Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

grens/muur met Mexico

Discussie gestart

sonny_z

Beste forummers,

De muur en de grens tussen USA en Mexico intigreert me enorm. Onze reis door Texas voert in het zuiden grofweg langs San Antonio, Del Rio en Big Bend NP.
Kunnen we ergens (meer dan) een glimp opvangen van de muur tussen Texas en Mexico of een grensovergang, zonder er zelf overheen te gaan (nog niet levensmoe).

Alvast bedankt.

Sonny Z

#1 - 09-09-2012, 21:08 uur
« Laatst bewerkt op: 09-09-2012, 23:34 uur door sonny_z »

Hans B

De keren dat wij stukken van de zuidelijkste route met de Mexicaanse grens hebben gereden, hebben wij niks van 'muren' gezien.
In verschillende dorpen en steden waar je de grens kon oversteken hebben wij  hoge hekwerken gezien, maar geen stenen muur.
#2 - 10-09-2012, 08:09 uur
« Laatst bewerkt op: 10-09-2012, 12:43 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pieter79

Helaas is er bijna nergens een muur, hoogstens in enkele grens steden.

Gr. Pieter
#3 - 10-09-2012, 12:41 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Ine

Helaas ??????
#4 - 10-09-2012, 19:08 uur

Bakvet

Op zo'n 50 of 100 km vanaf de grens ligt aan de USA-kant op de meeste hoofdwegen een extra checkpoint. Mexicanen uit de grensgemeenten mogen namelijk een klein eindje de grens over, bijvoorbeeld voor werk, inkopen of familiebezoek. Daar hebben ze dan geen visum voor nodig. Om te voorkomen dat ze verder reizen dan toegestaan, heb je dus die checkpoints. Als je nou iets wilt ervaren van de intelligentie en vriendelijkheid van de Amerikaanse grensbewaking, moet je daar een beetje verdacht doen, of niet via de hoofdweg rijden maar via een onverharde zijweg. Dan heb je grote kans dat ze ontzettend tegen je gaan lopen zeuren over wat je aan het doen bent en waarom. Want in hun ogen is elke Europeaan die in het grensgebied reist extreem verdacht.
#5 - 10-09-2012, 23:56 uur

Pieter79

Helaas ??????

Ja, ik weet het, het is een utopie maar het zou mooi zijn als al die illegalen beter tegengehouden zouden kunnen worden dan nu. En dan heb ik het niet alleen over Mexicanen, maar ook velen uit ander midden- en zuid-amerikaanse landen die via Mexico hier binnen proberen te komen.
#6 - 12-09-2012, 03:49 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Ine

De bedoeling was een aantal vraagtekens achter helaas te zetten, maar ik zag pas later dat dit mislukt was. Je hebt nu juist hierdoor het tegendeel begrepen denk ik.
Ik heb nl. een groot probleem met hekken of muren rond een land. Zorg voor een goede beveiliging en controle op een andere manier. De USA maakt bovendien al snel van alle spaans sprekende mensen mexicanen, zonder amper benul te hebben van andere nationaliteiten.
Natuurlijk zijn er veel illegalen binnen gekomen, maar inmiddels zijn veel mexicanen weer terug in eigen land waar het economie zeker niet slecht gaat. Sommige met goede maar ook met slechte ervaringen. De meeste illegalen die nu nog komen (en het schijnen er al een stuk minder te zijn) komen veelal uit landen als Honduras, Guatemala e.d.
Het probleem blijft dat zolang deze mensen werk kunnen vinden (al dan niet onderbetaald) het blijft aantrekken. Blijkbaar werken de sancties tegen werkgevers die deze mensen aannnemen nog steeds niet voldoende.
De mexicanen die voor een kort legaal verblijf naar de USA willen of moeten hebben gigantische problemen om een visum te krijgen. Niet alleen kost dat minstens US 100,- - binnenkort of nu al hoger - (en geen geld terug als het visum geweigerd wordt), maar bovendien moet je soms uren in de rij staan hiervoor. Mexicaanse kennissen van ons werd een visum geweigerd, terwijl zij dringend naar Las vegas moesten i.v.m. het overlijden van hun kleinzoon daar (Legaal daar!). Dit is te triest voor woorden. Onze mexicaanse huisarts, getrouwd met een canadeze,vermijdt een stop in de USA uit alle macht door voorgekomen zware discriminatie tijdens een overstap in de USA.
Overigens wel eens de film "One day without a mexican"gezien? Een grappig voorbeeld om te zien hoe de economie in de USA zonder de illegalen zou kunnen zijn.
Hoe zijn men reageren als Europa of bepaalde landen in Europa muren e.d. rond een land gaan zetten?
#7 - 12-09-2012, 09:24 uur

Pieter79

Een USA zonder illegalen would do just fine... Mensen en economien groeien en veranderen naar vraag en aanbod. Mensen zijn altijd bezig om oplossingen te zoeken en dingen te automatiseren. Ik ben er van overtuigd dat de USA dynamisch genoeg is om te kunnen draaien zonder illegalen.

Daarnaast heeft een muur natuurlijk weinig te maken met Mexicanen of andere toeristen die legaal hier naar toe reizen. Misschien heeft de discriminatie van jullie Mexicaanse vrienden wel te maken met het feit dat er zoveel illegalen zijn en nog altijd hier naar toe komen.

Verder valt het me op dat veel Spaanstaligen niet eens de Engelse taal machtig zijn en er niet eens moeite voor doen het te leren.

Dit is hoe ik er over denk, en helaas zullen er altijd goudzoekers illegaal de grens overkomen (met alle problemen van dien). Een muur zou het niet oplossen maar misschien wel (veel) moeilijker maken.

Gr. Pieter
#8 - 12-09-2012, 12:46 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Mississippi


In Big Bend NP kun je gewoon in de Rio Grande zwemmen (wat eigenlijk meer een sloot is) met aan de overkant Mexico:


#9 - 12-09-2012, 12:56 uur

Pieter79

Er is (of was) een TV programma genaamd "Border Wars" waar ze het kat-en-muis spelletje laten zien tussen de US Border Patrol en mensen die die rivier proberen over te zwemmen om zo de US binnen te komen. Ze mogen blijkbaar helemaal naar de Amerikaanse kant zwemmen, zonder aan wal te gaan, en dan mag de Border Patrol niets doen. Als je je dan bedenkt hoeveel mijl aan rivier er is, en dat ze vooral 's nachts over proberen te zwemmen (sommigen al meer dan 3x overgekomen, opgepakt, uitgezet, en gewoon weer proberen) dan zeg ik zet maar een grote muur tussen Mexico en de US.
#10 - 12-09-2012, 18:33 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15