Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ideen gevraagd voor reis Florida richting Washington [DC] motorhome

Discussie gestart

Chieftain

Wij (mijn vrouw en ik) zijn van plan om volgend jaar een week of 4 vakantie te houden in het Oosten van de US, nadat we al verscheidene malen in het westen, zuidwesten en de Rockies zijn geweest met een motorhome, wat ons prima bevalt; zo goed dat ik al een jaar of 15 mijn eigen Ami bij huis heb [zie avatar]

We zijn echter nog nooit op vakantie geweest in het zuidoosten / oosten van de US, hoewel ik wèl bekend ben met PA/MD/WV in verband met werk.
Dat werken is nu verleden tijd, en we kunnen nu dus 4 weken.
Onze gedachten gaan uit naar een vliegreis naar zuid Florida, daar een motorhome oppikken en naar het noorden reizen.

Gezien de temperaturen denken we aan de periode van half april tot eind mei 2012, dan zou het nog niet te warm moeten zijn, lijkt me.
Maar we weten eigenlijk nog niet veel waar we op af moeten; we zijn geen stedenmensen [wat met een camper ook niet erg handig is] en gezien de leeftijd zijn urenlange voettochten ook geen goed idee.

Ik heb al de nodige reisberichten doorgenomen, en via linkjes prive sites geraadpleegd, maar ik weet dat hier zo ontzettend veel parate kennis op het forum is, dat ik dacht om hier te vragen naar route ideeën, plaatsen om te bezoeken en dingen die we ècht niet mogen missen.
We denken er zelfs aan om door te gaan naar Niagara Falls, die ik een jaar of 35 geleden heb gezien, maar m'n vrouw niet.

Daarom, kom met ideeën en voorstellen, hoe meer gedetailleerd hoe beter, en natuurlijk ook linkjes naar soortgelijke reizen die jullie zelf hebben gemaakt.
Ook graag commentaar op de periode, ivm temperaturen; daarom ook de route gepland van her zuiden naar het noorden.

Bedankt voor de moeite!! 8)

Cor
#1 - 15-12-2011, 20:20 uur

Amarilisvos

Wij hebben al enkele reizen in het oosten achter de rug. Tips kan je hier steeds krijgen, maar het is wel handig wanneer we weten waar jullie voorkeur naar uitgaat (musea, burgeroorlog, geschiedenis, sport, natuurparken, ...). Voor bezienwswaardigheden in VA, MD, PA kan je de nodige ideeën op doen bij een bezoek aan onze website.
Zeker de moeite waard: Naval Academy, Colonial Williamsburg, Jamestown, Mount Vernon, US Marines Museum, The Mall met zijn gratis musea.
Het is rond deze tijd waarschijnlijk niet te warm, maar in april 2006 hadden we nog sneeuw in het zuiden van Virginia en vroor het.
Veel plezier met de voorbereiding van jullie reis.
#2 - 18-12-2011, 17:50 uur
2007 - VA en DC / 2009 - DC, PA, DE en VA / 2010 - IL, KY en IN / 2011 - MD, DC, DE en VA / 2012 - GA en SC / 2013 - IL, IA, WI
Onze reisverslagen kan je bekijken op onze  website

Chieftain

Dank voor de verwijzing naar Uw website, die wordt dus bestudeerd.
Hoewel, in het gebied MD/VA PA ben ikhet meest bekend omdat ik daar tenminste 365 dagen heb doorgebracht in de laatste 20 jaar; maar dat was meest werk ;)
Cor
#3 - 25-12-2011, 19:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15