Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Irene is on her way

Discussie gestart

Karina

Hallo NederAmerikanen daar in het Zuiden,

Ik maak even een aparte topic n.a.v de topic in het immigratiegedeelte. Ik begrijp dat Johan zich al aan het voorbereiden is op de storm Irene. Zijn er nog meer NederAmerikanen die zich opmaken voor Irene? Waar ben je mee bezig? Wat zeggen de lokale nieuwszenders erover? Ik zag in een lokale Raleigh NC nieuwssite ook al dat ze in volle afwachting zijn van wat komen gaat.Daar spreken ze zelfs al van een categorie 4!!! Hou ons op de hoogte. Ik ben heel benieuwd. En ondertussen wil ik  hier vanuit NL zeggen dat ik voor jullie duim dat het allemaal wel mee zal vallen.

Keep us posted!
#1 - 23-08-2011, 18:20 uur

Johan



Goed ondanks dat ik in mijn eigen topic er al wat over heb gezegd hier wat meer!

De lokale media is constant bezig met de orkaan, geen enkele nieuwszender waagt het er niet over te hebben! De meeste mensen hier vinden overigens dat de lokale media er te veel mee bezig en zich te druk maakt. De Carolinas worden zoals het er nu naar uitziet zwaarder getroffen dan Florida. Wel is als het goed is Irene afgezwakt naar cat 3 als ze aan land komt aldaar. Net onder midden Florida schijnt hij cat 4 te worden maar wellicht al eerder want het warme water onder Florida werkt als catalisator voor de orkaan. In de meest accurate prognoses laat de orkaan een groot deel van Florida liggen echter pakt hij wel het stuk mee waar wij wonen, aan de space coast. Desalniettemin waarschuwt men ervoor dat de route ook nog meer naar links kan gaan (dus west). Vooralsnog is er dus enerzijds duidelijkheid (Irene is coming) maar anderzijds nog onduidelijk wat nu de werkelijke impact voor Florida wordt. En in mindere mate is dat ook van invloed voor de Carolinas want des te meer land de orkaan pakt voor die de Carolinas bereikt, des te zwakker ze wordt.

Verder waar we mee bezig zijn? Iedereen is gewoon aan ut werk en zorgt ervoor dat voorraden zijn ingeslagen, benzinetanks gevuld zijn, etc. etc. Ook praten de mensen hier met elkaar over de orkaan en hopen ze op een goede afloop! De zorgen komen pas later als we dichter bij de datum komen dat de orkaan overkomt! (of juist niet) Donderdag krijgen we (vooral op ons eiland waar wij zitten) een evacuatieadvies!


Laatse aanvulling: FLorida schijnt met de nieuwe prognose van zojuist net de dans te ontspringen!
#2 - 23-08-2011, 18:50 uur
« Laatst bewerkt op: 23-08-2011, 20:52 uur door Johan »

jhbechthum

Voor diegene die Irene (en anderen) willen volgen:
Officiële site: www.nhc.noaa.gov
Andere mooie site: www.stormpulse.com

Verder hoop ik voor een ieder die er mee te maken krijgt het allerbeste.

Johan
#3 - 23-08-2011, 21:23 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

martinm

Ik keek net het nieuws hier in Virginia Beach, de voorspelling nu is dat "Irene" bij North Carolina binnen komt, daar is het alleen moeras etc (dus zwakt niet af en trekt zo the Hampton Roads (waar Virginia Beach ook bij hoort) binnen, even afwachten anders wordt het waarschijnlijk zaterdag/zondag (weer) leuk.....stroomuitval etc etc
Ze hebben het nu over een Cat 2-3 als 'ie hier aankomt.

Hopelijk schuift 'ie nog op naar het Oosten.......
#4 - 23-08-2011, 22:33 uur

Johan

Martin, komt hij ook over jou gebied heen of alleen maar in je buurt?

Ik had begrepen dat ze al mensen aan het evacueren zijn van de eilandjes voor de kust van North Carolina.

#5 - 23-08-2011, 23:24 uur

martinm

Als ik nu het pad zie van de storm komt 'ie recht over ons heen, wij wonen ten Noorden van North Carolina (aan de kust).
#6 - 24-08-2011, 01:18 uur

Johan

Nou ben benieuwd zeg, zijn jullie voorbereidingen aan het treffen?

Ik zie wel op de kaart dat Irene ook een grotere hoek oostwaarts aan het maken is. Des te dichter we bij het eind van de week komen des te accurater uiteraard maar vooralsnog zie ik hem telkens wat opschuiven naar rechts. Dus maar hopen dat ie ver genoeg opschuift!
#7 - 24-08-2011, 01:28 uur

martinm

Inderdaad Johan, hoe meer 'ie naar rechts gaat schuiven des te beter.
Vooralsnog geen voorbereidingen, we hebben de meeste zaken wel in huis (komt wel 1 keer per jaar iets voorbij)

Op het kaartje, het blauwe rondje daar wonen wij ergens (misschien net echt goed te zien....)


#8 - 24-08-2011, 02:03 uur

martinm

Gaat 'ie eerst naar rechts, schuift 'ie nu stiekem op naar links.
Oeps, bijna over Virginia Beach heen.........

Moest eigenlijk zondag naar Europa maar heb de plannen maar uitgesteld..........


#9 - 25-08-2011, 17:43 uur

maryde

wij zijn net in Lancaster PA aangekomen. De mensen hier maken zich er nog niet zo druk over. Wel wat voorzorgsmaatregelen getroffen, kaarsen, zaklantaarns en water . Wij trekken tot maandag niet door ..
#10 - 25-08-2011, 21:01 uur

Mariska77

Wij zijn in Brooklyn NY en Irene is hier vannacht en vandaag over geraasd, niet veel van gemerkt. Gisterenmiddag is het openbaar vervoer gestopt dus we zaten min of meer gevangen in Brooklyn. Om 16:30 nog voor wat eten weggegaan maar bij de McDonalds werden we vriendelijk verzocht ons eten buiten de deur op te eten want ze wilden graag dicht.... Net een wandeling door Brooklyn gemaakt en er liggen wat afgewaaide takken op straat en veel afval wat weggewaaid is, her en der ook wat gevelplaten maar meer niet. Straks proberen we een wandeling te maken naar de Brooklyn bridge en hopen dat we morgen de draad weer kunnen oppakken, we zijn hier gelukkig nog 2 dagen.....

groeten Erik en Mariska
#11 - 28-08-2011, 17:34 uur

martinm

We hebben sinds een paar uur weer stroom, kwam als in Cat 2 in North Carolina en zaterdagavond kwam het "oog" ter hoogte van Virginia Beach langs. De gehele tijd zonder enige schade, maar uiteindelijk nadat "Irene" weg was (zondagochten na 02:00) viel toch nog onze stroom uit. Dan duurt het even als je 1 van de 1.2 miljoen bent zonder stroom, dus na 38 uur weer stroom, gelukkig !!!!
#12 - 30-08-2011, 03:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15