Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Texas, New Mexico en Colorado rondrit vraagjes

Discussie gestart

frankgovers

Hallo Allemaal,

Wij, fam Govers zijn redelijke Amerika gangers, (samen met kids gaan we nu voor de 11e keer). Hebben de kleine en grote  natuurparken , sixflags, disney, trekpleisters al gedaan.
inclusief Canada. ( westen, zuidwesten, noordwest , midden noord , noordoosten, florida etc etc)

echter wij zijn nog nooit in Texas geweest en New mexico.

Nu ben ik volgende van plan:

route: concept: (let niet op spelfoutjes) >> volgorde moet ik nog beetje aanpassen (misschien zaken weglaten??)

>>>> part 1
 vanuit Dallas, Ford Stockton naar Austin, San Antonìo, Houston, Galveston, San Padre, langs Rio grande naar Big Bend, dan : naar noorden: (Carlsbad caverns, white sand, Guadalupe Mountains >>McKittrick Canyon >>


Bij eerste gedeelte  zijn er voldoende mooie steden, waterpark (New Braunfels), stranden, veel  natuur, maar ik weet nog niet wat ik met laatste stuk kan doen.

>> part2 : wat is hier te doen, te zien??
El PAso ?? de moeite??
 >> evt Santa Fe,  de moeite??
Albequerque, de moeite?? en dan naar ??


dus van El Paso >> terug naar Dallas via?? >> naar boven toe: richting Colorado springs en dan via xxxxxx ?? terug naar dallas (kansas en oklahoma lijken mij zo saai)

dus graag wat info over PART2 van de route aub: kan hier niet veel over vinden

vlieg weer terug vanuit Dallas..

alle info is welkom: waar moet ik niet zijn, waar wel.


alvast allemaal bedankt voor de info
#1 - 18-06-2007, 19:38 uur

hollandranch

Hallo Allemaal,

Wij, fam Govers zijn redelijke Amerika gangers, (samen met kids gaan we nu voor de 11e keer). Hebben de kleine en grote  natuurparken , sixflags, disney, trekpleisters al gedaan.
inclusief Canada. ( westen, zuidwesten, noordwest , midden noord , noordoosten, florida etc etc)

echter wij zijn nog nooit in Texas geweest en New mexico.

Nu ben ik volgende van plan:

route: concept: (let niet op spelfoutjes) >> volgorde moet ik nog beetje aanpassen (misschien zaken weglaten??)

>>>> part 1
 vanuit Dallas, Ford Stockton naar Austin, San Antonìo, Houston, Galveston, San Padre, langs Rio grande naar Big Bend, dan : naar noorden: (Carlsbad caverns, white sand, Guadalupe Mountains >>McKittrick Canyon >>


Bij eerste gedeelte  zijn er voldoende mooie steden, waterpark (New Braunfels), stranden, veel  natuur, maar ik weet nog niet wat ik met laatste stuk kan doen.

>> part2 : wat is hier te doen, te zien??
El PAso ?? de moeite??
 >> evt Santa Fe,  de moeite??
Albequerque, de moeite?? en dan naar ??


dus van El Paso >> terug naar Dallas via?? >> naar boven toe: richting Colorado springs en dan via xxxxxx ?? terug naar dallas (kansas en oklahoma lijken mij zo saai)

dus graag wat info over PART2 van de route aub: kan hier niet veel over vinden

vlieg weer terug vanuit Dallas..

alle info is welkom: waar moet ik niet zijn, waar wel.


alvast allemaal bedankt voor de info


Mis natuurlijk Buffalo, Texas    2006-20  Maar waarom weer helemaal terug naar New Mexico??? Texas is al veel te groot om in een paar weken te doen. Dus lekker in Texas blijven, misschien langs de kust op richting Corpus Christi, South Padre Island, langs Mexico weer omhoog, etc
#2 - 18-06-2007, 20:08 uur

Bakvet

Die uitstapjes naar de buurstaten zou ik zeker maken, voor de afwisseling. Oklahoma City vond ik een leuke, gezellige stad (veel cafe's en restaurants in het gerestaureerde centrum.) Maar ja, misschien niet zo leuk voor de kinderen. Er hangt in Oklahoma een wat eigenzinnige sfeer, niet zoals de rest van Amerika (ik ken alleen het westen), ik zou het niet direct saai willen noemen.

Carlsbad Caverns zou ik zeker heen gaan, erg leuk om te doen, groot en mooi, voor de hele familie geschikt. Guadelope Mountains is vlakbij. Daar is niet zoveel te beleven: o.a. een oude homestead bezichtigen of de best wel pittige trail naar Guadelupe Peak lopen. El Paso is vooral een heel erg drukke stad vond ik. Zou interessant kunnen zijn om naar de buurstad Ciudad Juaresin Mexico te gaan, maar dat mag natuurlijk weer niet met de huurauto.

Als je naar Big Bend gaat moet je zeker van te voren kijken of het mogelijk is te raften vanuit Terlinga / Study Butte. Dit zijn twee half ghosttown-achtige buur-dorpjes van het Big Bend Park, die liggen in een landschap dat het decor uit een spagettiwestern zou kunnen zijn. Maar die raft-tour door die nauwe honderden meters hoge Santa Elena canyon van de Big Bend is werkelijk een belevenis. Zelf niet gedaan helaas, weet er de details niet van.
#3 - 19-06-2007, 21:19 uur

Hans B

Hallo Frank en familie,

Reagerend op je verzoek.
Wij zijn in 2004 door Texas en New mexico getrokken.
Vervolgens AZ, UT en WY gedaan.
We zijn vrij snel door TX gereisd, maar hebben een redelijke trip in NM gemaakt.
Op mijn reisverhalen site onder reisverhalen 2004 staat als eerste de hele route.
Uit m'n hoofd in de 3e week komt NM.
Hopelijk heb je er wat aan.
Een van de buttons onder de avatar leidt je naar de site.

succes, Hans
#4 - 19-06-2007, 21:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15