Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Key West

Discussie gestart

Jez

Hoi!

Wie kan me wat meer vertellen over de Florida Keys?
Is het de moeite waard?
Heb je er een volle dag voor nodig om er te komen, dus 2 dagen voor een retourtje? Etc.............

Alvast bedankt!
#1 - 05-06-2005, 12:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

hdeweert

Voor mij is Key West het St. tropez van Amerika.
Het eilandje is totaal volgebouwd en leeft van het
toerisme. Het is zo dat je er geweest moet zijn om de
sfeer die er heerst te proeven. Het verhaal gaat dat
als je eenmaal op Key West geweest bent je er een
tweede keer naar terug zal keren. Om te zien hoe het
daar is even een paar web cams. Vooral die van Duval
street is soms best aardig. Als je er bent kon je even
naar huis bellen en ze via de web cam gedag zwaaien.

http://webcam.keywest.com/

Zoals je al schreef in 2 dagen is het best te doen.
Reserveer wel een hotel, anders ben je duur uit.


Harm
#2 - 05-06-2005, 18:31 uur

Jez

Ik ben er uit; als deze vakantie inderdaad doorgaat (waar het steeds meer op gaat lijken), dan gaan we een cruise maken en doen daarbij Key West aan. Gaan we dus niet 2 dagen op en neer naar de Keys rijden.
#3 - 07-06-2005, 00:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Heivalido

Ik wil geen roet in het eten gooien, maar ik persoonlijk vind key West niet meer dan een dagtochtje waard, ik ben nooit in St Tropez geweest maar ik vind het een gedurfde vergelijking, zoveel was er niet te doen de laatste keer dat ik er was.
#4 - 19-07-2005, 05:51 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

hdeweert

Ik wil geen roet in het eten gooien, maar ik persoonlijk vind key West niet meer dan een dagtochtje waard, ik ben nooit in St Tropez geweest maar ik vind het een gedurfde vergelijking, zoveel was er niet te doen de laatste keer dat ik er was.
Was je er zeker na sluitingstijd. Als het om drank gaat is er altijd wat te doen en rond zonsondergang ook. Je hebt dus het een en ander gemist. Ik ben er al een paar keer geweest, en je hebt gelijk aan een dag heb  je al ruim voldoende. Als je echter van kralen en drank houd kun  je het daar wel een paar dagen volhouden.
Harm
#5 - 19-07-2005, 14:32 uur

Jez

Hmm, ik geef niks om kralen, voor zover ik weet mijn man ook niet en drinken doen we beiden niet of nauwelijks.....

Maar met die cruise zouden we er een dagje zijn, en da's denk ik wel leuk om het gezien te hebben!

Ik zit te denken aan een tochtje met de trein en evt. op de glazen-bodem-boot.
#6 - 19-07-2005, 19:05 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Heivalido

die Glassbodemboat was wel leuk, ik vond het in ieder geval handig om alvast te zien waar ik de volgende dag moest zijn om te vissen hahahahhahahahaha. :P :P
#7 - 01-08-2005, 06:02 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

Jez

Foei! hahahaha
#8 - 01-08-2005, 20:31 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

edkaas

Key West is zeker de moeite waard ben er nu 4 keer geweest, maar blijft mooi. De reis ernaar toe al is zo en zo al geweldig. Ik zou wel een overnachting pakken omdat het s'avonds erg gezellig is daar. Ik vind het een aanrader.

Kijk ook is op http://www.verenigdestatenvanamerika.com/sta-ste/keys.html voor meer info, en om je mischien enthousiast te maken.
#9 - 15-08-2005, 20:43 uur
« Laatst bewerkt op: 16-08-2005, 16:29 uur door edkaas »
We love the U.S.A

Heivalido

Dat ben ik met je eens Edcheese  ;) De rit er naartoe is indrukwekkend, Florida op zijn mooist. Maar ik vond Key west zelf wat tegen vallen maar ik denk dat we er op het verkeerde moment waren of zo.

Oh, 1 tipje, maak de rit er naartoe wel overdag wat snachts zie je geen moer van al het moois onderweg (ik spreek uit ervaring)
#10 - 11-09-2005, 01:37 uur
« Laatst bewerkt op: 11-09-2005, 01:39 uur door Heivalido »
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

edkaas

klopt helemaal die reis moet je overdag maken. je komt onderweg mooie  sites tegen die je kan bekijken. edcheese klopt nu  hoor  :) we zitten momenteel in orlando. heb genoten zondag en maandag. NFL natuurlijk zag dat jou team ook gewonnen had, jammer dat het maar voor een maand is. moet toch maar is die dv lottery winnen.
#11 - 13-09-2005, 16:35 uur
We love the U.S.A

Heivalido

Dat zou gaaf zijn Edcheese, want alleen de NFL is toch al een reden om hier te gaan wonen, niet dan???
Eagles, Falcons was ook een toppertje, lage score maar beregoeie wedstrijd en wat een teringherrie in die dome  ;D ;D ;D
Oh, ff on topic....Key West heeft geen NFL team hahahhahahahahahahahhahahaha
#12 - 14-09-2005, 02:41 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

edkaas

haha ik zou ook niet weten waar ze een stadion moesten bouwen op keywest. ja de game gisteren was goed het koste de eagles een paar t.o's en penalties door dat lawaai. het leek de arena wel. ik was blij dat atlanta won want ik gun het TO niet. nu maar hopen dat de bucs en de phins ver komen. en laat de phins dan maar winnen de bucs hebben hem 2 jaar geleden al gewonnen  ;)
#13 - 14-09-2005, 03:05 uur
We love the U.S.A

Maurieske

Op Key West hangt een heerlijke Lay Back mentaliteit en daar moet je van houden (en dat doe ik). De laatste keer dat ik er was was dat echter wel anders, maar er was dan ook een orkaan (Ivan) op komst en er was nog maar een handje vol mensen aanwezig en alles was dichtgetimmerd. Had meer weg van een ghosttown. Ik werd dan ook door de Sherrif himself vriendelijk doch dringend verzocht om de volgende ochtend, 8 uur op zijn laatst, zijn eiland te  verlaten.  Ik heb me die avond nog grandioos vermaakt met de plaatselijke bevolking. Met een man of 10 naar de sunset gekeken op Mallory Square daar waar het normaal gesproken dringen is...
#14 - 10-03-2006, 19:48 uur

Natasja L.

Key West is één van mijn favoriete bestemmingen in Florida. Wij komen er al jaren en zijn het eiland steeds meer gaan waarderen. Key West heeft meer te bieden dan alleen Duval Street en de Sunset Celebration bij Mallory Square. Aan jou om dat te ontdekken.  Key West heeft historie en diversiteit. Key West is onvergelijkbaar met andere Amerikaanse steden. Het is kleiner, menselijker, exotischer. Ik zeg altijd maar:

”Doe je horloge uit, trek je flip flops aan, en go to Paradise!!”

Waar je ook loopt, je zult onverwachte schoonheid ontdekken, vriendelijke mensen, een prachtige flora, en een “laid-back” sfeer. De pasteltintige cottages, de wuivende palmen, de strandjes en de mooie opgloeiende zonsondergang.

Key West heeft vele mogelijkheden waar je kan overnachten. Van motels, hotels, B&B’s, guesthouses en luxe resorts. Onze voorkeur gaat uit naar een Bed & Breakfast. Wij vinden dit de beste manier om de gezellige sfeer te proeven van Key West. Ik zou Key West ook niet willen vergelijken met St. Tropez. Het is wel een plaats die je eigenlijk niet mag overslaan als je een rondreis maakt in Florida.

Om je een indruk van Key west te geven, laat ik je wat foto's zien. Ik kan er eindeloos over praten, maar ik kan je beter verwijzen naar mijn web-log. Het is een web-log met veel foto's ervaringen,en tips die geheel in het teken staat van Key West.

http://keywest.web-log.nl/

Bahia Honda State Park



Islamorada



Duval Beach



vele prachtige bloemen en planten kom je tegen in Key West





Onze favoriete B&B The Paradise Inn







Prachtige en kleurrijke huizen maken key West bijzonder





Hemmingway house



Southern Most Point



Wat is er nog meer te zien op de Keys:

- John Pennekamp Coral Reef State Park - MM 102.5 in Key Largo. Snorkelen, duiken, zwemmen met dolfijnen, glasbodemboot tours, zwemmen en er is een camping

- Dolphin Research Center -MM 59 in Grassy Key. Alles wat je wilt weten over dolfijnen. ( Dolphin encounter, dolphin insight, dolphin lab, educational walking tours)

- Old Seven Mile Bridge - begint bij MM 47 in Marathon. Deze brug verbind Marathon met de Lower Keys.  (the home to the Seven Mile Bridge Run and the world's longest Fishing Pier)

- Bahia Honda State Park - MM 37 in de Lower Keys. Dit park/strand komt vaak voor in de top 10 van beste/mooiste stranden in Amerika.

-  Fort Jefferson - Dry Tortugas. Ga met de boot naar dit fort die gebouwd is tijdens de Civil War. Prachtige combinatie van een oud fort en mooi wit strand en azuur blauwe zee.

- en nog veel, heel veel meer!


#15 - 14-03-2006, 08:57 uur
« Laatst bewerkt op: 14-03-2006, 09:09 uur door Natasja L. »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15