Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Maart 2011 rondreis door texas, tennessee en louisiana TIPS?

Discussie gestart

ordos1955

Na 3 eerdere ameriKa reizen te hebben gedaan (florida februari 2009, California 1988 en het noordoosten in sept 2009), hebben we nu gekozen om naar het zuiden van de US te gaan rondtoeren met een huurauto.
Op 10 maart vertrekken wij naar houston voor een rondreis van 21 dagen door texas en hierbij doen we ook de staten tennessee (graceland)en louisiana (new Orleans) aan. Hierbij rijden we ook door Oklahoma, arkansas en mississippi.

De reisroute ziet er als volgt uit:

Datum:           Plaats:                  Staat:   
10-3-2011   Houston               Texas   (Baymont inn IAH)
11-3-2011   San Antonio            Texas   
12-3-2011   San Antonio             Texas   
13-3-2011   Temple                   Texas   
14-3-2011   Dallas                   Texas   (Hilton Garden inn Addisson)
15-3-2011   Dallas                   Texas   (Hilton Garden inn Addisson)
16-3-2011   Vernon                   Texas   
17-3-2011   Amarillo                   Texas   
18-3-2011   Amarillo                   Texas   
19-3-2011   Oklahoma City    Oklahoma     (naar oklahoma city willen we via de route 66 gaan)
20-3-2011   Little Rock           Arkansas   
21-3-2011   Memphis                   Tennessee   (Days Inn Graceland)
22-3-2011   Memphis                   Tennessee   (Days Inn Graceland)
23-3-2011   Jackson of vicksburg Mississippi
24-3-2011   New Orleans      Louisiana
25-3-2011   New Orleans      Loisiana
26-3-2011   Orange of Lafayette               
27-3-2011   nog te bepalen   
28-3-2011   Houston   Texas   
29-3-2011   Houston   Texas   
30-3-2011   Vertrek naar amsterdam

Heeft iemand nog ideeen voor overnachtingen en of uitstapjes, bezienswaardigheden, nationale parken en route suggesties.
Want over texas is er minder te vinden dan over de oost en westkust.
We houden ons van harte aanbevolen, buiten Het hotel in addisson (dallas) en memphis hebben we nog niets geboekt, willen we eigenlijk onderweg zien te boeken.


Alvast bedankt,

John en Louise
         
         
#1 - 27-11-2010, 20:37 uur

Tet14

Hi
Mooie reis!   Wat me niet duidelijk is waarom je naar Vernon wil. Je kan best in een dag van Dallas naar Amarillo maar eerlijk gezegd zou ik zo gauw niet weten wat je een hele dag in Amarillo wil doen. Cadillic Ranch and Palo Duro ten zuiden van A. is het wel zo'n beetje en de Big Texan.   Als je van Buddy Holly houdt zou je ook nog naar Lubbock kunnen gaan.
Ik zou in OKC 2 nachten willen logeren. In OKC zou je de Memorial Side en het Cowboy Museum niet mogen missen. De R66 route van Amarillo naar OKC neemt een hele dag als je echt wat van R66 wil zien. Check www.historic66.com R66 bestaat trouwens  voor een groot deel uit Frontage rds die vlak langs I40 lopen. Word je op het laatst wel een beetje iebel van dus pak af en toe I40 zou ik zeggen. Wat ik zeker zou doen, is van Shamrock de Frontage rd volgen naar Texola, Erick en dan via I40 naar Elk City voor het museum, of, nog beter imo, naar Clinton.  Ik zou ook zeker een dag langer in NO doorbrengen. Je hebt nu maar een volle dag.
Tet
#2 - 28-11-2010, 15:56 uur

Bertorelli

Op zich een mooie route denk ik.

Heb je deze al eens in Google Maps gezet zodat je de kilometers erbij ziet?
Rond Vicksburg liggen een aantal slagvelden uit de Burgeroorlog die interessant zijn.
Ook Natchez is een mooie stad.
Als je van New Orleans naar Lafayette gaat, rij dan onderlangs door Cajun Country.

Ik zou in die regio een paar extra stops plannen.
Dan zal je ergens anders wat moeten schrappen denk ik.

Waarom staat Amarillo op je lijstje.
Dat ligt nogal uit de route.

Bert
#3 - 29-11-2010, 16:13 uur

chantal1401

Ik ben net een tijdje terug uit Texas, ik heb hier samen met mijn vriend een rondreis gemaakt. Ik heb dus wel een aantal tips voor je.

Ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken of dit je eerste keer is in Texas/ Amerika. Mocht het nou je eerste keer zijn dan zou ik als je land een goedkoop motel nemen en de volgende dag daar weer weg gaan. Je landt er ook en Houston is een heel drukke stad en alles is daar lastig te vinden.

Als je een beetje van geschiedenis houdt raad ik je echt aan om naar Corpus Christi te gaan, hier staat een mega groot vliegdekschip uit de tweede wereldoorlog en je mag overal in en op.
Ook kan ik je Austin aanraden en neem vooral een tour door The Capitol, het is een heel mooi gebouw met een enorme historie, en als je daar bent ga dan alsjeblieft op de Lone Star staan in het midden van het Capitool want als je daar praat staat je een grote verassing te wachten. Ga hier vooral 's avonds eens rondstruinen, je heb de meest geweldige live muziek daar.

Verder zijn San Antonio en San Angelo niet heel interessant. Amarillo daarintegen is echt de moeite waard en vooral de Palo Duro State Canyon. Je kan hier door heen rijden en je bent soms echt stomverbaasd hoe mooi het daar is.

Texas is erg groot maar je bent daar zo doorheen. Ik ben heel Texas en Albuqurque in 9 dagen doorgereisd. De omgeving is zo mooi dat je niet door hebt dat je 6 uur in een auto zit en aan het rijden bent.

Ik kan je nog een tip geven, kijk vooral naar Motel 6 of Studio 6. Dit zijn goedkope motelletjes met de Nederlandse uitstraling van een hotel. Ontbijt zit hierbij niet inbegrepen. Wat je ook kan doen is naar een Tourist Information Center gaan, deze staan aangegeven op de snelwegen. Je kan hier namelijk coupons voor hotels halen en je bent daarbij heel goedkoop uit.

Ga vooral eten bij een Whataburger en een Outback steakhouse. Bij Whataburger heb je de lekkerste burger en bij de Outback de lekkerste steaks met eigengemaakte salades en sauzen.

Oklahoma zou ik overslaan want hier is niets te beleven. Ik ben hier doorheen geweest omdat ik 3 dagen over had en het is daar oersaai.

Groetjes,

Chantal

Heb je nog meer tips nodig dan hoor ik dat graag,.

#4 - 30-11-2010, 22:25 uur

Tet14

San Antonio niet interessant? PARDON???????? En de volgende keer ook wat beter opletten in Oklahoma Chantal. National Cowboy Museum, Memorial Side, Guthrie en nu noem alleen maar de bekendste plaatsen.
#5 - 30-11-2010, 22:59 uur

Jenn

@Chantal: Wat fijn dat je zo'n mooie reis hebt gemaakt, maar ik sluit me niet aan bij jouw bevindingen. San Antonio vind ik juist een schitterende en zeer interessante stad, en kan ik zeker aanraden om naartoe te gaan! Ook Oklahoma is absoluut de moeite waard met veel interessante attracties. Amarillo kon mij juist niet bekoren. Maar goed, smaken verschillen zullen we maar zeggen.

@Ordos: Op weg naar New Orleans zou ik zeker kiezen voor een overnachting in Vicksburg. Dit is een zeer mooie en historische stad, die mi meer te bieden heeft dan Jackson. Vanaf Vicksburg zou je naar Port Gibson kunnen rijden en hier een stukje Natxhaz Trace Parkway kunnen meepakken. Onderweg doe je Natchez aan, een prachtige antebellum stad, de moeite van een pitstop (en zelfs een overnachting) waard! Als je meer tijd hebt, dan kan je vanaf Natchez naar het pittoreskje St. Francisville rijden om een bezoekje te brengen aan 1 of meerdere plantages. Rosedown Plantation en haunted house Myrtles komen het eerst in mij op. Mocht je tijd te kort komen, dan zou je deze route ook voor een volgende keer kunnen bewaren en kiezen voor een overnachting in Jackson.

New Orleans is geweldig! Als het mogelijk is zou ik hier zeker een dag langer blijven! Zo heb je bijv. een dag om in en om French Quarter te struinen en kan je de volgende dag met de streetcar naar Garden District. New Orleans heeft ongelooflijk veel te bieden, je zal er zeker geen spijt van hebben om hier nog een nachtje voor uit te trekken. Ik kom hier zeer regelmatig, dus als je vragen hebt of tips wilt... laat maar even weten!

Vanaf NOLA zou ik naar Lafayette gaan en onderweg een swamp tour maken, een plantage bezichtigen (Oak Alley en/of Laura Plantation) of anders een bezoekje brengen aan de tabasco fabriek op Avery Island. In Lafayette kan je naar Vermilionville en Acadian Village om wat meer te weten te komen over de levensstijl van de Cajuns, 's avonds lekker swingen bij Blue Moon Saloon en 's ochtends een swingende zydeco brunch meemaken bij Cafe Des Amis in Breaux Bridge.

Veel plezier met alle voorbereidingen en alvast een goede reis gewenst!
#6 - 01-12-2010, 08:15 uur

ordos1955

Bedankt    :afro:  voor alle nuttige tips, we gaan ermee aan de slag om toch zoveel mogelijk te kunnen zien.
Voorlopig heb ik de volgen route geplant, een aantal aanbevelingen e ral in verwerkt maar wij gaan zeker al jullie tips nog bekijken.

Datum:           Plaats:               Staat:
09-3-2011   Overnachting Schiphol NH      (Ibis Hotel)   
10-3-2011   Houston                 Texas   (Baymont inn IAH)
11-3-2011   Houston                 Texas   
12-3-2011   San Antonio           Texas   
13-3-2011   San Antonio           Texas   
14-3-2011   Dallas                     Texas   (Hilton Garden inn Addisson)
15-3-2011   Dallas                     Texas   (Hilton Garden inn Addisson)
16-3-2011   Amarillo                  Texas   
17-3-2011   Amarillo                  Texas   
18-3-2011   Oklahoma City       Oklahoma     
19-3-2011   Oklahoma City       Oklahoma     
20-3-2011   Little Rock              Arkansas   
21-3-2011   Memphis                 Tennessee   (Days Inn Graceland)
22-3-2011   Memphis                 Tennessee   (Days Inn Graceland)
23-3-2011   vicksburg                Mississippi    (naar New Orleans via Natchez)
24-3-2011   New Orleans           Louisiana
25-3-2011   New Orleans           Louisiana
26-3-2011   New Orleans           Louisiana               
27-3-2011   Lafayette                Louisiana
28-3-2011   Houston                  Texas   
29-3-2011   Houston                  Texas   
30-3-2011   Vertrek naar amsterdam.

Alvast bedankt voor jullie tips.

 usa4all

Groet,

John & Louise
#7 - 02-12-2010, 16:07 uur

Tet14

Ik moet toch weer dezelfde vraag stellen. Is Amarillo een must? Je rijdt inderdaad nogal om en je hebt weinig tijd om bv Austin en Hill Country te bezoeken.
#8 - 02-12-2010, 16:25 uur

ordos1955

Ik moet toch weer dezelfde vraag stellen. Is Amarillo een must? Je rijdt inderdaad nogal om en je hebt weinig tijd om bv Austin en Hill Country te bezoeken.

Nee het is geen must om naar amarillo te rijden, maar we vonden het wel leuk om een stuk van de oude ROUTE 66 te rijden en de cadillac ranch te bezoeken, maar het is niet noodzakelijk.
Maar een mogelijkheid is natuurlijk ook om van Dallas via Elk city of Bridgeport (okl) naar Oklahoma city te rijden en zo een stukje van de route 66 mee te nemen.
Op die manier zouden we extra tijd hebben om Austin en ft.Worht te bekijken.
We gaan eens bekijken wat we het beste kunnen doen, als we eruit zijn vermeld ik het hier.

Greetz

John & Louise

 :afro:

#9 - 02-12-2010, 22:12 uur

bedeve

Beste John & Louise,

Tsja : Amarillo geef je erg veel tijd terwijl er niets te beleven is.
De rit naar OKC kost je een volle reisdag.
Is het een idee om daar dan langer te blijven?
Little Rock begreep ik ook niet.
Speciale reden?
Jullie hotelkeuze in Memphis snap ik daarentegen helemaal!
Op Tripadvisor heb ik iets over dat hotel geschreven.

Tijd over?
Tupelo een suggestie?
In ieder geval veel voorpret
#10 - 04-12-2010, 15:02 uur

ordos1955

Beste John & Louise,

Tsja : Amarillo geef je erg veel tijd terwijl er niets te beleven is.
De rit naar OKC kost je een volle reisdag.
Is het een idee om daar dan langer te blijven?
Little Rock begreep ik ook niet.
Speciale reden?
Jullie hotelkeuze in Memphis snap ik daarentegen helemaal!
Op Tripadvisor heb ik iets over dat hotel geschreven.

Tijd over?
Tupelo een suggestie?
In ieder geval veel voorpret

Waarschijnlijk laten we amarillo vervallen en gaan 2 nachten naar oklahoma city.
Little rock was meer bedoeld als overnachtings plaats tussen oklahoma city en memphis, zou ook eerder of later kunnen stoppen.
Ik zal gelijk eens kijken naar wat je hebt geschreven op tripadvisor

Bedankt alvast voor de tip van Tupelo.

Groet
#11 - 04-12-2010, 21:11 uur

Bertorelli

Hi,

Nog even een tip
Volgens mij liggen de meest interessante plaatsen/plekken in Louisiana, Mississippi en Tennessee.
Je zou dus ook de route kunnen omdraaien en na Houston eerst naar het oosten kunnen reizen.

Zo heb je Lafayette, New Orleans, Vicksburg en Memphis aan het begin van je reis zitten.
Je kunt daarna kijken hoeveel dagen je nog over hebt en deze verdelen over Texas en de rest.

Bert

#12 - 05-12-2010, 10:45 uur

Tet14

Zeker de moeite waard om het voorstel van Bert nader te bestuderen. Als je een stuk van R66 wil bezoeken zou je tussen Clinton en OKC kunnen rijden. Het museum in Clinton is zeker de moeite waard en tussen Clinton en OKC zijn heel wat stukjes R66 te bewonderen alhoewel soms moeilijk te vinden.Leuk is om bv dit stukje te doen: http://www.takemytrip.com/08plains/08_45a.htm
#13 - 05-12-2010, 11:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15