Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Florida met kerst en oud en nieuw!

Discussie gestart

Barbaramama

Hallo allemaal,

Ben nieuw en heb vorig jaar ruim 3 weken met mijn ex van 13 juli t/m 5 aug. rond gereisd in Californie, Arizona, Utah, Nevada en via Yosemite/ San Francisco weer terug naar LA. Fantastische top vakantie gehad, vond het heel indrukwekkend, zeker natuurlijk the Grand Canyon, Monument Valley, Bryce en Zion maar ook Las Vegas, Death Valley, Yosemite en SF.

Nu wil ik met de kerst 2 weken met mijn nieuwe vriend een fly-drive boeken naar Florida. We hebben al een paar leuke aanbiedingen gezien maar ik heb eigenlijk geen idee hoe het is om daar rond de feestdagen rond te trekken. Hoe is het weer? Heeft iemand dit al eens gedaan? Neem aan dat de te berijden afstanden een heel stuk kleiner zijn vergeleken met vorig jaar? Heeft iemand nog waardevolle tips?

Groetjes Barbaramama
#1 - 29-09-2004, 16:07 uur

Ebelix

Welkom :).

Het weer in Florida is tijdens de kerst lekker. De temperatuur loopt uiteen van +/- 25 graden 8) in het zuiden tot +/- 18 graden in het noorden. In de avond kan het fris worden.

In de winter is in zuid en midden Florida het hoogseizoen aan de gang. Veel mensen vieren de feestdagen in Florida bij de familie die aan het overwinteren zijn.

Ik weet niet wat je allemaal wilt bezoeken maar als je het rondje Miami - Orlando langs beide kusten wilt maken dan zijn de afstanden nog wel te overzien. In ieder geval minder kilometers als tijdens je vakantie in het westen van Amerika.

Als je nog aangeeft waar je van houdt dan komen de tips vanzelf    
#2 - 29-09-2004, 16:21 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Barbaramama

Bedankt voor je reaktie!

De temperaturen klinken goed, ideaal om rond te reizen. We hebben wat tripjes gezien op http://www.fly2florida.com/

Redelijk goedkoop maar de route ligt dan al vast en motels zijn geboekt, nu ben ik wel iemand die graag wat insite tips wil horen want blindelings een route volgen is helemaal niks voor mij. Zitten aan een 14 0f 15-daagse rondreis te denken, vliegen op Orlando of Miami en in ieder geval een paar pretparkjes mee te pakken...

Ik vermoed alleen dat nu alleen een vlucht boeken en de rest daar te regelen rond die periode een stuk duurder zal uitvallen dan een all-in reis te boeken.

Wat denken jullie?
#3 - 29-09-2004, 16:27 uur

Ebelix

Je kan voor jezelf op internet kijken wat de prijzen van hotels/motels kamers doen in die periode. Op de site die je aangeeft kan je zien waar je overnacht dus een vergelijking is snel gemaakt. Let wel op dat de prijzen op de site van een hotel of bij expedia.com altijd per kamer zijn en niet per persoon. Bij een reisorganisatie zijn de prijzen in 90% van de gevallen per persoon.

Hou er ook rekening mee dat de vluchten van 18 december tot 2 januari allemaal erg vol zullen zijn en dat je snel moet reserveren.

Kan je ons vertellen wat de route is die wordt aangeboden dan kunnen wij tips geven wat je allemaal kan doen in de buurt van de route.
#4 - 29-09-2004, 16:42 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

heivalido

Houd er wel rekening mee, dat rond de feestdagen, de hotels vaak overvol zitten wat het vinden van leuke aanbiedingen erg bemoeilijkt. de reistijd tussen de 3 grote steden Orlando, Miami en Tampa is per ritje ongeveer tussen de 3 tot 5 uur als je de Highway neemt.
Orlando Tampa doe je zo, maar tampa Miami is een iets langere rit.
#5 - 29-09-2004, 18:08 uur

Barbaramama

We hebben zaterdag nogmaals de website van die reisorganisatie helemaal doorgeplozen en besloten om de grand tour of Florida te boeken. We hebben een webformulier ingevuld en vandaag moeten we bellen om te kijken of het gaat lukken qua vlucht etc. De bedoeling is dat we de 24ste december vertrekken. Hieronder de beschrijving:

Dag 1: MiamiMet de comfortabele Boeiing 777 van United Airlines eerst naar Washington waar de paspoort en douane controle plaats vindt. Aansluitend vlucht naar Miami, afhalen van de huurauto bij AVIS en overnachting in de Red Roof Inn Miami Airport. Er is tevens een AVIS balie vlakbij de United Airlines bagageband waar u de auto ook kunt inchecken.

Dag 2: Miami - Key West(262km/164mijl)
Neem vandaag de US 1 zuidwaarts en rij via de Florida Key's als Key Largo, Islamorada, Duck Key, Marathon en over de "7-mile bridge" naar Key West, tevens het meest zuidelijke puntje van de V.S. Zie: www.keywestparadise.com Mis de zonsondergang op Mallory Square niet! Twee nachten verblijf in het Quality Inn Resort Hotel.

Dag 3: Key WestDag ter vrije beschikking om Key West te verkennen. Breng een bezoekje aan Duval Street, de hoofdstraat met haar vele winkels, restaurants, boetiekjes, de bekende bar "Sloppy Joe's" en bezoek het Hemmingway House & Museum. Maak 's avonds een catamaran sunset cruise met de www.furycat.com

Dag 4: Key West - Everglades - Fort Myers Beach
(432km/270mijl)
Vandaag een lange rit weer via de Overseas Highway naar het vasteland en neem dan de Tamiami Trail/US-41 dwars door Everglades National Park richting Naples en Fort Myers. Onderweg langs de Tamiami Trail kunt u stoppen bij het visitors centre en een bezoekje brengen aan "shark valley". Zie: www.floridaeverglades.com
Overnachting in het Outrigger Beach Resort, gelegen direkt aan het schitterende witte zandstrand van de Golf van Mexico. Zie: www.outriggerfmb.com

Dag 5: Fort Myers Beach - St. Petersburg Beach(184 km/115 mijl)
Bezoek het Ford en Edison Museum of Sanibel en Captiva Island (www.fortmyers-sanibel.com) alvorens verder naar het Noorden te rijden via plaatsjes als Venice, Sarasota en Siesta Key. Twee overnachtingen in de Howard Johnson St. Pete Beach Resort gelegen direkt aan het schitterende witte strand van de Golf van Mexico.

Dag 6: St Petersburg & Clearwater BeachVrije dag om de omgeving te verkennen en van het strand te genieten of breng een dagbezoek aan Busch Gardens in Tampa.

Dag 7: St. Petersburg - Ocala/Silver Springs(200 km/125 mijl)
Eventueel gelegenheid om www.buschgardens.com in Tampa te bezoeken alvorens door te rijden naar Silver Springs. Overnachting in de Holday Inn Silver Springs

Dag 8: Silver Springs - St. Augustine
(168 km/105 mijl)
Bezoek Silver Springs "River of Discovery" waar o.a. een tochtje met een boot met een glazen bodem gemaakt kan worden of vertrek vroeg en rij dwars door het Ocala National Forest naar het oudste stadje van de V.S. gesticht in 1565: St. Augustine. Zie: www.st.augustine.com
Overnachting in de Ramada Inn.

Dag 9: St. Augustine - Daytona Beach - Titusville
(163 km/102 mijl)
Bezoek www.staugustine.com het Castillo de San Marcos en Georges Street en rij daarna via b.v. Daytona Beach, beroemd om de Daytona Speedway waar o.a. elk jaar de Daytona 500 race gereden wordt ( www.daytonabeach.com ) en tevens de enige badplaats waar u met de auto op het strand mag rijden!
Overnachting in de Best Western Spaceshuttle Inn in Titusville

Dag 10: Kennedy Space Center - Orlando(136 km/85 mijl)
Via het www.kennedyspacecenter.com richting Orlando voor drie nachten verblijf in het Howard Johnson Maingate East Hotel. U$2.50 Resort fee per kamer per nacht voor o.a. gebruik van de safe, lokaal afrekenen. Het Howard Johnson Hotel ligt centraal in Kissimmee vlakbij restaurants en Old Town, een gezellig winkel en uitgaanscentrum. Het hotel biedt tevens gratis shuttle bus vervoer naar de vier attractieparken in Disneyworld.

Dag 11 en 12: OrlandoRuim voldoende tijd om de bekende attractieparken als www.disneyworld.com, www.seaworld.com en Universal Studios te bezoeken. In de avonduren zijn een bezoekje aan Pleasure Island in Disney's Westside, CityWalk in Universal Studios of de dinnershow Arabian Nights zeker de moeite waard. Zie: www.arabian-nights.com

Dag 13: Orlando - Miami Beach(384 km/240 mijl)
Voor de liefhebber is er nog tijd om een park te bezoeken alvorens via Florida's Turnpike naar Miami Beach te rijden voor de laatste twee nachten van de reis. Verblijf in het Dorchester Hotel gelegen in het gezellige Art Deco District en slechts door Collins Avenue gescheiden van het strand. Parkeren bij het hotel ter plaatse afrekenen U$12.00 per nacht. Als gast van het Dorchester Hotel kunt u tevens gebruik maken van de (strand)faciliteiten bij het zusterhotel de Marseilles gelegen schuin aan de overkant.

Dag 14: Miami BeachVrije dag om Miami verder te verkennen met South Beach, het Art Deco District, Ocean Drive met de gezellige terrasjes, de voetgangers winkelstraat Lincoln Road, lekker van het strand te genieten of de laatste inkopen te doen in b.v. de Sawgrass Mills Mall met maar liefst meer dan 350 winkels onder één dak.

Dag 15: Miami vertrek(21km/13mijl)
In de loop van de ochtend de huurauto weer inleveren op de luchthaven van Miami en met de AVIS shuttlebus naar de vertrekhal op tijd voor vertrek van de United Airlines vlucht via Washington naar Amsterdam.

Dag 16: Aankomst Amsterdam/Brussel

Dit leek ons de leukste trip! Ben heel benieuwd of het gaat lukken vandaag!!!

Tot zover,
Groetjes Babs

#6 - 04-10-2004, 09:49 uur

Ebelix

Het ziet er goed uit. Genoeg rustdagen om attracties te bezoeken.

IK hoop voor je dat het lukt. Laat maar weten of het lukt en of je nog tips wilt hebben. :)
#7 - 04-10-2004, 10:00 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Frank S

Als je écht van pretparken houdt, dan is 2 dagen voor WDW (Magic Kingdom, Disney/MGM Studios, Epcot, Animal Kingdom), Universal (Islands of Adventure, Universal) en Seaworld erg weinig, zeker in de drukke kersttijd.
#8 - 04-10-2004, 10:03 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Barbaramama

Mijn vriend heeft net met de reisorganisatie gesproken en omdat het hoogseizoen is wordt waarschijnlijk nu de route omgegooid. Ze zijn aan het bekijken wat de goedkoopste opties zijn voor ons. Key West met kerst komt neer op min. 100 dollar toeslag per kamer per nacht.  Dus even afwachten nog, hij wordt straks terug gebeld. Qua vluchten was het geen probleem op de 24ste december.

Aangezien ik vorig jaar Disney Land gedaan heb in Los Angeles en we in de herfstvakantie Euro Disney aan doen, hoeft Disney World niet dit keer. We maken gewoon een keuze, je kunt niet alles zien.

Wat is Epcot precies, dit werd me door een collegaatje ook aangeraden om te doen?

Hoop maar dat het gaat lukken allemaal, zonder al te veel extra kosten hahaha. Anders wordt het een andere vakantie bestemming zoeken voor ons...

#9 - 04-10-2004, 13:46 uur

Frank S

Epcot is 1 van de 4 attractieparken binnen Walt Disney World; het bestaat uit 2 gedeeltes: Future World en World Showcase.

Future World richt zich op moderne technologie & innovatie. Attracties zijn hier onder andere:
Spaceship Earth ("De Bal")
The Living Seas
The Land
Journey into Imagination (featuring Figment)
Innoventions
Mission: Space (allernieuwste space simulator, zéér aan te raden)
Test TRack (snelste attractie binnen Disney World)
Wonders of LIfe
Universe of Energy (met Ellen DeGeneres)

World Showcase laat de architectuur, cultuur & culinaire aspecten zien van de volgende landen:
Mexico
Noorwegen
China
Duitsland
Italië
USA
Japan
Marokko
Frankrijk
United Kingdom
Canada

Om 9 uur 's avonds wordt in/boven de "Showcase Lagoon" (meertje in het midden van het park) "Illuminations, Reflections of Earth" getoond, een spel van lasereffecten, muziek en vuurwerk dat erg indrukwekkend is.

Echter, als je in de Kersttijd naar WDW gaat, dan mag je eigenlijk de "Osbourne Christmas Lights" in Disney/MGM Studios niet missen, want dat is de grootste verzameling kerstverlichting ter wereld!
#10 - 04-10-2004, 15:14 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Barbaramama

Bedankt! Gek, heeft disneyland in California dat ook dan? Ik kan me wel het future gedeelte herinneren, space mountain etc, maar die was gesloten vorig jaar. Zijn daar geloof ik alleen in die domme auto's die rondrijden geweest en honey i shrunk the audience, das was wel lachen!

Nog geen antwoord van het reisbureau gehad!

Wat vinden jullie van Busch gardens? Iemand daar al geweest?

Groetjes
#11 - 04-10-2004, 15:54 uur

Ebelix

Nee, in Californie is geen Epcot centre. Disney is in de Orlando regio veel groter dan in Anaheim.
#12 - 04-10-2004, 16:02 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Frank S

Future World in Epcot is op geen enkele wijze te vergelijken met Tomorrowland in Disneyland. In WDW heb je Magic Kingdom (het eerste park dat in 1971 open ging) dat enigszins vergelijkbaar is met het Disneyland Park en waar ook een Tomorrowland is (in Parijs trouwens ook).

Busch Gardens ben ik enkele keren geweest; ze hebben een paar geweldige rollercoasters (Montu is 1 van mijn favorieten) en als een van de nieuwste attracties "Rhino Rally"; die laatste ride is nu enkele jaren oud en destijds flink gehyped, maar ik vond 'm tegenvallen en weinig spectaculair. Voorts hebben ze een leuke "wetride" en een "dierentuin-gedeelte". Als je de afwerking en perfectie van Disney gewend bent dan zal BG je wel wat tegenvallen, maar je kunt er toch wel een hele leuke dag doorbrengen.
#13 - 04-10-2004, 16:03 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

heivalido

Wij vonden Busch Gardens in Tampa Bay echt wel de moeite waard. Ze hebben er naast het dierentuingedeelte waar op zich niets mis mee is ook nog de nodige attracties waarvan in ons geval ook de Montu favoriet is, Hoewel we het houten achtbaan geweld Gwazi ook erg leuk vonden  :) :)
#14 - 05-10-2004, 16:00 uur

Barbaramama

Hoi daar ben ik weer.

Er lag een hele nieuwe offerte op ons te wachten aangezien er zulke belachelijke toeslagen werden gerekend tijdens de kerst in Miami en Key West (wel tot 250 dollar toeslag per kamer!!!!) Dus de reis is omgegooid en ziet er nu als volgt uit:

24 dec. - 26 dec.  Vertrek Ams-Mia met Martinair, 2 overnachtingen Fort Lauderdale
26 - 27 dec Titusville, Kennedy space center
27 - 28 dec. St. Augustine
28 dec. - 1 jan. 4 overnachtingen Sea Worl, Disney World etc. orlando, kissimmee
1 - 3 jan. 2 overnachtingen St. Pete's beach, St. Petersburg
3 - 4 jan. Fort Myers
4 - 6 jan. 2 overnachtingen Key West
6 - 7 jan. Miami Beach en daarna vertrek naar NL
8 jan. Weer thuis!

Nu maar hopen dat het gaat lukken qua boeken accomodatie, vlucht is wel rond, helaas een van de laatste plekken dus dure boekingsklasse maar wel rechtstreeks.

Bedankt voor de toelichting over Epcot, ik ben heel erg benieuwd!!! We zijn op zich wel blij met die 4 nachten nu in Kissimmee, aangezien we toch wel pretparkgekken zijn en we hebben ook alle tijd om naar Busch Gardens te gaan, wat me toch ook wel erg lachen lijkt, heb de website bekeken en de rollercoasters zien er super uit!!

Iemand enig idee of de winkels in Miami op zaterdag, 1 e kerstdag open zijn? Ik woon in Amsterdam en hier zijn de meeste winkels in Centrum alle dagen open, zelfs op feestdagen! Rare vraag, het is een soort zondag maar ja, zou toch kunnen? Toch wel vreemd idee om kerst op het strand in Fort Lauderdale te vieren... En oud en nieuw in Disney world oid. Hebben we wel een helemaal te gekke vuurwerk show, dat vond ik in Disneyland, Anaheim echt heel erg mooi, heb het 1 keer in park en 2x vanuit de hottub bekeken!

Tot zover weer!
#15 - 05-10-2004, 16:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15