Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hulp en tips gevraagd, ivm onze geplande reis naar Houston en Austin.

Discussie gestart

Marja de Jong

Hallo medeleden!

Wij lopen een beetje vast met onze vakantieplanning....
Over 6 weken, op 17 oktober hoopten wij met onze 6 jarige dochter naar Houston  en Austin te reizen.
Doel van de reis, de F1 race op het COTA in Austin en daaraan gekoppeld in de omgeving zoveel mogelijk dingen zien en beleven...!
We hadden al een poos de wens eens naar de USA te reizen en de wens om een F1 race te bezoeken met ons drieeen kon in dit geval mooi samengevoegd worden omdat dit in de herfstvakantie valt. 2 vliegen in 1 klap dus!
Vol in de vakantie voorpret waren we alles aan het regelen en wat leuke plekken die we willen bezoeken aan het markeren.

En toen kwam Harvey...!
Vooropgesteld dat dit een vreselijk drama is voor alle mensen die hier direct mee te maken hebben, die alles kwijt zijn en niet weten of familieleden ongedeerd zijn.... Wij volgen het nieuws op de voet, met veel medeleven!

Maar daarna is het wel ons bescheiden probleempje, dat we nu niet weten of en zo ja, hoe we onze reis kunnen maken.
Ik schets even ons korte plan.

Fly-drive naar Houston met KLM en auto van Alamo
1 overnachting in noord-west houston
5 overnachtingen in Austin
4 overnachtingen in Houston
en dan terug naar huis.

Een kort maar krachtige kennismaking met Texas dachten we. Gebrek aan budget en vrije dagen maakt dat we het niet veel langer konden maken deze keer. Het moet onze eerste kennismaking met Amerika worden.

Ik ben al bij het reisbureau geweest, maar zoals verwacht kunnen we nu niets doen.
Pas als er op onze vertrekdag een negatief reisadvies is, kunnen we annuleren en dat wordt pas een paar dagen van te voren duidelijk.
Omboeken kan, bv vliegen naar Dallas. Maar dat kost ons maar liefst €3600,- extra.
Advies is om gewoon af te wachten..

Maar ik zie natuurlijk zo wel aankomen dat Houston gewoon geen optie meer is. Daar is over 6 weken nog maar weinig hersteld en is hulp voor de mensen daar belangrijker dan een paar toeristen opvangen.
Het vliegveld zal vast wel weer open zijn, maar dan is het de vraag hoe het met het reisadvies zit.
En moeten we dan annuleren, terwijl het grootste probleem in Houston is en wij wellicht meteen naar aankomst ook kunnen uitwijken naar een andere plaats.
Of worden er veel mensen opgevangen in hotels in omringende plaatsen?

In Austin is er zoals ik tot nu toe begrijp niets aan de hand.
Maar dat is een beetje het probleem.
Hoe kom ik er achter naar welke plaats we als tussenstop kunnen uitwijken, zonder direct al heel ver te moeten rijden.
Want dat was de reden van de 1e overnachting in Houston, dat we na de vlucht eerst even bij konden komen, voordat we richting Austin rijden.

Is er iemand op het forum die in die omgeving woont en ons goed advies kan geven?
Of weet iemand met wie of welk kantoor ter plaatse wij hierover kunnen mailen voor advies?

Groetjes Marja

#1 - 31-08-2017, 21:37 uur

Cees A


Zoals ik het lees heb je 2 verschillende hotels in Houston.
Een hotel in de omgeving van het vliegveld voor de overnachting na aankomst uit Amsterdam en een hotel voor 4 nachten om de stad te bekijken.
Je kunt eens contact opnemen (bellen, mailen) met de hotels in Houston om te informeren naar de lokale situatie.
Je kunt bv vragen of de hotels bereikbaar zijn, of ze zelf waterschade hebben en of je boekingen gewoon, zonder enige beperkingen, door kunnen gaan.

Misschien liggen je hotels in wijken waar niks aan de hand is en dan is er, zeker voor die 1e overnachting, niks aan de hand.
Die 1e overnachting is ook niet zo belangrijk.
Je komt aan in Houston, haalt je auto op, je rijdt naar je hotel om te gaan slapen en de volgende ochtend vertrek je naar Austin.
Als dat eerste hotel geen schade heeft en bereikbaar is kan je boeking daar eigenlijk al gewoon doorgaan.

Die boeking van 4 nachten Houston is veel belangrijker. Hier moet je verder kijken dan alleen een schadevrij hotel.
In die periode wil je de stad Houston en z'n omgeving gaan bekijken en het is maar de vraag in hoeverre dat mogelijk is.

Je zou echt moeten proberen om in ieder geval 3 van die nachten te verplaatsen naar San Antonio.
San Antonio ligt sowieso buiten het rampgebied en is als stad eigenlijk nog leuker en aantrekkelijker dan Houston.
Je laatste overnachting voor vertrek uit Amerika hou je in Houston zodat je dichtbij het vliegveld zit.

Zo te zien heb je blijkbaar alles via een reisbureau geboekt.  Jammer.
Als je de hotels (op de juiste manier) zelf had geboekt had je de boekingen met een paar muisklikken gratis kunnen annuleren en/of wijzigen.
Nu ben je afhankelijk van derden.
De informatie die je zelf verzamelt over de toestand de hotels kan een belangrijke drukmiddel zijn om je reisbureau tot actie aan te sporen.
#2 - 01-09-2017, 09:17 uur

Old Faithful

Over zes weken lijkt me de kans heel groot dat het water gezakt zal zijn. Of de herstel- en opruimwerkzaamheden in de ondergelopen gebieden dan al achter de rug zijn is een andere zaak. De vraag is of jij tijdens je bezoek in die gebieden komt. Misschien kun je iets met deze kaart
Uiteraard ligt het risico van ramptoerisme op de loer. Van de andere kant kan ik me voorstellen dat de zwaar getroffen economie in Houston ook elk steuntje in de rug goed kan gebruiken. Ik zou daarom onderzoeken of je bezoek aan Houston onder die voorwaarden mogelijk is. Ik weet niet of je al een programma had voor de dagen in Houston, maar je zou bij te bezoeken instellingen/organisaties  (via mail, facebook, twitter?) kunnen informeren of dat mogelijk is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 01-09-2017, 12:46 uur
Groet,

Old Faithful

Marja de Jong

Bedankt voor jullie reacties!
Fijn om het even met anderen te kunnen bespreken.

@Cees, we hebben de hotels zelf los geboekt hoor en die in Houston kan ik kosteloos annuleren. Dat scheelt  ;)

Het zou mooi zijn als we in ieder geval het hotel van de eerste overnachting kunnen behouden.
Als alternatief zag ik dat College Station ook Hotels heeft, wat 98 miles vanaf het vliegveld is.
Ik heb daar eerst ook een hotel geboekt voor de eerste en de laatste dag. Dan heb ik iets achter de hand.
Maar ook daar is het afwachten hoe het er voorstaat. Het is nu nog lastig te overzien.
Inderdaad is 6 weken gelukkig nog best lang en zal een groot gedeelte van het water wel weg zijn
Vraag is dan inderdaad wat we met de tussenliggende dagen doen. Ik zat ook te denken aan 2 dagen Fort worth.
San Antonio wilden wij in ieder geval ook al een dag bezoeken vanuit Austin. We gaan even dubben welke keuze we daarin gaan maken. We willen graag naar beide plekken en San Antonio is dichterbij Austin dan Fort worth volgens mij.

Enfin,
Ik ga binnenkort contact opnemen met de hotels in Houston, dat is de kortste klap misschien.
Kijken wat de volgens hen de stand van zaken is en volgende maand zal zijn.
Maar ik verwacht niet dat er al veel herstelt is, gezien de omvang van deze ramp.
Bedankt voor de link naar de kaart Old Faithful, daar was ik al naar op zoek geweest.

Groeten van Marja
#4 - 01-09-2017, 13:21 uur

Cees A

Oeps,   op het verkeerde been gezet door deze zin in je openingsbericht:
----> "Ik ben al bij het reisbureau geweest, maar zoals verwacht kunnen we nu niets doen".  embarressed

Als je zelf je hotels hebt geboekt en gratis kunt annuleren is er toch eigenlijk geen probleem ?
Als Houston vlak voor je vertrek nog verstopt zit door herstelwerkzaamheden en de plaatsen die je wil bezoeken zijn nog niet toegankelijk dan annuleer je die nachten en besteedt je je tijd in San Antonio of Ft.Worth.
Je kunt je gemakkelijk een paar dagen vermaken in San Antonio.
Als Ft.Worth je meer aanspreekt kun je in plaats van San Antonio ook naar Ft.Worth gaan. Is wel een stuk verder rijden.
Allebei deze plaatsen bezoeken lijkt me, gezien de geringe tijd die je in Texas bent, een beetje teveel van het goede.

Nog 1 opmerking: 
Vanwaar de keuze voor een hotel in College Station ?
Ik zou zelf voor een plaats hebben gekozen die in de reisrichting ligt.  Richting Austin dus
In NW Houston en buiten Houston langs de 290 bij Prairie View en Hempstead liggen diverse hotels
Je zit daar toch een stuk meer in de richting van Austin. En daar wil je de volgende ochtend naar toe. Toch ?
#5 - 01-09-2017, 14:23 uur

Marja de Jong

Oh ja, dat was niet duidelijk inderdaad. Alleen de fly drive via reisbureau gedaan.

College station was een keuze, omdat dat op een kaart met hotels de enige keuze leek als je buiten Houston wilt overnachten en niet in een door overstromingen getroffen gebied wilt zitten.
Ik ga jouw opties dan zeker ook nog even bekijken.
Kijk, dat was dus waarom ik graag even met de kenners brainstorm haha dan maak ik geen "fouten" ;-)
Austin ligt vast in onze reisplanning idd omdat we de tickets voor de F1 race al hebben.
De andere dingen kunnen we zelf (opnieuw) invullen.

Bedankt voor je tip ook dat de 2 plekken die we willen bezoeken en heel ver uit elkaar liggen, teveel van het goede gaat zijn tijdens onze reis. Dan weten we nu dat we echt een keuze moeten maken. Ik weet nu al dat we dan zeker nog een keer terug willen komen om een langere reis te maken.
Onze dochter is dol op paarden en wil dolgraag naar een rodeo. Ons leek daarom Fort worth een ideale bestemming, maar dan moeten we maar even op zoek naar alternatieven dichterbij Austin en San Antonio. Want the river walk en Alamo staan ook op ons lijstje!

Zo denk je je reis gepland te hebben en zo gooien we het weer helemaal om. Amerika verveelt nu al niet  :)

Marja
#6 - 01-09-2017, 16:00 uur

Cees A

Mocht je toch kiezen voor Ft.Worth, bezoek daar dan in ieder geval de Stockyards.
Ter herinnering aan de tijd van de cowboys met hun grote kuddes wordt hier nog 2X per dag een kleine kudde Longhorns door de straten gedreven.
Zie: ---> https://www.fortworth.com/the-herd/
Grappig: Een van de cowboys laat z'n paard "lachen" als je 'm fotografeert: ---> https://www.blipfoto.com/entry/313340

Meer "things to do" in de Stockyards: ---> http://www.fortworthstockyards.org/play

Ook erg mooi is de Ft.Worth Water Garden. : https://www.fortworth.com/listings/fort-worth-water-gardens/2989/
Voor meer afbeeldingen van de water garden klik hier

Als je van mooie tuinen houdt is de Botanical Garden een aanrader: ---> http://www.fwbg.org/
De Botanical garden en de Water garden liggen redelijk vlakbij elkaar (2,5 mijl)

Mocht je nog wat tijd over hebben, bezoek dan Dealey Plaza in het centrum van Dallas.
Ik ben van de generatie die de moord op Kennedy bewust heeft meegemaakt en voor ons was een bezoek aan Dealey Plaza een must.
Het Sixth Floor museum op zich valt wat tegen, maar de plaats is natuurlijk historisch. ---> https://www.jfk.org/
Dat je zelf op de plaats kunt staan vanwaar Oswalt de fatale schoten loste maakt veel indruk.
In het centrum van Dallas is ook een mooi Aquarium: ---> http://www.dwazoo.com/
Het aquarium ligt maar 0,5 mijl van Dealey Plaza dus als je beide wil bezoeken kun je je auto bij het aquarium laten staan en naar Dealey Plaza lopen.
#7 - 02-09-2017, 11:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15