Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Fly & Drive Texas

Discussie gestart

Hollidaydriver

Beste  vrienden Amerikafreaks,

Omdat we Florida en een deel van het centrum van de USA al gezien hebben, is het deze keer de beurt aan Texas.
De reisverhalen die op internet te vinden zijn hebben we gelezen, reisgidsen doorworsteld en links & rechts wat tips opgeraapt.
Uiteindelijk hebben we hieruit een 15-tal dagen aan overgehouden(meer verlof zit er helaas niet in)

Mijn echtgenote en ik zouden het op prijs stellen mochten jullie bij het bekijken van ons reisschema eventueel nog tips of must see's konden toevoegen.
Het reilen & zeilen on the road in Amerika & Canada kennen we ondertussen wel.
We zijn er ons ook van bewust dat elke reis voor iedereen een idividuele invulling betekent, dus hierbij enkele van onze voorkeuren.
Niet te veel grote steden, km's afhaspelen geen probleem maar wel gevolgd door een dagje layback.
Dag 1-2   : Fort Worth
Dag     3  : Oklahoma City
Dag 4-5  :  Amarillo
Dag 6         :Odessa
Dag 7-8     : Big Bend Nat. Park
Dag 9        : Sonora
Dag 10-11 : San Antonio
Dag 11-12 : Padre Island (dagje strand)
Dag 14      : Austin
Dag 15      : Dallas
Als auto nemen we de laatste jaren een SUV bij Alamo(gold formule-dus incl alle verzekeringen)
Dit jaar zouden we bij Budget(onderdeel van Avis) huren, hetgeen een 70€ voordeel geeft met dezelfde dekking.
Hotels(touristclass)  kiezen we meestal via tripadvisor en daarna boeken via het betere reisbureau.
Dit doen we omdat we ondervonden hebben dat rechtstreeks boeken via internet voor zowel hotels als auto veel duurder uitkomt en reisbureau's een discount krijgen.
Als goede klant kun je hier ook nog wat uit de brand slepen.
Kijken uit naar jullie reactie ;)
#1 - 03-04-2007, 21:45 uur

hollandranch

Waar staat Buffalo, Texas??   ;)
#2 - 03-04-2007, 21:52 uur

Hollidaydriver

Optie die zeker nog te overwegen valt, volg al een tijdje jullie forum en dagelijkse berichtjes op de site! :D
#3 - 03-04-2007, 22:01 uur

hollandranch

Optie die zeker nog te overwegen valt, volg al een tijdje jullie forum en dagelijkse berichtjes op de site! :D


Gezien jullie schema kan je wel een dagje rust gebruiken, hoop dat je de mijlen hebt berekent want Texas is groor, heel groot  2006-01
#4 - 03-04-2007, 22:04 uur

Mississippi

Mooie rondreis !
In welke tijd ga je?

Big Bend NP vind ik een aanrader in het voorjaar. Waar gaan jullie overnachten in Big Bend?
Voor een plaats in de Chisos Mountain Lodge kan je beter reserveren  ;)


Bloeiende cactussen begin Mei in Big Bend NP

#5 - 04-04-2007, 13:43 uur

Hollidaydriver

Bedankt. shiny

Rondrit voorzien de eerste helft van Augustus. Dus een zweethut zullen we ginder waarschijnlijk niet meer moeten huren!
Ben hoge temperaturen prof. wel gewend(warme bakker), doch transpireren zullen we zeker doen met of zonder deo ;D

Trouwens, eerste job voor we met de wagen vertrekken is de cooler vullen met water&sixpack Bud's and lot's of ice.

Overnachting in Big Bend was voorzien in het Chisos Mountain Lodge, moeten alleen nog boeken.
Bedankt voor de link -mooie video trouwens-
Hebben jullie daar ervaring met de guided tours (Jeep Tours) ?
Buiten de prachtige omgeving en rust zal het daar waarschijnlijk 's avonds wel er stil zijn?

Iemand van jullie soms nog ervaring in Fort Worth?
Hebben daar een ganse dag te spenderen en gaan 's avonds wrschijnlijk een kijkje nemen in Billy Bob's.
Safe met de wagen daar of toch beter maar een taxi nemen ?

Bye cheerb




#6 - 04-04-2007, 19:49 uur

Mississippi

Hebben jullie daar ervaring met de guided tours (Jeep Tours) ?
Buiten de prachtige omgeving en rust zal het daar waarschijnlijk 's avonds wel er stil zijn?

's Avonds is het inderdaad stil en tegen de schemering zijn er veel grotere dieren te zien zoals herten en javelinas
Er waren ook veel (roof)vogels in het park.
Jeep Tours hebben we niet gezien. Je kan met een 4WD overal komen:

#7 - 04-04-2007, 20:42 uur

Kokopelli


Iemand van jullie soms nog ervaring in Fort Worth?
Hebben daar een ganse dag te spenderen en gaan 's avonds wrschijnlijk een kijkje nemen in Billy Bob's.
Safe met de wagen daar of toch beter maar een taxi nemen ?

Bye cheerb


Fort Worth is erg leuk en gezellig. Je kunt er zeker een hele dag doorbrengen. Billy Bob's is zeker de moeite waard (ligt allemaal op loop afstand), kijk of er misschien een rodeo is als jullie er zijn. Dien je ook van te voren te bespreken geloof ik.
Je kunt er gewoon met eigen auto heen, voldoende parkeerruimte en wij hebben ons er geen moment onveilig gevoeld.

Big Bend is inderdaad stil in de avond, maar wel heel mooi!!

Als je in Oklahoma City bent, breng dan een bezoekje aan het Oklahoma City National Memorial. Maakt zeer veel indruk.

Veel plezier!
#8 - 04-04-2007, 22:41 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

Hans B

Hallo Holidaydriver,

mooi rondje gaan jullie maken.
Ik ben in 2003 in Ft.Worth geweest.
Ik weet niet welke datum jullie gaan, maar wij waren er op 4 juli.
Een geweldig groot feest. Enorm druk.
We hebben de longlorns gezien die twee maal daags door de straat wandelen.
Ook zijn we in Billy Bob's geweest.
Het zal wel een fameus cafe zijn, maar wij zijn absoluut geen kroegtijgers.
Wij vonden het een tering herrie en aan de houten vloer plakten je schoenen vast.
Verder was in Arlington op de paardenrenbaan een prachtig vuurwerk.

Veel plezier.

Hans
#9 - 05-04-2007, 09:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hollidaydriver

Beste Hans,

off-topic maar als ik jullie reizen zie moet ik glimlachen wink

De Rockies hebben we zowel in Canada als Amerika ook bezocht.
Rondrit door Canada van Vancouver via de inside passage naar prince rupert en daarna langs de parken helemaal terug naar Vancouver.

Volgende trip het wilde westen : Via Denver, scottsbluff naar rapic city om daarna langs cody het yellowstone park te verkennen. Naar beneden via jackson hole tot in Salt Lake City, moab & durango om zo terug naar Denver te rijden.

Eén van onze mooiste reizen tot nu toe(enorm veel geluk met het weer gehad) was in 2005 : Nova Scotia - PEI - New Brunswick - Nova Scotia

Nr1 op ons verlanglijstje staat nog altijd Alaska(kijk uit nr jullie reisverslag) maar de ticket's zijn niet van de poes+- 1200€ en dan nog wat verplaatsingen met het vliegtuig en zo. Maar het komt er zeker nog van!

Dit jaar dus Texas en een beetje van de zuiderse Mexicaanse sfeer opsnuiven. Er is nog zoveel te zien, maar we komen er wel.

De streek rond Galveston hebben we bewust laten liggen omdat de verslagen hierover niet te fraai waren. Weinig te zien, buiten wat smerige olievelden en slecht onderhouden stranden. Gaan daarom voor een paar dagen naar South Padre Island waar het naar 't schijnt wat properder is en je met de suv op 'strand kan cruisen!

Bye, gezien onze reislevensloop komen we msschien mekaar wel nog eens tegen !
#10 - 05-04-2007, 11:03 uur

Hans B

ON TOPIC
wat betreft je reis door het zuiden.

Galveston is wellicht niet je van het, maar van Galveston naar Corpus Christi via Surfside beach en Port Aransas (ferry) is wel heel aardig.
Zeker de stukken vlak langs de Mex.Golf.

Als je voor een ticket naar Alaska € 1200 wil betalen, wil ik het wel voor je regelen , mag ik het restant van ±30% dan in eigen zak steken.  8)
Ik zit op bijna € 800 (hoogseizoen)

Hans
#11 - 05-04-2007, 14:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Loek

Voor Dallas/Ft Work kan ik ons reisverslag aanbevelen.
#12 - 06-04-2007, 22:28 uur

maryde

Wij vertrekken 28 mei naar Austin en zijn ook bezig met de route, dus jullie schema was voor ons interessant. Wij hoorden van de kennissen waar we naar toe gaan en die pas in Big Bend waren dat het er vanaf mei verschrikkelijk heet is, 40-45 Celsius. Het is daar het stille seizoen en ons werd een bezoek aan het park afgeraden.
#13 - 21-04-2007, 20:50 uur

hollandranch

Wij vertrekken 28 mei naar Austin en zijn ook bezig met de route, dus jullie schema was voor ons interessant. Wij hoorden van de kennissen waar we naar toe gaan en die pas in Big Bend waren dat het er vanaf mei verschrikkelijk heet is, 40-45 Celsius. Het is daar het stille seizoen en ons werd een bezoek aan het park afgeraden.

Klinkt overdreven, niet in de war met Death Valley  2006-20  Op deze link wat meer info http://www.visitbigbend.com/ Rond deze periode kan het in Texas behoorlijk warm zijn, maar 40-45 is uitzonderlijk en eerder in juli
#14 - 21-04-2007, 21:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15