Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Naar Atlanta en Darlinton, eerste opzet van een route.

Discussie gestart

CMK

We (ik, man en zoon van 9) vliegen 25 april naar Atlanta, en gaan zondag 27 april naar een Nascar race op Talladega(AL).
Zaterdag 10 mei gaan we naar de Nascar race op Darlington (SC), en maandagavond 12 mei stappen we in Atlanta weer op het vliegtuig naar huis.
We hebben voor de hele periode een huurauto.
Hebben jullie tips, wat mogen we vooral niet missen.
Zelf dacht ik om de Great Smoky Mountains ta bekijken, misschien naar de kust van SC ? onderweg nog een  plantage bekijken.

Maar misschien moeten we juist de andere kant op, en de Missippi en ongeving bekijken ?

ps, als we in Europa met de auto op vakantie zijn rijden we gemiddelt 300 km per dag.
#1 - 28-01-2008, 22:18 uur
« Laatst bewerkt op: 16-02-2008, 13:03 uur door CMK »

hdeweert

je zou globaal deze route kunnen rijden met een gemiddelde van 250 km per dag. Ben je bij Elvis op bezoek geweest de landhuizen langs de Mississippi bekeken New Orleans gezien en kustplaatsjes als Jacksonville   Savannah   Charleston aangedaan.




Harm

#2 - 29-01-2008, 14:55 uur
« Laatst bewerkt op: 29-01-2008, 14:58 uur door hdeweert »

CMK

Bedankt !, zo'n route is al een mooi begin (basis).

@hdeweert, heb jij deze gereden ?
En zijn de cijfers in de gele vakjes dagen ?

Ziet er wel goed uit, zo'n rondje ook leuk dat New Orleans er in zit.
#3 - 29-01-2008, 22:20 uur

hdeweert

Hallo
Wij hebben het grootste deel van deze route een aantal jaren geleden gereden. Vanaf Tampa FL langs de golf naar New Orleans vandaar langs de Mississippi naar Memphis vandaar via Nashville naar Atlanta  vandaar naar Savannah en via de kust Jacksonville, Daytona naar Orlando. De cijfers geven niet de dagen aan maar de belangrijkste punten die ik heb aangegeven in de route planner.  het past misschien niet helemaal in jullie tijdschema want onder weg is er van alles te zien en te doen. persoonlijk vond ik het stuk New Orleans
Nashvile het mooiste aan de golfkust hebben we lekker in de zon gelegen.

Harm
#4 - 29-01-2008, 22:34 uur

CMK

Eerste opzet met dank aan Harm.

dag 1  Atlanta aankomst 16.35
dag 2  Atlanta World of Coca cola, -> Talladega 101ml/161km
dag 3  Talladega Nascar
dag 4  Talladega -> Chattanooga 125ml/200km, wil daar in de treinwagons overnachten.
dag 5  Chattanooga -> Nashville 134ml/214km
dag 6  Nashville -> Memphis 212ml/339km
dag 7  Memphis -> Vicksburg 250ml/400km
dag 8  Vicksburg -> Natchez 71ml/113km
dag 9  Natchez -> New Orleans 171ml/273km
dag 10
dag 11
dag 12
dag 13
dag 14 ..........-> Savannah
dag 15 Savannah -> Darlington
dag 16 Darlington, 's avonds Nascar
dag 17 Darlington -> Atlanta 289ml/462km, hoeft niet direct naar Atlanta
dag 18 .............-> Atlanta 18.35 vertrek.

Zoals jullie zien is er nog ruimte genoeg, route tussen Nashville -> New Orleans kan nog anders (wat is er zoal te zien ?)
Ik weet niet hoeveel dagen ik in omgeving New Orleans nodig heb/wil blijven.
Even in de Golf van Mexico te zwemmen lijkt me wel leuk, dus waar kan dat het best ?
Tja, Cape Canaveral -> Savannah is 300ml/480km, is een bezoek aan het space center zoveel km waard ?
En als ik nog indianen wil zien, kan ik dat in deze route ?

Dit is een eerste opzet, alleen de Nascar races staan vast, vwb de rest hoor ik graag van jullie.

groet Ciska.
#5 - 16-02-2008, 13:33 uur
« Laatst bewerkt op: 16-02-2008, 13:45 uur door CMK »

hdeweert

Hallo
Als je van Chattanooga naar Nashville rijd en je houd van Whiskey rij dan een stukje om via
Lynchburg. Daar is de Jack Daniels stokerij. Deze is gratis te bezichtigen met aan het eind gratis????? Koffie.
In Vicksburg kun je een bezoek brengen aan het echte Coca Cola museum.
Natchez langs de Mississippi via Baton Rouge naar  New Orleans als je zo dichtmogelijk langs de Mississippi rijd kom je onderweg div. landhuizen tegen en onderweg nog een oversteek met een pondje.
Wij hebben even buiten New Orleans nog een swamp tour gedaan.
 De panhandle van Florida is niet erg interessant. Als je dicht bij de kust rijd kun je bij Pensacola   Fort Pickens bezoeken. De golfkust heeft prachtige stranden maar verder is er niet zoveel te bekijken.
Tussen Panama City en Jacksonville bevind zich het Ichetucknee Springs State Park je kan daar heerlijk een paar uurtjes tubben

Harm
kijk voor plaatjes van de route even op mijn Homepage

#6 - 16-02-2008, 17:00 uur

CMK

Bedankt Harm, ik had al even op je site gekeken, mooie plaatjes, daar zag ik ook je swamp tour, die gaan we zeker doen.
En Jack Daniels zien we ook wel zitten.
Er zijn nog veel dingen te "leren", ik heb nog genoeg tijd om het net te verkennen en zo nog meer ideeen op te doen.
#7 - 16-02-2008, 19:59 uur

Ebelix

In Vicksburg kan je ook de battlegrounds van de burgeroorlog bezoeken. Een van de kanonneerboten die tijdens de burgeroorlog gezonken is heeft men gelicht enis tentoongesteld. Is erg leuk om te zien hoe dat zo'n boot in 1860 eruit zag. Overigens zijn er in de omgeving veel meer battlefields te bezichtigen.

Het is ook leuk om iets langer in Nashville en Memphis te blijven. Beide steden zitten vol met muziek. In Nashville vind je heel veel Western maar ook genoeg blues. Naast de muziek vind je in Nashville ook het Parthenon http://www.nashville.gov/parthenon/ . Dit is een griekse tempel die op ware grote in nagebouwd. Het staat in het park tegenover Vanderbilt University.

In Memphis heb je Bealestreet met 's avonds heel veel live muziek. Daarnaast heb je ook nog de volgende attracties:

- Sun studios (de plaats waar veel grote artiesten hun een eerste plaatje hebben opgenomen) De rondleiding is erg leuk
- Gibson Guitar factory
- Civil right museum in het Lorrainne Motel waar Martin L King vermoord is.
- Natuurlijk Graceland. Het huis waar Elvis heeft gewoond en nu begraven ligt.

En ik zal best nog het een en ander vergeten zijn.

New Orleans kan je jezelf vele dagen vermaken. Er is zoveel te zien en te doen.

Veel plezier.   
#8 - 16-02-2008, 21:32 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

hdeweert

Langs deze route zul je geen toeristische indianen toestanden zien.
De indianen zijn in het verleden nogal slecht behandeld en leven vaak teruggetrokken in hun eigen reservaten. Geen dierentuinen maar stukken land die hen zijn toegewezen en waar naast de Amerikaanse wet ook de Indiaanse wet word gehanteerd.
Als ze er wel zijn zul je ze moeten inplannen. Het zijn geen reguliere bijeenkomsten. Dit geld ook voor rodeo’s. 
de enige plek die ik zo kan bedenken zijn de MGM Disney studio’s in Orlando .

Harm
#9 - 17-02-2008, 10:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15