Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hotel in New Orleans

Discussie gestart

sofa

Het moet er maar eens van komen: volgend jaar naar het beroemde Jazz and Heritage festival in NOLA, eind april. Dat wordt gehouden op het Fair Grounds Race Course,  1751 Gentilly Boulevard.
Ben inmiddels op zoek naar een (betaalbaar) hotel, max 100 dollar ergens tussen de FairGrounds en French Quarter in of ergens waar zowel FQ als Fairgronunds redelijk te bereiken zijn met openbaar vervoer.  Niet makkelijk in die periode. Iemand suggesties? Wijken waar je beter geen hotel moet boeken? Etc. Dank je wel.

Willem

#1 - 31-07-2010, 15:08 uur
Willem
_________________________________________
http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann

Jenn

Wat leuk dat je naar Jazz Fest gaat! Is echt een onwijs gaaf evenement! Weet je al welk weekend je gaat? (of wellicht blijf je voor beide weekenden?)
Het vervoer van en naar het festival is goed geregeld. Er gaat een shuttle vanaf de Steamboat Natchez Dock, en ik geloof dat ie ook stopt bij een hotel op Canal Street. Alternatief zou je de streetcar kunnen nemen naar City Park, en vanaf daar een stukje lopen. Je kan ook de bus pakken op the Esplanade, die stopt geloof ik pal voor de Fair Grounds. En wellicht wordt er ook weer een speciale 'Zydeco Bus' ingezet.

Voor een hotel zou ik kijken in of nabij French Quarter. Je zit natuurlijk midden in het hoogseizoen, dus de kans dat je iets onder de $100.- vindt wordt wat moeilijker. Neem eens een kijkje op priceline, hotwire of lastminutetravel. Vaak hebben zij leuke en vooral voordelige aanbiedingen. De meeste van deze hotels liggen in Central Business District. Niet de meest charmante wijk, maar wel veilig en erg centraal (kies iig wel voor een hotel tussen S. Rampart Street en Poydras Street ligt. Het gebied boven Rampart Street is niet zo heel prettig). Van CBD kan je heel makkelijk de shuttle of streetcar pakken op Canal Street, en het is ook maar een klein stukje lopen naar FQ en de rivier. Een wijk die ik zelf erg prettig vind is de Marigny. Erg gezellig met kleurrijke Creoolse huizen en mooie Victoriaanse B&B's. Kijk bij Bookit.com eens naar aanbiedingen van the Frenchmen Hotel en Lamothe House. Deze hotels liggen erg centraal, en bookit heeft regelmatig aanbiedingen van deze (en andere) hotels. Ik verblijf eigenlijk altijd bij vrienden, maar afgelopen december heb ik samen met m'n moeder een weekje in the Lamothe House gezeten en een paar jaar geleden zat ik tijdens Jazz Fest in the Frenchmen. Beide hotels zijn erg goed bevallen! Niet heel luxe, maar erg charmant. De Marigny kent vele kleine hotels en Bed & Breakfasts, en ook the Esplanade heeft een aantal goede hotels. Ik zou eerst in die omgeving kijken, daarna in French Quarter en CBD. Ik zou iig niets zoeken in MidCity (veiligheid), Uptown (te ver weg), Kenner, Algiers, Gretna, Harvey,  East New Orleans en (uiteraard) de lower ninth ward. Metairie is evt een optie, maar dan heb je wel een auto nodig.

Heel veel plezier met alle voorbereidingen! Ben je al eerder in NOLA geweest?
#2 - 04-08-2010, 00:51 uur

sofa

Wat leuk dat je naar Jazz Fest gaat! Is echt een onwijs gaaf evenement! Weet je al welk weekend je gaat? (of wellicht blijf je voor beide weekenden?)
Het vervoer van en naar het festival is goed geregeld. Er gaat een shuttle vanaf de Steamboat Natchez Dock, en ik geloof dat ie ook stopt bij een hotel op Canal Street. Alternatief zou je de streetcar kunnen nemen naar City Park, en vanaf daar een stukje lopen. Je kan ook de bus pakken op the Esplanade, die stopt geloof ik pal voor de Fair Grounds. En wellicht wordt er ook weer een speciale 'Zydeco Bus' ingezet.

Voor een hotel zou ik kijken in of nabij French Quarter. Je zit natuurlijk midden in het hoogseizoen, dus de kans dat je iets onder de $100.- vindt wordt wat moeilijker. Neem eens een kijkje op priceline, hotwire of lastminutetravel. Vaak hebben zij leuke en vooral voordelige aanbiedingen. De meeste van deze hotels liggen in Central Business District. Niet de meest charmante wijk, maar wel veilig en erg centraal (kies iig wel voor een hotel tussen S. Rampart Street en Poydras Street ligt. Het gebied boven Rampart Street is niet zo heel prettig). Van CBD kan je heel makkelijk de shuttle of streetcar pakken op Canal Street, en het is ook maar een klein stukje lopen naar FQ en de rivier. Een wijk die ik zelf erg prettig vind is de Marigny. Erg gezellig met kleurrijke Creoolse huizen en mooie Victoriaanse B&B's. Kijk bij Bookit.com eens naar aanbiedingen van the Frenchmen Hotel en Lamothe House. Deze hotels liggen erg centraal, en bookit heeft regelmatig aanbiedingen van deze (en andere) hotels. Ik verblijf eigenlijk altijd bij vrienden, maar afgelopen december heb ik samen met m'n moeder een weekje in the Lamothe House gezeten en een paar jaar geleden zat ik tijdens Jazz Fest in the Frenchmen. Beide hotels zijn erg goed bevallen! Niet heel luxe, maar erg charmant. De Marigny kent vele kleine hotels en Bed & Breakfasts, en ook the Esplanade heeft een aantal goede hotels. Ik zou eerst in die omgeving kijken, daarna in French Quarter en CBD. Ik zou iig niets zoeken in MidCity (veiligheid), Uptown (te ver weg), Kenner, Algiers, Gretna, Harvey,  East New Orleans en (uiteraard) de lower ninth ward. Metairie is evt een optie, maar dan heb je wel een auto nodig.

Heel veel plezier met alle voorbereidingen! Ben je al eerder in NOLA geweest?

Bedankt voor je vele tips. Ik ga beide weekenden, aankomst in NOLA op 28 april en ik vetrek op 9 mei. Daartussendoor lekker NOLA verkennen. Ben er een jaar of wat geleden al geweest maar te kort voor een echte muzikale verkenning. dat ga ik dus ook nog inhalen.

Inmiddels heb ik van een kennis van een kennis een B & B adres gekregen. Het adres vind je niet op internet, want geen website, het is vlak het de French Quarter, in de Turostreet. De B & B wordt gerund door de weduwe van de in 1990 overleden NO trombonist Louis Nelson. Die kennis van me heeft ooit met hem gespeeld en hij heeft nog steeds contact met de weduwe. Heb van hem haar nummer gekregen, eergisteravond gebeld en direct geboekt. 100 dollar en ze begeleid gasten die dat willen naar de wat minder gangbare (maar des te interessantere) jazzplaatsen in NOLA.
Inmiddels ook maar een vlucht geboekt dus ik ben er klaar voor. Heb er echt zin in. Ik ben in 2005 geweest, voor Katrina dus en ben dus ook erg benieuwd hoe de stad is veranderd.

Als je nog meer tips hebt hoor ik ze graag, ik begrijp dat je NO heel goed kent? Ga je regelmatig naar het NO jazzfest?
#3 - 08-08-2010, 10:23 uur
Willem
_________________________________________
http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann

Jenn

Hoi Willem,

Fijn dat het is gelukt met de overnachting! Touro Street ken ik wel, dat ligt direct naast Frenchmen Street. Het is een heel lange straat, maar ik neem aan dat de B&B in de Marigny ligt. Dat is echt een reuze gezellige wijk, vol met kleurrijke Creoolse huizen en relaxte sfeer. Het leuke aan deze wijk is dat er vele typische neigbourhood joints zijn, waar toeristen niet snel zullen komen, maar juist daarom zo gaaf om te bezoeken! En helemaal als je door een New Orleanian mee op sleeptouw wordt genomen, dan kom je op de meest leuke plekjes!
Frenchmen Street is wel een aanrader om 's avonds te bezoeken. Vele gezellige bars en jazz clubs. Het is de laatste jaren wel een stuk toeristischer geworden, maar het kent gelukkig niet het massa toerisme wat Bourbon Street wel heeft, en Frenchmen is erg leuk om naartoe te gaan. Op maandag ga ik graag naar Donna's Bar & Grill op N. Rampart Street. Er spelen dan de meest goede jazz artiesten en tussen de sessies door wordt je getrakteerd op traditionele BBQ. In Treme vind ik Ernie K-Doe's Mother in Law Lounge een geweldige plek om naartoe te gaan. Helaas leven Ernie en zijn vrouw niet meer, maar de lounge blijft een fantastische ervaring! Op dinsdag zit ik graag in de Maple Leaf bar op Oak Street, dan treedt de New Birth Brass Band altijd op. En dat is zo'n feestje om naar te luisteren! Woensdag vind ik de Rock 'n Bowl altijd erg gezellig omdat er die avond altijd swing dansen is. Er is live muziek en je kan lekkere deuntjes verwachten in de stijl van Big Bad Voodoo Daddy en Louis Prima enzo. Als Kermit Ruffins speelt zit ik op donderdag bij Vaughn's in Bywater. Kermit is echt geweldig, als artiest maar ook zeker als persoon! En Kermit is ook gek op BBQ, dus zal tussen de sessies door ook zeker wat lekkers klaarmaken! Vrijdag en zaterdag zijn altijd vrij. Ik kijk ter plekke of er ergens een leuke band speelt of een feestje is. Soms ga ik naar de Foundation Room van House of Blues (ik ben zelf geen lid, maar vele vrienden wel), One eyed Jacks, of een leuk klein tentje ergens achteraf. Ik ga vrijwel nooit naar Bourbon Street omdat ik dat geen leuke plek vind. Het zal best z'n charme hebben, maar de straat kan mij niet bekoren. En dan op zondag naar Tips. Vrijwel iedere zondag wordt er hier een fais do do gehouden, wat echt super gezellig is! Maar Tips is eigenlijk sowieso een must om een keer naartoe te gaan. Sportwedstrijden (The Saints!) kijk ik graag bij Finn McCool's. Maar in April is het football seizoen al lang afgelopen.
Jazz Fest ben ik 2 keer geweest, 4 weekenden in totaal. Ik zat eraan te denken om in 2011 ook weer te gaan, maar omdat ik ook al Mardi Gras ga vieren, denk ik niet dat het me zal lukken om eind april weer die kant op te gaan. Dit jaar ga ik naar Voodoo Fest, ook een erg gaaf muziek festival! Artisten die dit jaar optreden zijn oa Buckwheat Zydeco, Muse en Ozzy Osbourne.

Ik denk dat ik NOLA inmiddels aardig goed ken. Ik ga er gemiddeld twee keer per jaar naartoe (dit jaar helaas maar 1 keer vanwege m'n verhuizing naar Londen), maar in 2008 en 2009 ben ik er 3 keer geweest. The city stole my heart!
#4 - 09-08-2010, 09:12 uur

sofa

The city stole my heart!


Ja dat is wel duidelijk  :)

Bedankt voor alle tips. Maar het is nog een half jaar te gaan dus nog veel tijd om me voor te bereiden. Ben me alvast aan het inlezen. Heb net  De Jazz Parade , de verborgen geschiedenis van New Orleans van Rob van Scheers uit  (Radio 6 weidde afgelopen zaterdag 2 uur aan het boek  en aan New Orleans) en ben nu bezig met een prachtig boek met verhalen over Louisana, op de kop getikt bij De Slegte hier in Groningen:





#5 - 09-08-2010, 21:06 uur
Willem
_________________________________________
http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15