Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Met de camper van Chicago naar Orlando

Discussie gestart

Jacqie58

Graag ontvang ik tips en routesuggesties voor onze reis van Chicago naar Orlando. We hebben 22 dagen de tijd. Wij houden van de natuur maar tips voor leuke steden zijn ook altijd welkom.
#1 - 17-07-2013, 10:16 uur

Hans B

Chicago is een erg mooie stad en in Orlando zijn veel (pret)parken te bezoeken, daar tussen zijn 101 routes te bedenken.
Graag zou ik zien dat je zelf aan geeft of je al steden of gebieden hebt die je zeker wilt bezoeken, anders wordt het toch wel erg lastig.
22 dagen (incl Vlucht ??) is prachtig, maar ook weer niet super veel. De 1150 mile tussen beide steden is best te doen, maar een beetje naar links of rechts (St.Louis, Memphis, New Orleans, Washington, Atlanta, Great Smoky Mtn, Bleu Ridge, Niagara Falls, etc.. etc..) kost vaak ook veel tijd.
Een goed plan is meer dan het halve werk en geeft vaak veel plezier tijdens het voorbereiden.
#2 - 17-07-2013, 12:13 uur
« Laatst bewerkt op: 17-07-2013, 12:16 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

mo.nique

Wat leuk,  wij gaan ook van Chicago naar Orlando,  gaan jullie ook een nieuwe camper wegbrengen? Dit wordt onze derde roadtrip door de USA,  we zijn nog geen half jaar terug maar heb er nu al weer onwijs veel zin in.  Wij gaan dit keer sowieso de Niagara Falls,  NYC,  Washington DC en de Smoky Mountains bekijken,  plezier met het maken van de route!
#3 - 17-07-2013, 12:47 uur
grtx. Monique
______________________________________________
maandag 19-3-2012 vlogen we voor het eerst naar the USA, 19-3-2013 gingen we voor de 2e keer en 17-3-2014 gaan we weer!!!

Jacqie58

Hans, de 22 dagen zijn exclusief de vluchten. Ik zal de komende tijd eens kijken wat onze voorkeur heeft. Ik zal dan ook kijken naar de plaatsen die jij hebt genoemd. De Smoky Mountains staan al wel op de wensenlijst. Washington eigenlijk ook maar we willen niet teveel mijlen in die 3 weken stoppen. 
Monique, ja wij brengen ook een nieuwe camper weg. Hoeveel dagen hebben jullie beschikbaar?
#4 - 17-07-2013, 15:18 uur

Hans B

22 dagen ex. dat is mooi, vallen eventueel bezoek aan Chicago en Orlando ook buiten deze dagen?
En de periode dat je gaat?
Hou je van het bezoek aan sportwedsrtijden.
Natchez Trace Parkway (globaal tussen Memphis en New Orleans)
#5 - 17-07-2013, 16:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Natchez Trace Parkway (globaal tussen Memphis en New Orleans)

Die hebben wij in maart helemaal gereden en eerlijk gezegd vonden wij dat behoorlijk boring! Mooie route hoor, maar niks spannends en er is maar weinig te beleven onderweg. Hij loopt trouwens niet langs Memphis en/of New Orleans, maar van Natchez naar Nashville.
#6 - 17-07-2013, 20:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MiamiHeat

Natchez Trace Parkway (globaal tussen Memphis en New Orleans)

Die hebben wij in maart helemaal gereden en eerlijk gezegd vonden wij dat behoorlijk boring! Mooie route hoor, maar niks spannends en er is maar weinig te beleven onderweg. Hij loopt trouwens niet langs Memphis en/of New Orleans, maar van Natchez naar Nashville.

Eens! Ik heb hem ooit in '97 gedaan.
#7 - 18-07-2013, 18:06 uur

mo.nique

Wij gaan 21 nachten in de camper en dan 2x 1 nacht in de hotels in Chicago en Orlando.
De Natchez trail hebben wij in 2012 gedaan,  vond ik niet super... was aan het begin van onze 1e Amerika reis,  daarna veel mooiere dingen gezien.  In dat jaar ook Nashville en Memphis gezien,  Graceland vond ik fantastisch (geen die hard Elvis fan). In New Orleans waren we dit jaar,  was onwijs!  Wanneer vliegen jullie?
#8 - 18-07-2013, 22:02 uur
grtx. Monique
______________________________________________
maandag 19-3-2012 vlogen we voor het eerst naar the USA, 19-3-2013 gingen we voor de 2e keer en 17-3-2014 gaan we weer!!!

Hans B

... vonden wij dat behoorlijk boring! Mooie route hoor, maar niks spannends en er is maar weinig te beleven onderweg.

Is misschien wel boring, maar als ik mag kiezen tussen een Interstate-55 met continu voorbijrazende vrachtwagens of de 'boring' Natchez, doe mij dan maar de stilte en de natuur.

Wellicht is het een beetje te vergelijken met de Highway-1 in Californië, na 200 ml ben ik die ook wel zat.
#9 - 21-07-2013, 14:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Je route staat nog niet vast, maar onderstaande plaatsen zullen er waarschijnlijk wel deel van uitmaken.
Misschien heb je alvast iets aan deze tips. Als je plannen wat meer vorm gaan krijgen komt de rest wel.

Washington DC:
Trek voor Washington minstens 2, maar liever 3 dagen uit.
Voor de Mall met z'n vele musea en monumenten en Arlington (o.a. graf Kennedy) heb je die 2 dagen hard nodig.
Tip:  Vanaf de toren van het Old Postoffice heb je een mooi uitzicht over Washington centrum:  http://www.oldpostofficedc.com/
De 3e dag zou je 's ochtends naar het luchtvaartmuseum Udvar-Hazy  in Chantilly (bij Dulles Airport) kunnen gaan.
Udvar-Hazy Center is de veel grotere, nieuwere en mooiere "dependance" van het Air and Space Museum op de Mall.
De vliegtuigen die je hier ziet hebben stuk voor stuk geschiedenis geschreven. http://airandspace.si.edu/visit/udvar-hazy-center/
In de middag zou je dan naar Great Falls national Park kunnen gaan.
Great Falls is niet zo heel groot. Aan een middag heb je genoeg om het park te zien en wat wandelingen te maken.
Info Great Falls:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/greatfallspark/great-falls-park.html

Shenandoah:
Shenandoah nat. park is in feite een langgerekte, relatief smalle heuvelrug die van Front Royal in het noorden naar Waynesboro in het zuiden loopt.
Langs de Skyline Drive die door het park loopt zijn vele trails uitgezet en wandelaars zullen zich hier best een paar dagen kunnen vermaken.
Kaart van Shenandoah:   http://www.nps.gov/shen/planyourvisit/upload/whole_park.pdf
Gedetailleerde hikingmaps van het park vind je hier:  http://www.nps.gov/shen/planyourvisit/mapshiking.htm

Smoky Mts:
Door de Smoky Mts lopen 3 belangrijke scenic routes.
--- De Little River road naar Cades Cove en de Loop bij Cades Cove.
--- De Roaring Fork motor Nature Trail
--- Clingmans Dome. (Het laatste stuk, naar de uitkijktoren, moet je lopen.  Zeker doen, want het uitzicht is fantastisch)
Langs deze wegen vind je vele km aan hiking trails.
Kaart van Smoky Mts. : http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/great_smoky_park99.pdf

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Have fun,  Cees


#10 - 21-07-2013, 15:06 uur

sva

Ik lees net dat er meer mensen een nieuwe camper van Chicago naar orlando hebben weggebracht , wij gaan dit in maart 2014 doen en hebben 21 nachten om deze afstand af te leggen . En doen dit voor het eerst maar hebben al 4 keer eerder een camper gehuurd dus daar zijn we wel mee bekent , maar we zouden graag wat tips en route suggesties willen .
We zijn al aan het kijken maar zijn nog niet eerder in Amerika geweest dus alle tips zijn welkom.
Na inleveren van de camper hebben we nog een week in Orlando voor de parken en andere bezienswaardigheden
#11 - 26-09-2013, 14:29 uur

ned in MO

Route 66 volgen van chicago naar Springfield MO. Hwy 65 zuid (stoppen in Branson MO) dan verder afzakken door het ozark gebergte naar Little rock, Ar.
Dan naar Memphis (elvis en beale street). Dan naar nashville, knoxville door smokey mountains naar oostkust en afzakken naar Orlando. Dat zou ik doen.
#12 - 27-09-2013, 22:19 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15