9. Tampa - Crystal River (126 km / 1 uur, 30 min)
--Florida Aquarium / Tarpon Springs
10. Crystal River - Orlando (139 km / 1 uur, 30 min)
--In de ochtend zwemmen met Manatees
11. Orlando
--Disney / universal
12. Orlando
--Disney / universal (Maingate Lakeside Resort)
13. Orlando
--Disney / universal (Maingate Lakeside Resort)
14. Orlando
--Disney / universal
15. Orlando
--Disney / universal
16. Orlando - Titusville / Cocoa Beach (83 km / 50 min)
--Kennedy Space Center / Daytona
17. Titusville / Cocoa Beach - Miami (379 km / 3 uur, 30 min)
--Fort Lauderdale -> http://www.flamingogardens.org/
18. Miami
19. Miami - Amsterdam
#8 - 21-06-2017, 11:14 uur

Hans B

Volgens mij kan er niet zoveel mis gaan met dit rondje.

Zoiets hebben wij in 1998 met de kinderen toen 6 en 9.
10 dagen rondgereden en laatste week in Orlando de pretparken langs.
#9 - 21-06-2017, 14:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Dit is wel een 19 dagen rondje. Wij gaan nu 21 dagen en de pretparken vallen eruit.
Vandaar dat ik even kijk waar het zinvol is langer te blijven.
#10 - 21-06-2017, 15:52 uur

Cees A

Wijzigingsvoorstellen.
Dag 4: In plaats van snorkelen kun je ook een rondvaart over het koraalrif maken met een glasbodemboot.

Dag 5: I.p.v. fietsen in Shark Valley kun je de route ook afleggen met de rondrit-tram die daar rijdt.
Die tram rijdt dezelfde route als je met de fiets zou rijden en de tram stopt ook enige tijd bij de uitzichttoren halverwege de route.
Fietsenhuur in Shark Valley is op basis van first come first serve. Wees er dus vroeg bij als je wil fietsen
Volgens mij hebben ze kinderzitjes.
Aan Hwy 41 zitten ook diverse bedrijven die airboattours verzorgen.

Dag 6 en 7. Rij op dag 6 op je gemak via Corkscrew Swamp Sanctuary naar Ft Myers en besteed een toe te voegen dag 7 aan fietsen op het eiland.
Vooraan op het eiland zit Billy's Rental, een grote verhuurder. Ben niet wild enthousiast over dit bedrijf. (veel oud en minder goed materiaal)
Iets verderop zit Finnimore en die had, toen wij er waren, betere (nieuwere) fietsen voor een lagere prijs.
Beiden hebben overigens kinderzitjes en kindertrailers in de verhuur. Vergelijk het aanbod maar eens.

Tampa en St.Petersburg:
Zoek in St.Petersburg een centrale overnachtingsplaats en blijf daar enkele dagen. (is beter en rustiger dan steeds verhuizen)
Bezoek alle plaatsen in en rond St.Petersburg en Tampa vanuit die centrale overnachtingsplaats.
Dag 10: Ik dacht dat je niet wilde gaan zwemmen met Manatees ? Als dat zo is, dan kan deze dag vervallen.
Verzet dan die dag naar St.Petersburg / Tampa. kun je daar wat rustiger aan doen.

Orlando:
Hoe lang wil je in Orlando blijven ? Ik denk dat het, zonder de pretparken, wel een paar dagen minder kan.

Als je nog dagen over hebt zou je St. Augustine kunnen toevoegen.
Je rijdt dan van Orlando naar St.Augustine
De volgende dag van St.Augustine naar Daytona.
Dan via Kennedy Space Center naar Cocoa Beach.
En tot slot via Ft.Lauderdale naar Miami.
(moet nog even bekijken hoe e.e.a. uitkomt qua reistijd en zo.
Volgens mij is het zo haalbaar, maar misschien is het straks, als we het complete nieuwe schema zien,  toch beter om nog ergens een overnachting tussen te frommelen)
 
#11 - 21-06-2017, 16:04 uur

Dirc

Het schema wat op de vorige pagina staat is uit mijn oude schema dus niet wat we dit jaar gaan doen. Ik zal even een opzetje posten met de tips van Cees grotendeels verwerkt. V.w.b.t. de Manatees weten we de mogelijkheden nog niet. We hebben een baby bij dus tegelijk zwemmen zal hem niet worden. Wellicht is er meer te zien.

Het opzetje, waarbij dag 21 nog open is. Het aantal dagen Miami in het begin is ook nog aan te passen maar Key West is nu dinsdag op woensdag en niet in een weekend  ;D.

1. Düsseldorf - Miami
2. Miami
3. Miami
4. Miami - Homestead (54 km / 1 uur)
--Everglades NP / Fruit and Spices
5. Homestead - Key West (205 km / 2 uur, 45 min)
6. Key West - Homestead (205 km / 2 uur, 45 min)
--John Pennekamp snorkelen / glasbodemboot
7. Homestead - Naples (180 km / 2 uur, 20 min)
--Hwy 41 Via Big Cypres / fietstocht of tramtocht Shark Valley
8. Naples - Fort Meyers (70 km / 1 uur)
--Corkscrew Swamp Sanctuary
9. Fort Meyers
--Sannibel Island-Captiva, fietsen, J.N. Ding Darling
10. Fort Meyers - Tampa (203 km / 2 uur)
--Sarasota / Bradenton
11. Tampa / St. Petersburg
12. Tampa / St. Petersburg
13. Tampa / St. Petersburg - Crystal River (126 km / 1 uur, 30 min)
--Florida Aquarium / Tarpon Springs
14. Crystal River - Orlando (139 km / 1 uur, 30 min)
--In de ochtend zwemmen met Manatees
15. Orlando
--Downtown Disney, Flea market, outlet, Old Town, Celebration
16. Orlando
17. Orlando - St. Augustine (173 km / 1 uur, 45 min)
18. St. Augustine - Daytona (99 km / 1 uur, 8 min)
19. Daytona - Titusville / Cocoa Beach (131 km / 1 uur, 26 min)
--Kennedy Space Center
20. Titusville / Cocoa Beach - Miami (379 km / 3 uur, 30 min)
21. 
22. Miami - Düsseldorf
--Aankomst dag 23
#12 - 21-06-2017, 16:22 uur

Cees A

Kijk even op welke dag je op Sanibel Island bent. De wildlife drive van het J.N. Darling is op vrijdag gesloten.
Toegang tot J.N.Daring park (en Everglades) kan met de National Parkpas. Je pas van dit jaar is nog geldig denk ik ?
 
Je kunt zo nodig nog schuiven met die Miami-dagen aan het begin van je schema.
Ook zonder die dagen kom je op Key West aan op een zondag en een zondagavond is volgens mij geen weekend meer.
(kijk even naar de hotelprijzen en je weet meer)

Die dag die je nu over hebt kun je in feite overal wegzetten waar je wil.
Extra dagje Key West, of een van de andere Keys, is een mogelijkheid.

Extra tussenstop in Ft. Lauderdale kan ook. Op die manier verdeel je de rit van Cocoa Beach naar Miami in 2
Dag i zou je naar de Butterfly Garden kunnen gaan en/of de grote cruisschepen in de haven van Ft.Lauderdale kunnen bekijken
Linkje: https://butterflyworld.com/
De 2e dag begin je met een bezoek je aan Flamingo garden en dan rij je door naar Miami

Extra dagje St,Petersburg/Tampa kan ook nog. Is genoeg te doen daar.
Tampa Aquarium, Ybor City, Ft.DeSoto, Sunken Garden, een wandeling over de pier, door het park naast de pier en langs de baai (waarbij nieuwsgierige dolfijnen met je meezwemmen) en door het centrum van de stad.
Verdeel, om onnodig rijden te voorkomen, de activiteiten zodanig dat je de bij elkaar gelegen dingen op 1 dag pakt.
Bv: Aquarium en Ybor City,  Ft.DeSoto en Sunken Garden, en een hele dag voor de pier/park langs de baai en centrum.
Tarpon Springs ligt een eind noordelijk van St.Pete dus dat pak je mee op de dag dat je naar Crystal River rijdt.

Dit geldt ook voor Orlando.
Downtown Disney (Disney Springs) en de outlet aan Vineland Avenue liggen vlakbij elkaar
Celebration ligt tegen Kissimmee, dus dat kun je combineren met Old Town Kissimmee en de Flea markets in Kissimmee

 
#13 - 22-06-2017, 11:55 uur

Dirc

Aangezien ik buiten toch weg drijf nu......
Kijk even op welke dag je op Sanibel Island bent. De wildlife drive van het J.N. Darling is op vrijdag gesloten.
Op dit moment zaterdag.

Toegang tot J.N.Daring park (en Everglades) kan met de National Parkpas. Je pas van dit jaar is nog geldig denk ik ?
Goed om te weten. Ik was mij al aan het bedenken of die pas nut zou hebben in Florida

Je kunt zo nodig nog schuiven met die Miami-dagen aan het begin van je schema.
Ook zonder die dagen kom je op Key West aan op een zondag en een zondagavond is volgens mij geen weekend meer.
(kijk even naar de hotelprijzen en je weet meer)
Precies er kan altijd een dagje Miami af. Dit heb ik eigenlijk gedaan zodat ook de kleine even kan bijkomen van de vlucht. En mocht er iets mis gaan met bagage, huurauto en dat soort dingen dan ben je in de buurt. Dit jaar was dat wel handig uitgekomen namelijk  >:D

Die dag die je nu over hebt kun je in feite overal wegzetten waar je wil.
Extra dagje Key West, of een van de andere Keys, is een mogelijkheid.
Klopt. Ik weet nog niet of we Key West 2 dagen willen. Even kijken t.z.t. wat de prijzen doen ook.

Extra tussenstop in Ft. Lauderdale kan ook. Op die manier verdeel je de rit van Cocoa Beach naar Miami in 2
Of juist een dag extra in Cocoa Beach of Daytona omgeving. Ik ben liever 2 dagen op 1 plek en dan een lange (lees uur of 2-3 in Florida) rijdag dan 2 keer al je spullen pakken en weer 100 km door.

Dag i zou je naar de Butterfly Garden kunnen gaan en/of de grote cruisschepen in de haven van Ft.Lauderdale kunnen bekijken
Linkje: https://butterflyworld.com/
De 2e dag begin je met een bezoek je aan Flamingo garden en dan rij je door naar Miami
Ga ik opzoeken!

Die extra dag kan dus op verschillende plaatsen.
Orlando lijkt me prima zo met 2 hele dagen en de dag van aankomst ook nog.
Tampa hebben we natuurlijk ook al 2 hele dagen en de dag van aankomst.

Wellicht plan ik toch een stop in Ft. Lauderdale en pak ik in het begin een dag Miami af om ergens bij te plakken.
Echter, dan kom ik met Sanibel Island op een vrijdag uit......dat zou ik dan moeten plannen op de dag dat we uit Naples komen maar dan missen we de swamp sanctuary weer.
#14 - 22-06-2017, 12:18 uur

Dirc

Welke route is de meest logische?

1.
Crystal River
St. Augustine
Daytona
Orlando
Cocoa

458 km

2.
Crystal River
Orlando
St. Augustine
Daytona
Cocoa

494 km
en het stuk Daytona - St. Augustine rij je dubbel mits er geen scenic is.

Is het nog de moeite om door Ocala National Forest te rijden, de standaard routes via gmaps gaan er allemaal omheen. Bijvoorbeeld Crystal River - Juniper Springs - St. Augustine
Verder zou ik er nog voor kunnen kiezen om niet te overnachten in Homestead en direct door te rijden naar Key West maar ik heb er in principe voldoende tijd voor.
#15 - 22-06-2017, 20:32 uur
« Laatst bewerkt op: 22-06-2017, 20:56 uur door Dirc »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15