Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Florida ??

Discussie gestart

Jacko

Hoi allemaal,

We zijn van plan om eind april ongeveer 14 dagen naar Florida te gaan. Weer eens wat anders dan de vorige amerika reizen (westen)..

We willen landen op Tampa (goedkoopste tickets) en daar een auto huren. En dan een rondje maken

Tamp => Everglades
Everglades => Keys
Keys => Maimi
Miami => Kennedy Space Center
Kennedy Space Center => Orlando
Orlando => Tampa

Volgens mij een vrij een standaard rondje..

Graag jullie mening/tips hierover.
We hebben geen hekel aan auto rijden (vorig jaar hebben we 5400 Miles gedaan in 24 dagen)...


Alvast bedankt.



Jacko
#1 - 16-01-2009, 10:05 uur

Timelord

Als je van Tampa naar beneden rijdt, ga dan zeker naar Venice.
Ook Fort Myers is een bezoekje waard.

Als je bijna bij de Keys bent, zoek dan een overnachting, het berijden van de keys is namelijk iets wat je met volle
teugen moet doen en niet om puur alleen maar in Key West te komen.
Het rijden van Key Largo naar Key West is gewoon een belevenis op zich, zo lekker relaxed, neem er de tijd voor.

Ga in Key West zeker kijken naar de zonsondergang, een attractie op zich.
Als je op KW een hotel hebt in of nabij de Hoofdstraat, dan is alles lopend te doen.
Neem de tijd.

Miami Beach is ook een bezoekje waard.
Fort Lauderdale is meer een autofabriekenstad, die kun je overslaan.

Ergens op weg van Cape Canaveral naar Orlando ligt het plaatsje Christmas, leuk om kaarten vandaan te sturen.

Als je boekt, boek dan alleen de eerste aankomstnacht.
Ga dan naar een supermarkt, of een Denny's of een andere zaak en haal daar een gratis boekje met allemaal hotelcoupons.
Wij betaalden toen per kamer gemiddeld 30 to 40 dollar (1998)

Onze ervaring is vooral dat alleen al het zijn in Amerika een ontspannende ervaring is, lekker relaxed, heel anders dan dat je vaak op tv ziet.
#2 - 16-01-2009, 11:47 uur

Hans B

Jacko,

het ligt er even aan hoelang je overal wilt blijven, maar de route is in 14 dagen erg goed te doen.
Als je wilt kan ik de route thuis even op de routeplanner maken en plaatsen, zodat je een indruk krijgt hoe ver alles is.

Hans
#3 - 16-01-2009, 12:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jacko

Hans,

Ik hou je aanbod even gedachten (was zelf ook al aan de slag gegaan met mappoint).


Timelord,

Bedankt, goede tips. Hotel prijzen zullen in 10 jaar wel iets hoger geworden zijn.


Jacko
#4 - 16-01-2009, 12:45 uur

Mickey99

Leuke route en qua afstanden goed te doen lijkt me.

Key West is erg leuk en ik zou daar minimaal 2 nachten blijven. Voor wat betreft een hotel op Key West; die zou ik wel van tevoren reserveren en zeker als je in het weekend gaat (ik weet niet hoe je het nu gepland hebt?). Een aanrader vonden wij Heron House: http://www.heronhouse.com/home.htm








#5 - 16-01-2009, 13:31 uur

maybe

Grappig, wij gaan 16 april naar Florida en landen dit keer ook op Tampa omdat dat toevallig goedkoper was  ;)
Maar we gaan naar Inverness. Uurtje vanaf Orlando.
We vliegen trouwens met US Airways (je weet wel, die van de landing in het water gisteren ;D ) Tussenstop in Philadelphia

Verder kan ik alleen zeggen dat ik de Everglades en de Keys echt super vond! En het Kennedy Space Center is leuk om een keer meegemaakt/gezien te hebben.
Veel plezier alvast!
#6 - 16-01-2009, 16:22 uur

Hans B

Bij deze je route.
Mijn planner geeft aan dat het 1050 mile is.

#7 - 16-01-2009, 18:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hdeweert

Een prachtig rondje en goed te doen.
Onderweg van Tampa naar Miami kun je een aantal dingen bezoeken
B.V
Ybor City
Daly museum
Fort de Soto
Ringling Circus Museum
Ten Thousand Islands
Shark Valley
Key Largo
Big Pine Key voor de key deers
E.e.a. natuurlijk afhankelijk van je interesse

Harm
#8 - 17-01-2009, 00:20 uur

Wop


Maar we gaan naar Inverness. Uurtje vanaf Orlando.


Als je vanaf de Turnpike een frappachino gaat halen bij de Starbucks bij een van de RestArea's doe ze de groeten. Ze kennen ons ( Johan & Ik ) daar vast nog wel  ;D

Gr. Wop (Vaste klant)


Ps. Zit je bij v/d Valk?
#9 - 17-01-2009, 10:34 uur

maybe


Maar we gaan naar Inverness. Uurtje vanaf Orlando.


Als je vanaf de Turnpike een frappachino gaat halen bij de Starbucks bij een van de RestArea's doe ze de groeten. Ze kennen ons ( Johan & Ik ) daar vast nog wel  ;D

Gr. Wop (Vaste klant)


Ps. Zit je bij v/d Valk?

Hahaha, is goed, zal ik doen (als je me ff jullie namen geeft)
Komen jullie er vaak?
We zitten inderdaad bij v.d. Valk. Mijn ouders hebben sinds jaren een huis daar (twee nu, sinds november)
#10 - 17-01-2009, 22:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15