Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

nahefing tol door autoverhuurbedrijf

Discussie gestart

cv

Hallo,

Wij zijn 3 weken met de auto door Florida gereisd in Juli 2010. Auto gehuurd bij Alamo miami airport. (via hotelplan in nl) zelf een tom tom meegenomen, deze kun je instellen of je een via een tolweg naar je bestemming wilt rijden of niet. Wij hebben dit enkele malen gedaan en ook netjes tol betaald via een bemande tolpoort. Soms moet je bij het verlaten van de snelweg ook nog tol betalen bij niet altijd bemande tolpoorten en dat deponeerde we dat netjes in een bak waarbij dan het stoplicht op groen gaat. Dus wat schets onze verbazing nadat wij enkele weken thuis zijn dat Alamo brieven stuurt dat wij nog tol moeten betalen. Heel vreemd, omdat ik zeker weet dat ik niet ben vergeten en voor het meerendeel niet via tolwegen ben gereden. Het zijn inmiddels al 8 brieven en op het reisbureau en hotelplan hebben ze hiervan ook nog nooit gehoord en kunnen mij dus ook niet verder adviseren. Wie heeft ook deze ervaring of doet Alamo maar wat!!!!

Graag uw reactie
Mvg CV
#1 - 06-09-2010, 22:33 uur

hdeweert

Hallo cv
Het is niet gebruikelijk dat je 2x dezelfde vraag stelt in verschillende topics. Lees daarvoor de Forum regels eens door.
Als je werkelijk een tol poort gemist hebt zal het betalen worden. Wel vreemd want vaak hebben ze de CC gegevens
 nog en word het gewoon nog nageheven.
De vraag blijft waar ,wanneer  en bij welk poortje je niet zou hebben betaald.
Harm
#2 - 07-09-2010, 14:02 uur

Staceybeesie

In Florida zijn er tolwegen waar je dus (als je geen Sunpass hebt) de weg af moet om de tol te betalen.
Het is allemaal heel onduidelijk aangegeven en ook ik ben er ingestonken en kon achteraf een boete betalen voor het missen van een tolpoortje.
Het is dus echt een afslag die je moet nemen en dan weer de weg op.
Super onduidelijk en toerist onvriendelijk naar mijn mening....
#3 - 07-09-2010, 15:46 uur
Groetjes Petra

Johan

Ik ben benieuwd bij welke Sunpass tolwegen je dan echt van de snelweg af moet? Ik weet dat je bij sommige Sunpass tolwegen naar de rechtste baan moet en dat er een vangrail is die een scheiding is tussen de prepaid weg en de aan  de weg betalende bestuurders, maar er echt vanaf om te betalen heb ik nog niet meegemaakt. Ik zou dat inderdaad ook zeer onvriendelijk vinden!

Maar goed terug naar het probleem: als jij ergens doorgereden bent zonder te betalen en Alamo wil je daarvoor een rekening sturen dan hebben ze als het goed is een rekening van de wegbeheerder gehad. En er is een foto gemaakt van je licenseplate, ik zou zeggen vraag die op!!!! Das je bewijs lijkt me!
#4 - 07-09-2010, 16:50 uur

ned in MO

Volgens mij zijn alle florida huurauto's voorzien van een sunpass registratie en kan men je zo vertellen waar je er doorheen gereden bent. Enn boete kan je dan ook volgens mij niet krijgen, alleen de toll (en een beetje meer voor de service)
#5 - 07-09-2010, 17:06 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Staceybeesie

Ik moest $25.- betalen (de boete) en $0.25 voor de tol.
Bij mij was het in de buurt van Orlando.(dacht de 528 west) En je moet echt de weg af om te betalen als je geen abonnement hebt.
Die pas in de auto moet je activeren en dat kost je een x-bedrag. Ik was er 3 dagen en moest $ 25.- betalen om het te activeren.
Bezopen bedrag als je bij elkaar misschien $ 5.- kwijt bent voor die 3 dagen.

Tolwegen is 1, maar maak ze wel zo dat iedereen daar zonder al te veel fratsen gebruik van kan maken.
Echt een idioot iets voor een stad als Orlando, die het van de toeristen moet hebben lijkt mij.
Heb er al meerdere mensen op verschillende fora over gehoord die het zelfde is overkomen.

http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g34515-i19-k3490872-Toll_Booth_Fines_Options-Orlando_Florida.html
#6 - 08-09-2010, 16:10 uur
« Laatst bewerkt op: 08-09-2010, 16:33 uur door Staceybeesie »
Groetjes Petra

Loek

In Denver heb je niet eens meer de optie om bij een tolpoortje te betalen.  Alle tol wordt op E-470 nu electronisch geheven, of middels "license plate toll".   Als je de pech hebt om in een huurauto op de tollweg terecht te komen, gaat de rekening naar het verhuurbedrijf die vervolgens $10 per week rekent plus de toll die van toepassing is.   Leuk als je een auto huurt voor 4 weken en een keer in Denver een stukje op de tolweg rijdt: 4x $10 + $0.75 toll: $40.75
De tolweg instanties zijn hier niet de schuld van, het zijn de verhuurbedrijven die absurde servicekosten in rekening brengen.
#7 - 08-09-2010, 17:15 uur

martinm

Ik ben ook zo'n tolpoort nabij Orlando tegengekomen (was daar met eigen auto), namen een afrit en daar stond ineens een tolpoort. Wij hadden toen niet gepast klein geld bij ons en natuurlijk niet bemand om cash te betalen of te wisselen. We zijn toen maar doorgereden en (nog) sinds Dec 2008 niks meer van gehoord.
#8 - 08-09-2010, 18:13 uur

Staceybeesie

Het schijnt dat je een x aantal keren zonder al te veel zorgen door een tolpoortje kan rijden.
Echter als je in een huur auto rijdt is de kans dat dat kenteken dat al vaker gedaan heeft vele malen groter.
Ik ben het er wel mee eens dat het big business is voor de verhuurmaatschappijen.
Die rekenen echt bedragen die buiten proporties zijn.
#9 - 08-09-2010, 21:30 uur
Groetjes Petra

Johan

Ik ben ook zo'n tolpoort nabij Orlando tegengekomen (was daar met eigen auto), namen een afrit en daar stond ineens een tolpoort. Wij hadden toen niet gepast klein geld bij ons en natuurlijk niet bemand om cash te betalen of te wisselen. We zijn toen maar doorgereden en (nog) sinds Dec 2008 niks meer van gehoord.

Inderdaad op de 528 bijvoorbeeld zijn er tolpoortjes op sommige afslagen, onbemand wel te verstaan, waar je een paar kwartjes moet betalen. Zelf ook al meegemaakt dat ik daar zonder geld stond en doorgereden ben en tot nu toe nimmer meer wat heb gehoord. Ik rijd verder bijna elke week op de 528 maar ik hoef voor de tolpoorten, voor op de snelweg blijvend verkeer, nergens van de weg af. Dus dat zal dan wel veranderd zijn. Hoe het ook zei, het is flinke oplichterij van de verhuur bedrijven en toch wel interessant om eens nader te bekijken of ze daar een extra slaatje uit slaan.
#10 - 09-09-2010, 02:49 uur

eric440551

Vorig jaar hadden we in Orlando de tomtom opdracht gegeven tolwegen te vermijden.
Toch reden we door een sunpass tolweg omdat het bord in de bocht stond aangegeven
en tomtom ons erdoorheen stuurde.Terugachteruit de snelweg op leek ons geen een goed plan.
En de tolweg was misschien 500 meter lang.
Na een maand is er 22 dollar van mijn creditcard geschreven.
Zonde geld.
Gelukkig dit jaar in Denver en omgeving geen last van gehad.
#11 - 16-09-2010, 00:21 uur

Staceybeesie

We kunnen wel een club gaan oprichten....
 ;D

Kun je nagaan hoeveel de verhuurders hier aan verdienen.
#12 - 16-09-2010, 13:07 uur
Groetjes Petra

Bakvet

Stuur er een klacht over aan de gouverneur van Florida. Die politici vinden het toch zo vreemd dat er steeds minder toeristen komen? Leg even kort uit dat het mede door dit soort praktijken komt en vertel erbij dat je dit op een forum bekend hebt gemaakt. Help ze herinneren dat je in Europa gewoon met een credit card tol kunt afrekenen.
#13 - 18-09-2010, 01:34 uur

djengo

Gelukkig stuurt onze truus ons er netjes omheen. We hebben er de keren dat we gebruik bvan de tolweg hebben gemaakt gelukkig geen problemen mee gehad. Maar erg vervelend hoe groot het bedrag ook is.
#14 - 20-09-2010, 16:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15