Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nogmaals van Chicago naar Orlando met de camper

Discussie gestart

Jacqie58

Enkele maanden geleden heb ik al tips gevraagd (en gekregen) voor onze camperreis in maart 2014. Helaas nog niet echt de tijd gehad (genomen!) om me verder te verdiepen in de route. Omdat we op 26 maart vertrekken wordt het zo langzamerhand wel tijd. Zeker gezien het koude weer in Amerika op dit moment zal het verstandig zijn om twee routes te plannen. Als het niet vriest willen we graag meer zien van het binnenland. Maar als de vrieskou blijft aanhouden kiezen we er voor om wat sneller richting de warmte te reizen (zodat we water, toilet etc. kunnen gebruiken.
Een collega van mij had het volgende voorstel:
Middlebury (daar halen we de camper op)
St. Louis
Memphis
Nashville
Atlanta
Orlando

Omdat ik alleen in het Westen van Amerika ben geweest is het voor mij lastig om te beoordelen of dit een leuke route is.
Zelf heb ik ook al gedacht om van Middlebury naar New Orleans te rijden en daarna langs de golf van Mexico richting Orlando.

Om eerlijk te zijn: ik zie door de bomen het bos niet meer. Daarom zou ik graag wat hulp willen hebben. We hebben de camper 21 nachten. Het bezoek aan Chicago valt niet binnen deze dagen. We houden van de natuur; dus liever geen dagen op de highway rijden. Af en toe een leuke plaats is meegenomen. Voor een alternatieve route (als de temperatuur lang onder nul blijft) is de highway geen probleem, het doel zal dan zijn om wat sneller in een gebied te komen waar het iets warmer is.

Alle tips zijn welkom.
#1 - 17-02-2014, 18:36 uur

Hans B

Wat dacht je van Memphis - New Orleans en dan langs de warme kust richting Atlanta, Charleston, St.Augustine en dan de zuidpunt van Florida induiken.
De Arch in St.Louis is leuk.
Verder is alles afhankelijk of de kou verdwenen zal zijn.
#2 - 17-02-2014, 19:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jacqie58

Hans,
Denk je dan aan de volgende route?
Middlebury (daar halen we de camper op)
St. Louis
Memphis
New Orleans
Orlando

Gevoelsmatig zou ik graag naar Nashville willen gaan ipv naar Memphis. Of is de route via Memphis mooier?
#3 - 17-02-2014, 19:33 uur

Hans B

Gezien de tijd (21 dagen), mogelijk het weer (kou), zou ik St.Louis eruit halen. Het is toch een aardig stukkie om. Zeker als je Nashville meer je voorkeur heeft. Misschien dat Indianapolis, Louisville, Nashville een vlottere route is om naar de warmte te komen.
Als je van muziek houdt is Memphis toch ook erg leuk.
#4 - 18-02-2014, 12:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Op weg  naar St. Louis kan je nog wat van R66 zien en zeker Lincoln's Home in Springfield Il bezoeken.  Wij vinden St. Louis aantrekkelijk en niet alleen voor de Arch maar ook voor het bijbehorende museum. Memphis en Nashville ook OK. Misschien Tupelo (Elvis' geboorteplaats) Clarkdale home of the Blues, Vicksburg Military museum, Natchez antibellum houses. New Orleans voor een paar dagen en dan lekker langs de kust, misschien Gulf Shores AL (prachtige stranden) de panhandle drive door Fl. Tegen die tijd zit je in april in Florida. Ik zou zo terug willen! Nog geen hurricanes, de snowbirds zijn weer op de weg terug, nog niet zo luchtvochtig en heerlijke temps.
Tet
#5 - 18-02-2014, 17:53 uur

Jacqie58

Ik zie het nu. Er leiden vele wegen naar Orlando.  Omdat we in Florida ook nog willen rondrijden zit ik aan de volgende route te denken.
Middlebury
Nashville
Chattanooga
Atlanta

Dan van daaruit via Crawfordville langs de Golf van Mexico en dan verder Florida ontdekken.
of
Via Savanna lang de Noord Atlantische Oceaan verder Florida ontdekken.
Ik realiseer me dat ik niet moet denken dat ik alle steden kan bezoeken die mij leuk/interessant lijken. Dat moet dan maar tijdens een volgende reis :)

Graag hoor ik jullie adviezen.
#6 - 19-02-2014, 10:09 uur

Tet14

Als je zo rijdt zou ik naar Charleston, Savannah gaan. Amelia Island dan naar St. Augustine via A1A en dan naar Orlando.
#7 - 19-02-2014, 10:20 uur

Jacqie58

Oke, die optie ga ik eens bekijken. Kun je ook aangeven waarom dit advies?
#8 - 19-02-2014, 10:43 uur

Tet14

Omdat Charleston, Savannah en St. Augustine prachtige plaatsen zijn om te verblijven...
#9 - 19-02-2014, 18:52 uur

Jacqie58

Nog 2,5 week te gaan. Dit wordt waarschijnlijk onze route.
Middlebury
Indianapolis
Nashville
Atlanta
Charleston
Savannah
St. Augustine
Miami
Park
Fort Meyers
St. Petersburg
Orlando
Totaal 2083 mijl
Maar dit is een ruwe opzet. Afhankelijk van het weer, de snelheid waarmee we reizen, kan dit zeker nog aangepast worden. Daar heb je per slot van rekening een camper voor!
#10 - 10-03-2014, 20:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15