Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Overstromingen Louisiana

Discussie gestart

Jana79

Hallo,

Over een paar weekjes begint onze rondreis door het zuiden. We waren van plan om zeker een week te verblijven in Louisiana, daarna door te rijden naar Mississippi en dan weer af te dalen naar de Panhandle van Florida. Gezien de recente overstromingen in grote delen van Louisiana vraag ik me af of het nog wel verstandig is om naar Louisiana te gaan en dat het niet beter is om de plannen om te gooien. We hebben alleen in Florida motels vastgelegd ivm afspraken met visgidsen. Dit is vanaf 18 september. Daarvoor zijn we vrij om te doen en laten wat we willen.

Ik wil zeker afwachten tot we in de US zijn en dan een beslissing maken, maar ik wil wel graag naar alternatieven kijken. Ik wil graag plantagehuizen bezoeken (ook binnen), een swamptour en radarboten bekijken/meevaren. Wie weet er een leuk alternatief?

Btw, vorig jaar hebben we South Carolina, Georgia en Alabama aangedaan. Hierbij hebben we Boone Hall plantation bezocht, Atlanta, area, Savannah area,  Charleston area en Montomery area.

Thanx.
#1 - 17-08-2016, 15:33 uur

Jez

Ligt eraan waar je naartoe wilt; in New Orleans bijvoorbeeld is volgens deze kaart geen overstroming geweest. Bovendien ben je over een paar weekjes weer een maand verder. En hoewel ik de ellende daar totaal niet wil bagatelliseren, is het vaak ook "slechts" een klein gebied dat getroffen is, niet de hele staat. Als je googled op de plaatsen die je wilt bezoeken en de websites van de betreffende counties bezoekt, word je vast wijzer over de situatie ter plekke.

Als je je route plaatst, kun je gerichte tips verwachten. Voor nu: vlakbij New Orleans kun je swamp tours maken, bijv. de Honey Island Swamp Tour.
 Kijk anders ook eens op mijn website voor ons reisverslag van de Deep South in 2013.
#2 - 18-08-2016, 07:13 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jana79

Hi Jez,

Ik had de gebieden van de overstromingen al opgezocht en zag dat het op onze route lag, vandaar mijn vraag. We waren van plan om na New Orleans door te rijden naar Lafeyette en daarna naar Baton Route. Helaas zijn dit de getroffen  gebieden. We gaan over een kleine 2 weken al, dus ik acht de kans groot dat er eigenlijk niks te beleven valt en dat er nog best veel ravage zal zijn.

Wat betreft de Honey Island Swamp tour. Ik zag op You Tube filmpjes voorbij komen dat de krokodillen gevoerd werden en zelf naar de boot kwamen (niet zo gek als ze gevoerd worden), dus daar wil ik geen tour doen. Ik weet dat er tours zijn waar het er natuurlijker aan toe gaat. Dus als iemand een andere tour weet buiten het overstromingsgebied, dan houd ik me aanbevolen.
#3 - 18-08-2016, 08:52 uur
« Laatst bewerkt op: 18-08-2016, 09:05 uur door Jana79 »

Hans B

Even zoeken, overal zijn wel swamp tours te doen.
Wij hebben die van Honey Island ook gedaan en inderdaad de krokodillen worden gevoerd met worstjes, maar dan zie je ze ook van erg dichtbij. Indrukwekkend !!!
Bij Breaux Bridge hebben we ook en swamp tour gedaan, welke weet ik zo niet meer. Mooi tochtje over het water, maar daar hebben we geen krokodillen gezien.
#4 - 18-08-2016, 12:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15