Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Is dit Haalbaar: NewOrleans - Charleston- GSM NP - Nashville - Memphis - etc...

Discussie gestart

cottonwool

Hallo allemaal,
We zitten nog te puzzelen over een mogelijke route in het zuiden van de VS. Hier hebben wij zo'n 3 weken voor (zeg 20-21 dagen).

Ik wil jullie graag een route voorleggen. Graag jullie mening over het volgende:
- is route haalbaar én plezierig?
- nog andere tips in deze regio.
- Zijn binnen deze regio nog meer mooie NP's

De mogelijke route:
- we landen op Houston en gaan meteen naar New Oleans
- New Orleans
- Atlanta
- Savannah
- Charleston
- Great Smokey Mountains (via Asheville)
- Nashville
- Memphis
- Natchez
- Lafayette
- vanaf Houston weer naar huis.

Ik realiseer me dat dit een hoop aantal kilometers zijn. Daar kan ik me wel overheen zetten. Maar waar ik me meer mee bezig houd, is of ik wel voldoende tijd heb pér lokatie.

Alvast bedankt.
#1 - 08-08-2005, 12:01 uur
« Laatst bewerkt op: 08-08-2005, 12:05 uur door cottonwool »

cottonwool

Globaal komt dit qua dagindeling neer op:

dag 1-2-3: landing, meteen naar NewOrleans
dag 4-5: reis, Atlanta
dag 6-7: reis, Savannah
dag 8-9: reis , Charleston
dag 10: reis naar Asheville
dag 11: GSM NP, slapen in Knoxville
dag 12-13: reis, Nashville
dag 14-15: reis, Memphis
dag 16-17: reis, Natchez
dag 18-19: reis, LaFayette
dag 20: naar Houston om de vlucht weer te pakken
#2 - 08-08-2005, 12:16 uur

Ebelix

Ziet er goed uit. Zoals je zelf al zegt zijn het heel veel kilometers en je bouwt nergens een rustdag in. Laat maar weten hoe de reis was. Wij zijn van plan om dit gedeelte van Amerika volgend jaar te bezoeken.
#3 - 08-08-2005, 15:02 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

cottonwool

Je lijkt een ervaren VS-ganger. Buiten het inhoudelijke; wat vind je van het tempo? Is het rijden van lange afstanden in de VS comfortabel?
#4 - 08-08-2005, 15:23 uur

Ebelix

Langen afstanden rijden in Amerika is comfortabel alleen je ziet zo verdomd weinig van de schoonheid die het land te bieden heeft. Verder hou ik er niet van om elke dag in de auto te zitten om van het ene hotel naar het andere te reizen en telkens elke keer te slepen met de bagage. Ik zit liever ergens een aantal dagen en ga daar vanuit de omgeving verkennen. Amerika is zo groot dat ik het toch niet allemaal in 1 keer kan bekijken.

Heb je de route al door een routeplanner gehaald? Dan weet je exact wat de afstanden zijn.

Ik hoor het wel.

ps: van kamperen hou ik ook niet en daarom valt een camper ook af. ;D
#5 - 08-08-2005, 16:51 uur
« Laatst bewerkt op: 08-08-2005, 16:53 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Norbert

Kun je niet beter de eerste dag overnachten in Houston? Je hebt dan al een lange vlucht achter de kiezen en moet dan nog zo'n 300 mijl rijden naar New Orleans.

Voor de eerste dag lijkt mij dit een beetje veel.
#6 - 08-08-2005, 19:34 uur

Mississippi

Hi cottonwool,

De reis lijkt me zeer haalbaar als ik je schema als volgt lees:

dag 1: landing, meteen naar NewOrleans
dag 2: NewOrleans
dag 3: NewOrleans

dag 4: reis New Orleans - Atlanta
dag 5: Atlanta

dag 6: reis Atlanta - Savannah
dag 7: Savannah

dag 8: reis Savannah-Charleston
dag 9: Charleston

etc...

Klopt dat?


Naast Great Smoky Mountains NP zijn er op de route geen andere parken.
GSM NP is met name in Oktober erg mooi  8)
In welke periode denk je deze reis te gaan maken?

Meer tips in de volgende topics:

http://amerika.nedforum.nl/index.php?board=5;action=display;threadid=1423
http://amerika.nedforum.nl/index.php?board=5;action=display;threadid=1001
http://amerika.nedforum.nl/index.php?board=5;action=display;threadid=929
http://amerika.nedforum.nl/index.php?board=5;action=display;threadid=181

Ik ben het met Norbert eens dat de eerste dag wel veel is. Zeker als je wat vertraging hebt. Mijn ervaring in Houston is dat het vrij lang kan duren voor je door de immigratie heen bent. Hoe laat is de geplande landingstijd op IAH?

#7 - 08-08-2005, 20:19 uur
« Laatst bewerkt op: 08-08-2005, 20:22 uur door Mississippi »

Jez

Wat dacht je van Hot Springs NP in Alabama?

Ik heb zelf een soortgelijke rondreis in gedachten; ca. 4500 km waar ik 16 dagen over denk te doen, met 2/3 rustdagen ingeplanned.
#8 - 08-08-2005, 20:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mississippi

Wat dacht je van Hot Springs NP in Alabama?

Ik heb zelf een soortgelijke rondreis in gedachten; ca. 4500 km waar ik 16 dagen over denk te doen, met 2/3 rustdagen ingeplanned.

Jez, Je hebt gelijk. Hot Springs NP (Arkansas) zou nog wel in de route opgenomen kunnen worden.
#9 - 08-08-2005, 20:33 uur
« Laatst bewerkt op: 08-08-2005, 20:37 uur door Mississippi »

cottonwool

Hi cottonwool,

De reis lijkt me zeer haalbaar als ik je schema als volgt lees:

dag 1: landing, meteen naar NewOrleans
dag 2: NewOrleans
dag 3: NewOrleans

dag 4: reis New Orleans - Atlanta
dag 5: Atlanta

dag 6: reis Atlanta - Savannah
dag 7: Savannah

dag 8: reis Savannah-Charleston
dag 9: Charleston

etc...

Klopt dat?


Zo heb ik het inderdaad bedoeld. Excuses voorde eventuele verwarring.

Daarnaast, Hot Springs in Arkensas is wel weer een aantal KM's erbij....alsof ik al niet voldoende afstand afleg.  ;D

Oja, we gaan in september
#10 - 08-08-2005, 20:42 uur

Nicole

5 jaar geleden heb ik een deel je route gemaakt.  In 3 weken heb ik de volgende route gedaan:

Houston
Galveston
New Orleans
Memphis
Arkansas
Oklahoma
Dallas/Fort Worth
Austin
San Antonio
Houston

Als ik het me goed herinner was dit zo'n 5000 mijl (ik kan er een paar naast zitten  ;))
Dit was goed te doen in 3 weken.  Ik had van te voren geen vaste planning gemaakt, alleen globaal bepaald wat ik wilde zien. Sommige plaatsen vielen tegen omdat er weinig te doen was, dan reed ik gewoon verder, andere plaatsen waren zo leuk of er was zoveel te doen en te zien dat ik langer bleef.

Vanuit Houston kan ik je aanraden eerst naar Galveston te rijden (is niet zover, goed te doen na de vlucht) en daar te overnachten. De Moody Gardens zijn absoluut de moeite waard om te bezoeken. Van daaruit is het eenvoudig naar Louisiana te rijden.

Ook New Orleans zie ik niet in je programma staan, jammer want daar kan je je absoluut een dag of twee vermaken. Vooral een airboat tochtje door de swamp is onvergetelijk.

Ook Memphis is de moeite waard mits je naar Graceland gaat en/of van Blues muziek houdt. Op Bealestreet vindt je tal van Bars en restaurantjes met livemuziek. De bar vab B.B.King is hier gevestigd en een Elvis restaurant waar s'avond live rock'n'roll muziek is en op zondag een kerkdienst tijdens de brunch. (geweldige cheesecake hebben ze daar  ;))

Ik wens je een hele goede reis  :) en veel plezier met de voorbereidingen.
#11 - 08-08-2005, 20:50 uur
Everything is bigger in Texas!

Mississippi

#12 - 08-08-2005, 21:30 uur

cottonwool


Als ik het me goed herinner was dit zo'n 5000 mijl (ik kan er een paar naast zitten  ;))
Dit was goed te doen in 3 weken.  
Da's een flinke afstand. Mijn inschatting: het is waarschijnlijk plezieriger om een paar keer een enorme afstand te rijden en vanuit je verblijfplaats dagtrips te maken, ...dan idere keer een paar honderd KM te rijden, maar wel vaak moeten verkassen.

Citaat
Vanuit Houston kan ik je aanraden eerst naar Galveston te rijden (is niet zover, goed te doen na de vlucht) en daar te overnachten. De Moody Gardens zijn absoluut de moeite waard om te bezoeken. Van daaruit is het eenvoudig naar Louisiana te rijden.
Als dit een klein plaatsje is, waar je eenvoudig een kamer kunt krijgen is het inderdaad een prima tip.

Citaat
Ook New Orleans zie ik niet in je programma staan, jammer want daar kan je je absoluut een dag of twee vermaken. Vooral een airboat tochtje door de swamp is onvergetelijk.
eeuuhm, niet vergeten hoor...

Citaat
Ook Memphis is de moeite waard mits je naar Graceland gaat en/of van Blues muziek houdt. Op Bealestreet vindt je tal van Bars en restaurantjes met livemuziek.
ik lees overal dat Memphis wat vergane glorie is (al houd ik daar wel een beetje van).... maar jij vond het dus de moeite waard. Ik twijfelde namelijk over Memphis.
Citaat

Kun je me zeggen wat je vooral ni;et leuk vond? Hoe vond je Texas?
#13 - 08-08-2005, 21:31 uur

cottonwool

Zit je dan niet in San Francisco  ???

:D nee hoor, ik ben nog in ovverweging tussen twee routes...that's it.. Scherp hoor, ...Scherp !  ;)
#14 - 08-08-2005, 21:33 uur

cottonwool

Zijn er nog mensen met goede tips?

Bedankt.
#15 - 10-08-2005, 12:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15