Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Great River Road (Missisippi)

Discussie gestart

Ben2USA

Hello All,
Ik orienteer me op de rit Memphis - Vicksburg - Natchez - New Orleans - Venice via de Great River Road.

Nu kun je deze trip aan de West of aan de Oostzijde van de 'muddy' maken.

West lijkt sneller maar is dat ook zo en is die wel zo mooi als de Oostzijde?

Ook begrijp ik dat ik onderweg bij Clarksdale  :afro: aan moet wippen. Of is er meer?

Wie heeft ervaring met beide of één van deze trajecten?  Adviezen  welkom!   
Thnx!!
#1 - 25-07-2016, 10:17 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Jez

Meest gebruikelijke route is over de Natchez Parkway. Maar dat is naar onze mening ook 1 van de saaiere. Je kunt de Great River Road langs de Mississippi nemen.

Clarksdale is leuk; stop op de Crossroads en eten/drinken/muziek luisteren in het café van Morgan Freeman
#2 - 25-07-2016, 19:05 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Ik heb zelf een klein stukje van deze weg gereden, ergens tussen New Orleans - Baton Rouge en Natchez.
Afgezien van het rijden over een brug en uitstappen in een dorpje dat pal aan de rivier ligt, zie je nagenoeg niets van het water.

Vanaf de grens met Tennessee tot Natchez hebben we de Natchez Trace Parkway gevolgd. Een prachtige weg, rustige (geen vrachtverkeer), maar links en rechts was er niet zo heel veel te zien en te doen.

Natchez zelf ligt wel erg mooi (hoog boven) de Mississippi. Je kunt er een wandeling maken langs de oude prachtige huizen.

Wij reizen met een camper en vonden Vicksburg wat smal en krapjes, maar verder een aardig dorpje.
Verder ligt daar ook een groot battlefield, maar daar zijn wij niet geweest.

#3 - 26-07-2016, 10:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15