Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Globale Route

Discussie gestart

Fisherman

Hallo mensen!

Ik ga eind Januari/begin Februari een roadtrip maken van New Jersey naar Florida en ik ben aan het kijken voor een leuke route!
Ik wil niet via de I-95 in 1 streep naar Florida rijden maar ik wil er rustig de tijd voor nemen en wat van de omgeving kunnen zien en niet alleen maar snelweg. De terugweg wil ik waarschijnlijk via Route 1 rijden maar de heenweg wil ik via een behoorlijke omweg gaan rijden!

Dit is een globale route (in hele grote lijnen!) voor de heenreis die ik in m'n hoofd heb:

Princeton NJ richting Washington DC
Washington DC richting Knoxville TN (misschien hier en daar een stuk Blue Ridge Parkway?)
Knoxville TN richting Birmingham AL (een bezoek aan de Great Smoky Mountains?)
Birmingham AL richting Montgomery AL (via zoveel mogelijk backroads)
Montgomery AL richting Albany GA
Albany GA richting Orlando FL (een bezoek aan Okefenokee Swamp?)
Orlando richting West Palm Beach FL (waar ik een tijdje verblijf)

Deze route is in hele grote lijnen en ik heb nog geen idee in welke plaatsen ik wil overnachten en hoe lang ik er over wil doen. Ik ga het in m'n eentje rijden en ik kan gaan en staan waar ik wil,ik wil gewoon elke dag zien hoe ver ik kom!

Heeft iemand van jullie nog tips of weten jullie nog leuke plaatsen wat de moeite waard is om een stop te maken? Of mooie backroads die ik kan rijden?

Groeten Jeroen
#1 - 20-11-2008, 07:19 uur
« Laatst bewerkt op: 20-11-2008, 07:20 uur door Fisherman »

hdeweert

Vlakbij Okefenokee Swamp licht Ichetucknee Spring State Park. Voor als je van tubben houd

http://www.hdeweert.nl/jl/index.php?option=com_content&task=view&id=202&Itemid=231

Ham
#2 - 20-11-2008, 09:03 uur

Staceybeesie

Gedeeltes van de Blue Ridge Parkway zijn in de winter afgesloten.
En dan moet je vaak een heel eind omrijden over zeer bochtige wegen, die een eeuwigheid duren....
Dit kun je nakijken op de website van de Blue Ridge Parkway.
http://www.nps.gov/blri/planyourvisit/trafficandtraveltips.htm

Asheville and the Biltmore Estate zijn leuk om te bezoeken.
Zo ook Chimney Rock daar in de buurt.
The Swing Bridge in Blowing Rock geeft in de winter vaak veel mist en valt er niet veel te zien.
Dus als je daar naar toe wilt, bekijk de weersomstandigheden.
Blowing Rock wel een erg leuk dorpje om te bezoeken.
Daarbij heb je ook Cherokee daar in de buurt, het visitors centrum schijnt wel interessant te zijn,
Cherokee zelf heeft een hoog "Volendam" gehalte, maar vond het wel grappig om gezien te hebben.

Een andere route om naar Florida te rijden is om een stop in Charleston, Savannah in te lassen.
Twee hele leuk plaatsen die ook op de route naar het zuiden liggen.

#3 - 20-11-2008, 14:46 uur
« Laatst bewerkt op: 20-11-2008, 14:49 uur door Staceybeesie »
Groetjes Petra

Fisherman

Hi hartelijk dank voor jullie info,daar heb ik wel wat aan :)
Citaat
Asheville and the Biltmore Estate zijn leuk om te bezoeken.
Zo ook Chimney Rock daar in de buurt.
The Swing Bridge in Blowing Rock geeft in de winter vaak veel mist en valt er niet veel te zien.
Dus als je daar naar toe wilt, bekijk de weersomstandigheden.
Dat lijkt me zeker mooi om te bezoeken! Maar ik zal ff moeten afwachten hoe het weer is tegen die tijd. Ik weet dat het niet de beste periode is om daar heen te gaan maar mijn vrouw wil in die periode naar Florida om te relaxen en ik wil er een mooie roadtrip van maken omdat ik het altijd leuk vind om zoveel mogelijk van het land te zien 8) en ik hou erg van rijden dus daarom wil ik een flinke omweg maken, m'n vrouw gaat trouwens met het vliegtuig samen met ons dochtertje!
Citaat
Een andere route om naar Florida te rijden is om een stop in Charleston, Savannah in te lassen.
Twee hele leuk plaatsen die ook op de route naar het zuiden liggen.
Misschien dat ik die plaatsen meepak op de terugreis :-\

Groeten Jeroen
#4 - 22-11-2008, 17:08 uur

Fisherman

Hallo

Ik ben er uit welke route ik wil rijden. Ik had eerst in gedachten om de heen reis met een flinke omweg te rijden maar nu doe ik het op de terug reis.
Het is wel een ongebruikelijke route maar dat is juist wat ik mooi vind ;). Ik vind het mooi om rond te rijden in minder bekende gebieden!
Dit is de route van Florida naar New Jersey die ik over ongeveer anderhalve week wil rijden:

West Palm Beach FL naar Columbus GA
Columbus GA naar Sylacauga AL
Sylacauga AL over de Talladega Scenic Drive door Cheaha SP richting Chattanooga TN
Chattanooga TN naar Gatlinburg TN
Gatlinburg TN door Great Smokey Mountains NP naar Asheville NC
Asheville NC over Blue Ridge Parkway naar Blowing Rock NC (wil ook een bezoek brengen aan Chimney Rock)
Blowing Rock NC richting Jenkins KY
Jenkins KY over de Country Music Highway (Route 23 dwars door oost Kentucky) naar Ashland KY
Ashland KY via een stuk door Ohio naar Parkersburg WV
Parkersburg WV over Route 50 door heel West Virginia naar Winchester VA
Winchester VA over de I 81 en de I 76 door Pennsylvania richting Princeton NJ (mijn huis)

De plaatsen die ik aangeef zijn niet de plaatsen waar ik overnacht,het zijn plaatsen waar ik doorheen kom,ik zie elke dag wel hoe ver ik kom en waar ik overnacht 8)
Ik ben op sommige plaatsen zoals,Great Smokey Mountains en de Blue Ridge Parkway natuurlijk wel afhangkelijk van het weer maar dat zie ik tegen die tijd wel!

Als iemand nog iets leuks weet wat op die route ligt dan hoor ik het graag! :)

Groeten Jeroen
#5 - 08-01-2009, 01:49 uur

Mrjn

Wij vonden zelf het Virginia-deel van de Blue Ridge Parkway mooier dan het stuk door NC. NC ligt hoger en je hebt dus veel stukken waar je alleen maar bomen ziet. Wel mooie uitzichten, maar na 3 uitzichtspunten hadden wij dat wel gezien. Virginia is glooiend met meer te zien meteen naast de BRP. Maar dat past niet helemaal in jouw route geloof ik.
#6 - 08-01-2009, 19:29 uur

Fisherman

Citaat
Wij vonden zelf het Virginia-deel van de Blue Ridge Parkway mooier dan het stuk door NC. NC ligt hoger en je hebt dus veel stukken waar je alleen maar bomen ziet. Wel mooie uitzichten, maar na 3 uitzichtspunten hadden wij dat wel gezien. Virginia is glooiend met meer te zien meteen naast de BRP. Maar dat past niet helemaal in jouw route geloof ik.

Hi bedankt voor je reactie :).
Ik weet dat het Virginia deel van de Blue Ridge Parkway mooier is maar het past inderdaad niet echt in m'n route.
Een andere reden waarom ik de Blue Ridge Parkway niet helmaal ga rijden is omdat het winter is en er kans is dat er gedeeltes zijn afgesloten ivm sneeuw :-\
Ik ga zeker een keer de complete 469 miles lange route van Shenandoah NP tot Great Smokey Mountains NP rijden,dat lijkt me echt prachtig maar dan doe ik het in het voorjaar of in de zomer.

#7 - 09-01-2009, 05:20 uur
« Laatst bewerkt op: 09-01-2009, 05:27 uur door Fisherman »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15