Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Palo Duro Canyon Texas en El Paso

Discussie gestart

sonny_z

Beste forummers,

Na de grotten van Carlsbad is de planning om naar Palo Duro Canyon te rijden en daar in de buurt te overnachten. De rit is zo'n 300 miles, vandaar dat wij het idee hebben in Lubbock te overnachten, ook al vanwege het Buddy Holly museum. Nu heb ik hier en daar begrepen dat Lubbock niet zo interessant is. Zijn er op weg naar Palo Duro Canyon wellicht andere interessante plekken te bezoeken ?

Een zelfde veronderstelling als bij Lubbock heb ik ook bij El Paso. Deze plaats hebben we ook opgenomen in de reisroute. Ik lees veel dat El Paso niet bijzonder is en zelfs een sinistere sfeer heeft. Wel vind ik de grenscontroles, de 'muur' en alles daaromheen interessant (maar steek echt niet over naar Mexico !).

Wij wil hier commentaar op geven ?

Al vast bedankt !

Sonny Z

#1 - 14-08-2012, 13:22 uur

Hans B

In 2004 zijn wij in El Paso geweest. Het was er erg heet, maar dat was het overal in het zuiden. Wij zijn wel de grens overgestoken naar Juarez. Ik had gedacht over de brug een grote rivier (Rio Grande?) over te moeten steken, maar dat bleef een sloot van niks te zijn.
In Juarez de grote kerk bekeken en een overdekte markt bezocht. Een compleet andere sfeer dan in de VS. Ik vond het wel leuk.
Misschien dan met de vele drugsoosrlogen het tegenwoordig wat minder aan te raden is, maar dat weet ik niet.
El Paso heeft inderdaad niet veel bijzonders te bieden.
#2 - 15-08-2012, 07:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Ik zou de grens niet oversteken maar dat ben je ook niet van plan.
Van Carlsbad naar Lubbock is een saaie rit en het bezoek aan Buddy Holly neemt niet zo lang. (Klein museum) Plus max snelheid op de (4 lanes)byways is 70mph in Tx dus je schiet flink op. Naar Palo Duro is grotendeels een interstate dus ik zou naar Palo Duro rijden. In Canyon is het Plains museum.
Een sinistere sfeer hebben we in El Paso niet meegemaakt.  El Paso heeft een sterk Mexicaanse invloed. We hebben in El Paso enkele missions bezocht en zijn langs de bewaakte grens gereden.
(Maar meestal gewoon er dwars door heen met een stop bij Starbucks) Je verliest nog wel een uur tussen NM en Tx.
#3 - 15-08-2012, 16:35 uur

altijdmaarweg

In de Palo Duro Canyon kun je tegen zonsondergang naar de voedplaats voor vogels..Je ziet daar allerhande vogels, maar ook een enkele hert komt eten en drinken..
Als je van steak houdt, moet je naar Big Texan in Amarillo...ook een heel leuk hotel bij wat niet te duur is.Je kunt je daar ook wagen aan de Big Texan Steak, dat is een lapje vlees van 2,7 kg...als je die binnen 1 uur, samen met de side dishes, op weet te krijgen hoef je hem niet te betalen...Er zijn je er al voor geweest die het in 8 minuten deden...
Rij niet te hard op de Route 66 nabij Cadillac Ranch, voor je het weet ben je het voorbij..

Als ik je 1 tip mag geven...ga dan in San Antonio naar de AAA-office en vraag daar het tourbook van Texas, daar staat echt alles in over Texas, evenals hotels en de prijzen er bij...Die zit op 13415 San Pedro Avenue..
#4 - 18-08-2012, 14:05 uur

marandi

Hoi,

Wij verbleven tijdens ons bezoek aan Palo Duro ook in Canyon. We aten daar heerlijk bij Buffalo's ( http://www.buffaloscafe.com/). Ons hotel lag ernaast, vlg. mij gewoon de Holiday Inn... Hiervandaan bezochten we Palo Duro Canyon en Buffalo Lake.
Rijdt inderdaad niet te hard, want de Cadillac ranch ben je zo voorbij! Wel leuk om ff te stoppen.

Palo Duro Canyon vonden wij geweldig mooi en indrukwekkend!

Miranda.
#5 - 14-09-2012, 11:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15