Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mardi Gras New Orleans

Discussie gestart

Mirjam

Gister de laatste aflevering van Treme gezien en gelijk een nieuwe vakantie in de planning. Weleenswaar voor 2015, maar we trappen af met New Orleans tijdens Mardi Gras. (om vervolgens de blues route te rijden) Zijn er mensen die naar New Orleans zijn geweest tijdens Mardi Gras? Wat is jullie ervaring? Hoeveel dagen van te voren moet je er zijn? Wat is er allemaal te beleven tijdens Mardi Gras? Ik heb al behoorlijk wat online opgezocht, maar persoonlijke ervaringen vind ik altijd net even handiger.

Groetjes, Mirjam
#1 - 22-06-2013, 18:34 uur

Hans B

Ik ben wel in New Orléans geweest, maar niet tijdens Mardi Gras.
#2 - 22-06-2013, 19:03 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mirjam

Ik ben er ook al een keer geweest (oktober 2008, maar het was zo ontzettend heet dat ik amper wat gedaan heb), maar ik wil het deze keer helemaal goed doen.
#3 - 22-06-2013, 19:08 uur

Pieter79

Vrienden van ons hier in Minnesota gaan elk jaar of elke 2 jaar omdat ze daar familie dicht bij de parade hebben wonen.
Heb dus regelmatig wel foto's gezien en hun verhalen gehoord. Wat ik me herinner is dat je voor een toiletbezoek flink moet betalen (mensen zetten er een paar mobile toiletten neer en vragen een paar dollar per bezoek, prijzen van $10 zelfs), dus ga vroeg in de morgen om een plekje te bemachtigen en wellicht in de buurt van een McDonalds. Het kan dan flink warm zijn dus bescherming van de zon is ook een goeie.

Gr. Pieter
#4 - 22-06-2013, 19:31 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Hans B

Even opgezocht: Mardi Gras 2015 is op 17 februari, dus wat warmte betreft zal het wel meevallen.
#5 - 22-06-2013, 21:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mirjam

Dank voor tip Pieter. Een extra potje in het budget voor plassen  ;)

Ik had het ook al opgezocht Hans. Ik wilde eerst volgend jaar gaan, maar dan valt het precies op mijn moeders verjaardag. Daar moeders al op leeftijd is, doen we het maar een jaartje later. En wow, nog maar tien staten te gaan. Ik moet er nog 12!!
#6 - 22-06-2013, 21:28 uur

Mississippi

Wij zijn er in 2007 geweest met de kinderen (toen 13 en 16 jaar).
Het was toen de eerste keer feest na de orkaan Katrina van 2005 en de mensen waren daar erg blij dat ze weer Mardi Gras konden vieren  :)

Wij zijn er toen 2 dagen (1 nacht) geweest. We hadden een hotel vlakbij het centrum waar alles gebeurde.
Ik vond de parades overdag wel aardig, maar 's avonds was het wel heel bijzonder. Vooral voor amerikaanse begrippen waar normaal niets mag en kan in de openbare ruimte (op het gebied van sex, drugs en rock&roll). Er werd gefeest en gedronken op straat zoals op de vele youtube filmpjes te zien is.

Na die 2 dagen hadden wij het wel gezien.


#7 - 23-06-2013, 11:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15