Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

florida in mei met tentje???!!!

Discussie gestart

wippelgem

hallo iedereen,

in mei willen we naar florida trekken. Het wordt onze eerste florida reis. We hebben wel al oost en west amerika bezocht en vorig jaar nog trokken we met de tent 6000 km rond van denver naar lake tahoe naar yellowstone,... het was zalig en niet heel duur!!!
daarom willen we dit jaar weer met de tent rondtrekken. Het drukt de kosten en we behouden onze vrijheid!
Heeft iemand goede tips voor onze route:

dag 1-5: orlando (disney (hotel en tickets gaan we hier al boeken))
dag 6: clearwater beach (vanaf nu met tent verder...)
dag 7: naples
dag 8: everglades
dag 9: everglades of al naar de keys
dag 10 - 13: key west
dag 14: miami beach
dag 15 - 19: orlando (andere parken (nog geen hotel of tickets geboekt) is dit mogelijk ergens op camping centraal tussen de parken?)

ik wacht vol ongeduld op alle tips van de floridakenners!!!!
#1 - 25-02-2007, 17:12 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

hollandranch

hallo iedereen,

in mei willen we naar florida trekken. Het wordt onze eerste florida reis. We hebben wel al oost en west amerika bezocht en vorig jaar nog trokken we met de tent 6000 km rond van denver naar lake tahoe naar yellowstone,... het was zalig en niet heel duur!!!
daarom willen we dit jaar weer met de tent rondtrekken. Het drukt de kosten en we behouden onze vrijheid!
Heeft iemand goede tips voor onze route:

dag 1-5: orlando (disney (hotel en tickets gaan we hier al boeken))
dag 6: clearwater beach (vanaf nu met tent verder...)
dag 7: naples
dag 8: everglades
dag 9: everglades of al naar de keys
dag 10 - 13: key west
dag 14: miami beach
dag 15 - 19: orlando (andere parken (nog geen hotel of tickets geboekt) is dit mogelijk ergens op camping centraal tussen de parken?)

ik wacht vol ongeduld op alle tips van de floridakenners!!!!


Florida staat niet bekend om zijn campings dacht ik, centraal tussen de parken in Orlando zeker niet, want dat is een grote drukke toeristenmassa, denk aan Spanje in het hoogseizoen. Orlando is trouwens toch geen leuke stad, druk, alijd met de wegen bezig, veel luidruchtige Engelsen  :'(  Maar natuurlijk wel Disney, Sea World en Universal en tich andere parken, heb je trouwens ook aan Bush Gardens gedacht in Tampa, mooi park met een leuke dierentuin erbij.

Tip van mij: ontwijk de toeristenplaatsen, Orlando, Fort Meyers Beach, Key West, de kant van de Golf van Mexico is mooier dan de andere kant, Daytona is leuk tijdens Bikeweek, voor de rest niet veel aan, have a nice time
#2 - 25-02-2007, 17:57 uur

Ruud2004

Zomer 2005 hebben wij met een tentje (en soms een motel cq cabin) rondgetrokken door Florida.  Wij hebben op twee plaatsen van jouw route gekampeerd op een KOA camping bij Naples "Naples/Marco Island KOA" http://www.koa.com/where/fl/09109/index.htm 
In florida op "Fiesta Key KOA" http://www.koa.com/where/fl/09250/   Kamperen met een tent in Florida is te doen, maar je moet wel rekening houden met een aantal dingen.  Het kan er vreselijk warm zijn en dan brandt je echt uit je tent.  Wij hebben (bij Naples) vreselijk veel last gehad van kleine vliegjes die de Amerikanen "No Seens" noemen.  Je ziet ze ook bijna niet.  Ze kruipen/vliegen met heel veel vriendjes en vriendinnetjes door je muggengaas en zullen je proberen te "bijten".  Zeer hinderlijk !!!!!

De KOA die wij op de key's hebben bezocht is echt een topper.  Geweldig mooi gelegen camping met gave tentplaatsen.  Camping ligt ongeveer in het midden van de key's op een klein uurtje rijden van key West.

Bij Orlando stonden wij op KOA "Oralnde S. E. / Lake Whippoorwill"   http://www.koa.com/where/fl/09322/  Een nieuwe camping met prima voorzieningen met alle parken op korte afstand.

kijk maar eens op de KOA-site

Suc6,
Ruud
#3 - 25-02-2007, 22:57 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

ceetje

Ha  leuk iemand die ook met tent gaat kamperen in Florida. Wij gaan komende kerstvakantie (duurt dus nog even) Kijk voor campgrounds ook vooral bij Florida stateparks. je mist in Fl. wel de nationale parken (behalve de Everglades) maar er zijn wel een hoop staatparken met kampeermogelijkheden. Wij kiezen voor  onze vakantie voor Rainbow Springs Park en Koreshan Historic site. Beide liggen aan de westkust. Afgelopen kerstvakantie hebben we het bekende rondje (uhm hoefijzertje) Miami, keys Largo, Everglades, Golf van Mexico, Orlando gedaan en nu gaan we terug maar blijven dus alleen aan de westkant. Veel campings zijn vooral gericht op RV's en ik vind het nooit zo leuk om daar te staan.
#4 - 26-02-2007, 15:35 uur

Bakvet

Met kamperen in Zuid-Florida heb ik deze ervaringen:

Everglades NP, Flamingo. Wel apart om in de Everglades te kamperen, alleen kijk uit voor de muggen. Je kan jezelf van top tot teen insmeren met gif, maar er zijn geen douches, dus het helpt toch niet echt. Ze ruiken je al op 100 meter afstand. Koop op z'n minst zo'n anti-muggennetje voor over je hoofd bij Wal Mart, kost bijna niks. Als ik opnieuw naar Flamingo zou gaan, dan zou ik voor de Lodge kiezen. Dan zit je net zo mooi, maar achter horrengaas. Alleen kan dat momenteel even niet vanwege de hurricanes twee jaar geleden. Iets anders wat me wel een geweldig avontuur leek is om een paar dagen een houseboat te huren ($$$$) en dan de kanalen af te varen met een paar goed gevulde ice chests. Ook dat kan momenteel niet vanwege de storm-schade. Je kan wel backcountry kamperen in de Everglades: dus een kano huren en dergelijke. Ik twijfel alleen of ik dat nou wel zo'n goed plan zou vinden, vanwege de plaatselijke reptielenstand.
Op deze webpagina zie je hoe kamperen in Flamingo er inderdaad uitziet. Niet verkeerd toch?

Het bekende John Pennekamp Coral Reef State Park op Key Largo is niet goed op overnachten met een tent ingesteld vind ik (overnachten op beton). Zelfs voor RVs valt het tegen vind ik.

Bahia Honda State Park, net iets over de helft richting Key West (37 mijl nog) is juist wel uitermate geschikt. In dit park heb je een paar fantastische waterfront tent-sites, direct aan de Atlantic. Als je dat leuk lijkt zou ik zeker een van die sites vooraf reserveren. In het park kan je "ocean kayaks" huren of met een boot mee op snorkel-tour door de riffen. In dat gevak zou ik er minstens twee nachten blijven. Ik weet verder niet wat die mensen daar helemaal gewend zijn maar dit schrijven ze op hun website: Wetsuits are recommended when the water temperature dips below 78° F (25° C) -- you can rent these, too.  ;D

Of je op Key West zelf kan kamperen weet ik eigenlijk niet. Dat zou me wel wat lijken en dan eventueel fietsen huren. Een paar jaar geleden las ik dat ze erover dachten om een fietsroute over de Keys aan te leggen. Zodra die er is ga ik die zeker doen.

Vanaf Key West kan je met draagvleugelboten naar Dry Tortugas National Park. Ook daar kan je weer snorkelen en een rondleiding door het oude fort krijgen. De boot kost ongeveer 100 dollar en het is een erg lange trip. Je hebt twee boten, ik zou met de grootste gaan, die iets duurder is, maar dat is het wel waard. Omdat de reis zo lang duurt wordt het wel saai. Maar als het goed is dan kan je een nacht achterblijven op Dry Tortugas met je tentje. Niet veel te beleven daar, alleen je bent dan wel een van de weinigen die zoiets gedaan heeft en het kamperen zelf kost ongeveer niets.
#5 - 28-02-2007, 21:49 uur

wippelgem

bedankt iedereen voor de info, we hebben wel een wijziging aangebracht.
we gaan zeker naar florida maar we zouden er een rondje boston - boston van maken op 21 dagen: boston naar florida toe en dan via memphis, chicago en niagara terug naar boston.
het lijkt te doen maar er zitten een paar heel lange dagen tussen dus als jullie nog tips hebben...
#6 - 28-02-2007, 22:11 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

ceetje

Citaat
Bahia Honda State Park, net iets over de helft richting Key West (37 mijl nog) is juist wel uitermate geschikt. In dit park heb je een paar fantastische waterfront tent-sites, direct aan de Atlantic. Als je dat leuk lijkt zou ik zeker een van die sites vooraf reserveren. 

Die camping heb ik ook al eens gezien, lijkt me geweldig, maar dit jaar willen we weinig rijden en vooral veel relaxen.
#7 - 01-03-2007, 16:01 uur

Bakvet

Manatee Springs aan de westkust is een heerlijk relaxpark voor een dag of twee. Je kan er zwemmen in een bron waar lekker warm water uitkomt. Het is wel even een raar idee dat er vissen om je heen zwemmen. Ik zag hoe een otter er z'n lunch bij elkaar scharrelde. Telkens dook hij onder en kwam weer boven met een vis in z'n bek. Die at hij dan op, terwijl hij in de gaten hield wat ik daar allemaal aan het uitspoken was. (Foto's van hem maken.) Dat was op een boardwalk, die door het mangrovenbos heen naar een riviertje voert. In die rivier zag je (op flinke afstand) manatees zwemmen. Vooral 's avonds vond ik de sfeer er heel apart, alsof je in de oerwouden van Afrika zat.
#8 - 01-03-2007, 20:47 uur

wippelgem

Manatee Springs aan de westkust is een heerlijk relaxpark voor een dag of twee. Je kan er zwemmen in een bron waar lekker warm water uitkomt. Het is wel even een raar idee dat er vissen om je heen zwemmen. Ik zag hoe een otter er z'n lunch bij elkaar scharrelde. Telkens dook hij onder en kwam weer boven met een vis in z'n bek. Die at hij dan op, terwijl hij in de gaten hield wat ik daar allemaal aan het uitspoken was. (Foto's van hem maken.) Dat was op een boardwalk, die door het mangrovenbos heen naar een riviertje voert. In die rivier zag je (op flinke afstand) manatees zwemmen. Vooral 's avonds vond ik de sfeer er heel apart, alsof je in de oerwouden van Afrika zat.


dit klinkt wel heel leuk!!!
#9 - 01-03-2007, 22:14 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

ceetje

Manatee Springs aan de westkust is een heerlijk relaxpark voor een dag of twee. Je kan er zwemmen in een bron waar lekker warm water uitkomt. Het is wel even een raar idee dat er vissen om je heen zwemmen. Ik zag hoe een otter er z'n lunch bij elkaar scharrelde. Telkens dook hij onder en kwam weer boven met een vis in z'n bek. Die at hij dan op, terwijl hij in de gaten hield wat ik daar allemaal aan het uitspoken was. (Foto's van hem maken.) Dat was op een boardwalk, die door het mangrovenbos heen naar een riviertje voert. In die rivier zag je (op flinke afstand) manatees zwemmen. Vooral 's avonds vond ik de sfeer er heel apart, alsof je in de oerwouden van Afrika zat.


dit klinkt wel heel leuk!!!

Echt wel, misschien is dit een alternatief voor het Koreshan park; het enige waar ik een beetje mee zit qua kamperen en Florida: zitten er in die parken ook alligators? Ik kom 100x liever een beer tegen dan zo'n plat geval.
#10 - 03-03-2007, 12:04 uur

Bakvet

Ik moet dit eigenlijk niet vertellen, maar omdat het onderwerp over kamperen gaat leest toch geen hond het.

Als ik het goed heb begrepen eten Alligators alleen in het voorjaar en in de zomer. Het zijn koudbloedige beesten. Voor de verbranding van hun voedsel zijn ze afhankelijk van zon, veel zon. Vandaar dat ze vaak de hele dag zo lui op de oever lijken te liggen. In werkelijkheid zijn ze dan bezig hun prooi te verteren. Vanaf augustus, september wordt het te koud en worden de dagen te kort. Ze blijven dan wel doorgaan met zonnen voor hun gezondheid, maar achter hele grote prooien aanjagen doen ze niet meer.

Dus je kan gerust opscheppen dat je in de kerstvakantie op plekken geweest bent waar het stikte van de alligators en dat je helemaal nerges bang voor was.
#11 - 03-03-2007, 19:24 uur

hollandranch



Echt wel, misschien is dit een alternatief voor het Koreshan park; het enige waar ik een beetje mee zit qua kamperen en Florida: zitten er in die parken ook alligators? Ik kom 100x liever een beer tegen dan zo'n plat geval.


uuhhh, het gebeurt zelden dat een alligator aanvalt, het gebeurt regelmatig dat een beer aanvalt, dus ik ga voor een alligator 2006-01
#12 - 08-03-2007, 03:18 uur

ceetje



Echt wel, misschien is dit een alternatief voor het Koreshan park; het enige waar ik een beetje mee zit qua kamperen en Florida: zitten er in die parken ook alligators? Ik kom 100x liever een beer tegen dan zo'n plat geval.


uuhhh, het gebeurt zelden dat een alligator aanvalt, het gebeurt regelmatig dat een beer aanvalt, dus ik ga voor een alligator 2006-01

Ik weet het, maar ik ben niet zo van reptielen en amfibiën. Hou meer van dieren met haar (hoewel mijn vriend dan altijd een beetje sip gaat kijken als ik dit zeg  ;) )
#13 - 09-03-2007, 12:29 uur

hollandranch



Echt wel, misschien is dit een alternatief voor het Koreshan park; het enige waar ik een beetje mee zit qua kamperen en Florida: zitten er in die parken ook alligators? Ik kom 100x liever een beer tegen dan zo'n plat geval.


uuhhh, het gebeurt zelden dat een alligator aanvalt, het gebeurt regelmatig dat een beer aanvalt, dus ik ga voor een alligator 2006-01

Ik weet het, maar ik ben niet zo van reptielen en amfibiën. Hou meer van dieren met haar (hoewel mijn vriend dan altijd een beetje sip gaat kijken als ik dit zeg  ;) )

mmmm, misschien toch een andere Staat kiezen, Florida staat juist bekend om zijn amfibiën  2006-04 maar gelukkig heb je een vriend als compensatie, pas wel op voor de andere bruine beren 2006-10
#14 - 08-04-2007, 21:28 uur

ned in MO

aligator bestendige tent nemen, een RV ;D
#15 - 09-04-2007, 04:59 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15