Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Florida juni/juli 2011

Discussie gestart

AnjaC

Hoihoi,
in juni/juli 2011 zijn wij met z'n viertjes, van plan om af te reizen naar Florida. We hebben vier weken de tijd om het een en ander te bekjken. We landen in Miami en willen doorreizen naar Olrando. De exacte locaties liggen nog niet vast. We kunnen nog alle kanten op. We zijn al eerder in Amerika geweest en hebben toen de Keys, Miami, Ft. Myers en Orlando aangedaan. Heeft er iemand suggesties welke bezienswaardigheden of plaatsen we, absoluut niet mogen missen. Het moet echter wel rolstoeltoegankelijk zijn, omdat onze zoon rolstoelgebonden is.
groetjes Anja.
 ;)
#1 - 11-12-2010, 23:32 uur

Bertorelli

Hoihoi,
in juni/juli 2011 zijn wij met z'n viertjes, van plan om af te reizen naar Florida. We hebben vier weken de tijd om het een en ander te bekjken. We landen in Miami en willen doorreizen naar Olrando. De exacte locaties liggen nog niet vast. We kunnen nog alle kanten op. We zijn al eerder in Amerika geweest en hebben toen de Keys, Miami, Ft. Myers en Orlando aangedaan. Heeft er iemand suggesties welke bezienswaardigheden of plaatsen we, absoluut niet mogen missen. Het moet echter wel rolstoeltoegankelijk zijn, omdat onze zoon rolstoelgebonden is.
groetjes Anja.
 ;)

Hallo,

Als jullie 4 weken de tijd hebben, dan zou ik aanraden om ook wat plaatsen buiten Florida te bezoeken.
Jullie hebben de Keys en Miami al gezien zag ik.
Wat zijn jullie interesses en hoe oud zijn jullie en de kids?

Ik zou hier eens naar gaan kijken:
- Binnen Florida
* Cape Canaveral (NASA)
* St. Augustine
* Pensacola
* Tallahassee

- Buiten Florida
* New Orleans
* Savannah
* Charleston
* Vicksburg / Natchez
* Atlanta

Je kunt vanuit Florida linksom richting New Orleans of naar boven richting Charleston.
Ik kan me voorstellen dat je met een rolstoel wat minder mobiel bent en dus iets meer tijd nodig hebt als je plekken goed wilt bekijken.
Maar deze plaatsen zijn denk ik in 4 weken goed te bereizen en er is onderweg veel te zien en te doen.
Ik heb voor het gemak alleen de grote steden opgenoemd, maar onderweg is ook veel moois qua natuur en cultuur te zien.

Mooie statige plantages uit de tijd van de slavernij en burgeroorlog bijvoorbeeld.
New Orleans met zijn jazzclubs.
etc.

Groetjes

Bert
#2 - 13-12-2010, 11:11 uur

AnjaC

Bedankt voor je suggesties, Bert. Het is het overwegen waard.

Wij zijn 44 en 45 jaar oud en onze kinderen zijn beiden 17 jaar oud, waarvan onze zoon rolstoelgebonden is. Wij gaan graag dingen bezichtigen en onze dochter (en ik) gaan ook graag winkelen. We weten dat er aan shopping-gelegenheid geen gebrek is (shoppingmalls).

Weet jij misschien of er gelegenheid is om met een rolstoel deel te nemen aan een Everglades-tour?

Groetjes Anja
#3 - 14-12-2010, 21:29 uur

Hans B

Weet jij misschien of er gelegenheid is om met een rolstoel deel te nemen aan een Everglades-tour?
Groetjes Anja

Wellicht kun je hier wat vinden.
http://www.nps.gov/accessibility.htm
#4 - 15-12-2010, 08:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bertorelli

Bedankt voor je suggesties, Bert. Het is het overwegen waard.

Wij zijn 44 en 45 jaar oud en onze kinderen zijn beiden 17 jaar oud, waarvan onze zoon rolstoelgebonden is. Wij gaan graag dingen bezichtigen en onze dochter (en ik) gaan ook graag winkelen. We weten dat er aan shopping-gelegenheid geen gebrek is (shoppingmalls).

Weet jij misschien of er gelegenheid is om met een rolstoel deel te nemen aan een Everglades-tour?

Groetjes Anja

Anja,

Dan zijn jullie van onze leeftijd  8)
Wij hebben alleen geen kinderen, maar voor kids van 17 jaar is er veel te beleven in het Zuiden daar.

Je zou zoals Hans al aangaf de site van http://www.nps.gov kunnen raadplegen of eventueel een mailtje sturen naar het specifieke park.
Je krijgt gegarandeerd alle info.
Wij hebben inmiddels een flink aantal parken in de VS gezien en ik moet zeggen dat ze doorgaans erg rolstoelvriendelijk zijn daar.
Altijd goed aangelegde paden, vaak shuttle bussen en dergelijke.
De Everglades (en het grootste deel van Florida) zijn vlak dus dat zal het alleen maar makkelijker maken voor rolstoelers.

Groet

Bert
#5 - 15-12-2010, 09:23 uur

Tet14

Niet alleen de NP's maar vrtijwel alle openbare gelegenheden in de USA zijn rolstoelvriendelijk  Elk park maar ook elke supermarkt heeft reserveerde plekken voor rolstoelgebruikers. Ze hebben wel allemaal een permit achter de voorruit.
#6 - 15-12-2010, 21:17 uur

AnjaC

bedankt voor jullie hulp.

Ik ga meteen de site bekijken.
 :afro:
#7 - 15-12-2010, 21:25 uur

Jenn

Zoals hierboven al is vermeld, is Florida erg rolstoelvriendelijk en ook heerlijk om doorheen te reizen! Er werd ook door iemand geopperd om evt New Orleans aan te doen, en hoewel ik zelf helemaal weg ben van deze stad, kan ik het in jullie geval niet meteen aanraden. De stoepen van New Orleans zijn erg ongelijk en zitten met enige regelmaat vol met gaten. De straten van French Quarter zijn smal en kunnen in het weekend en tijdens festivals en grote conferenties, erg druk zijn. Met een rolstoel wordt je dan min of meer gedwongen om je midden op straat te begeven, en dat is niet echt een pretje. De jazz clubs zijn werkelijk fantastisch, maar alleen als er een restaurant bij zit mag je daar als 17-jarige naar binnen (een aanrader is Preservation Hall, hier wordt nl geen alcohol geschonken). Er zijn verschillende indrukwekkende plantages in de omgeving, maar met een rolstoel kan je enkel de begane grond bezichtigen, er is geen lift aanwezig. Wat wel erg leuk is om te doen, en ook rolstoelvriendelijk, is het Audubon Aquarium, vlakbij Canal Street. Je vindt hier een witte alligator en ook de IMAX met de documentaire 'hurricane on the bayou' is zeer de moeite waard. Ook een aanrader, is het wassenbeelden museum op Conti Street. In tegenstelling tot andere musea in French Quarter, is deze erg goed te doen met een rolstoel. Brede paden en alles gelijkvloers. Verwacht geen Madame Tussauds kwaliteit, maar het is erg leuk om de geschiedenis van New Orleans in wassenbeeld te zien. Ook het Blaine Kern Mardi Gras museum is de moeite van een bezoekje waard. De lokale inwoners zijn erg vriendelijk en zeer behulpzaam, maar met een rolstoel is New Orleans niet de makkelijkste stad om je te begeven. Zeker niet tijdens de hitte in de zomer!

Zelf zou ik er geen moeite mee hebben om 4 weken in Florida te verblijven, maar je zou er ook voor kunnen kiezen om richting Tallahassee te rijden en dan door te gaan naar Atlanta. Daar een dag of blijven, vervolgens naar Savannah en terug via de kust naar Florida. Onderweg kan je een bezoekje brengen aan de mooie stranden in Georgia, antebellum huizen en een aantal  natuurparken. Niet teveel lange afstanden, maar een relaxte reis waarbij genoeg te zien en doen is.

Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret!
#8 - 17-12-2010, 02:30 uur

carolinavangennip

Hoi Anja,

Mochten jullie een gehandicapten parkeerkaart hebben neem deze dan mee. Ik heb zelf een mobiliteitshandicap en vind het bijzonder prettig in de US gebruik te maken van de kaart. Mocht je je auto op P3 van Schiphol parkeren kun je een kopie maken van de kaart en deze achter je eigen autoruit leggen om de kaart zo mee te nemen naar de huur auto. (even bellen met de beheerder van P3)

Er zijn airboats in the Everglades die rolstoel toegankelijk zijn, meestal staat dit op de websites vermeld van diegene die dit aanbieden. De dolphin en manantee tour die wij deden in Cocao beach was met een platte boot welke ook met een rolstoel toegankelijk was

Succes met plannen en een fijne vakantie
#9 - 26-12-2010, 20:30 uur
Inmiddels 25 x naar Amerika op vakantie geweest vanaf 2007. Telkens maanden lang gelezen, geschreven en gepland om steeds weer fantastische vakanties te beleven. Ben gek op prachtige vergezichten, kleine museumpjes, steden en Amerikanen

ned in MO

Amerika is geweldig voor rolstoelers. Bijna alles is wel aangepast voor rolstoelers namelijk. Amerikanen schieten soms door met hun regels en die van gehandicapten is er zo een waar je als rolstoeler erg veel baat bij hebt
#10 - 26-12-2010, 22:12 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

AnjaC

Bedankt voor jullie tips allemaal.

Alleen weten we niet of het allemaal doorgaat. De KLM heeft tot driemaal toe de aanvraag voor de rolstoel afgewezen. Deze zou te hoog zijn!!!! Ik heb, voordat ik de tickets heb vastgelegd via internet, netjes gebeld en doorgegeven dat wij graag een rolstoel mee wilden nemen. Volgens diegene die ik toen aan de lijn had, was dat geen probleem. Ik kon de tickets gewoon via internet vastleggen (en betalen) en daarna kon ik de maten telefonisch doorgeven. Wat schetste onze verbazing, toen wij te horen kregen dat de aanvraag voor de rolstoel afgewezen was (tot driemaal toe en meerdere telefoontjes). Ik heb toen KLM customer care gebeld, die mij weer doorverwezen naar reserveringen, en gezegd dat wij, als de rolstoel niet mee konden nemen, de tickets wilden annuleren.  Daar werd gezegd dat dat helaas niet meer kon!!! Deze tickets waren niet meer te annuleren. Nu hebben wij voor volgende week een afspraak met de leverancier van de rolstoel gemaakt, om te kijken of de rolstoel gemakkelijk demontabel is. Nu hopen we dat het allemaal goed afloopt en we misschien toch nog op 15 juni kunnen vertrekken.

Groetjes Anja,
#11 - 30-12-2010, 19:34 uur

jhbechthum

Hoi, een gokje, maar eventueel te proberen:

Je geeft aan dat je bij KLM geboekt hebt. Veel vluchten van KLM naar America worden door Delta uitgevoerd. Als dat zo is helpt het misschien om bij Delta na te vragen of de rolstoel een probleem is. Op de site zie ik geen beperkingen, ze willen hem zelfs voor je demonteren als hij niet past.

Mogelijk is de Amerikaanse maatschappij hierin soepeler dan de Nederlandse.
En als de vervoerder geen probleem ziet, kan KLM er toch geen probleem van maken?  :-\

Johan.
#12 - 30-12-2010, 21:00 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Yessica

Ik sta echt met mijn oren te klapperen! Dat kan toch niet! Ze zouden op zijn minst jullie tickets moeten annuleren. Maar liever gun ik jullie allemaal je vakantie, in het bijzonder je zoon juist omdat Amerika zo ingesteld is op gehandicapten.
Houd ons op de hoogte! Mocht KLM niet meewerken, stuur me dan even een privéberichtje, misschien kan ik jullie helpen. Al hoop ik echt dat dat niet nodig is!
#13 - 30-12-2010, 23:27 uur



AnjaC

Jippie, het is gelukt.

Uiteindelijk hebben we toestemming gekregen om de rolstoel mee te nemen, mits we de rugleuning demonteren. De rolstoel komt dan aan de toegestane hoogte voor dit type vliegtuig. Nu gaan we de reis invullen.
#14 - 06-01-2011, 15:24 uur

babarage

he gelukkig! de belangrijkste horde is genomen, in Amerika is 99% toegankelijk voor gehandicapten (inclusief openbaar vervoer en bussen en dergelijke) dankzij de Americans with disabilities act, de zogenaamde ADA. Dat weet je waarschijnlijk al maar als je dus op zoek gaat naar hotels en dergelijke ga dan op zoek naar ADA kamers die ze altijd zullen hebben met aangepaste douchefaciliteiten en dergelijke. Ik weet niet of jullie een kaart hebben om op gehandicapten plekken te parkeren, wat ik er van weet is die in ieder geval niet zo maar geldig in Florida. Je moet een tijdelijke kaart daar aanvragen. Dat kan van te voren maar ook terplekke. Hoe dan ook, heel veel plezier met het voorbereiden en de vakantie zelf
#15 - 06-01-2011, 15:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15