Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Panoramic Florida

Discussie gestart

beyonceke

Hallo,

Vermits ik nog nooit naar de USA ben geweest zit ik met heel wat vragen.

Ik zou heel graag eens naar Florida willen gaan met een paar vriendinnen. We zouden dan graag zo'n tour willen doen die panoramic florida noemt.
Dat is een rondreis met de bus van een 13-tal dagen.

Heeft iemand van jullie deze reis al eens gemaakt?

Heeft iemand een idee hoeveel zoiets zou kosten? Ik heb horen zeggen van € 2.000 incl. vluchten.
Naar het schijnt zou het in Nederland ook goedkoper zijn dan in België.

Er zijn ook 3 dagen vrij om pretparken te doen. Discovery coven + sea world en universtal studios + islands of adventure leken me dan wel interessant. Wat zijn jullie ervaringen? Ik zou heel graag met dolfijnen zwemmen.

Alvast bedankt voor de info!
#1 - 09-04-2010, 16:27 uur

martinm

Betreft de panoramic Florida weet ik niks vanaf......

Aangezien ik jullie leeftjd niet weet is het lastig in te schatten wat misschien leuk is maar wij vonden Universal Studios/Island Adventure heel erg leuk, twee parken met vele attracties. Wij hebben toen in twee weken tijd 3 Disneyparken aan gedaan en hadden een weekpas voor Universal Studios/Island Adventure en als laatse hebben we ook Seaworld bezocht, ik vergelijk Seaworld maar het het Dolfinarium, natuurlijk een erg leuke Orca show en ze hebben een spectaculaire achtbaan "Kraken" maar voor ons na twee weken pretparken niet echt meer de moeite waard. Natuurlijk wel een must als je toch in de buurt bent maar in vergelijkiing met Universal niet ons park.

Let wel alle pretparken kosten rond de $75 entree per persoon en zwemmen met dolfijnen kan je wel rekenen op $ 200-$300 p/p dus een aardig (extra) kostenplaatje waar je rekening mee kan houden.

Martin
#2 - 09-04-2010, 16:42 uur

Hans B

Hallo beyonceke,
net als Martin weet ik niets van panoramic florida.
Ik heb snel even gegoogeld.
Op zich lijkt het mij wel een leuke rondreis, maar er zitten enkele hele lange busdagen bij (2 x 600 km).
Dat zou mij niet zo aanspreken.
Verder kon ik de prijs zo 1-2-3 niet vinden.
Mocht je wat ouder zijn (liefst boven de 25 i.v.m. leeftijdstoeslag autohuur), dan is Amerika een super gemakkelijk land om alles zelf te regelen. Zeker in Florida is er plenty h(m)otel accommodatie.
Over het algemeen is het zelf regelen, zeker als je één h(m)otelkamer neemt en deze met bijvoorbeeld 4 personen kunt delen (lees ook betalen) een goedkopere optie.

Geef even iets meer over jezelf (jullie).
Dan kunnen anderen ook iets meer en/of duidelijkere info geven. 
#3 - 09-04-2010, 16:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hdeweert

Hallo
Je geeft wel erg weinig info. Zo te zien kost je de reis afhankelijk van hoeveel personen per  kamer en de tijd van het jaar
tussen de €  1300 en € 2200 pp alleen voor de vliegreis verblijf en vervoer. Daar komt dus nog eten tax fooi en nog wat
andere dingen bij. Je kunt zelf wel uitrekenen wat het pp in totaal zal gaan kosten.

http://www.traveltrend.nl/Kleurenbrochures/Zomer2009/USA/USAPB/TRTUSAPB_012.pdf

Harm
#4 - 09-04-2010, 17:26 uur

beyonceke

We zijn allemaal dertigers maar we zouden liefst niet zelf rondrijden daar. T'lijkt ons ook niet zo ideaal om met enkel vrouwen in de wagen te zitten qua veiligheid.
En ja, voor ons is de bus dan misschien een gemakkelijke oplossing en dan kunnen we ons laten rijden. Ook een ideale eerste kennismaking.

De periode dat we willen gaan is in juli maar dat zal wel pas volgend jaar zijn.

Ik weet ook niet of er bv. een mogelijkheid bestaat dat je eerst een hotel neemt in één van de pretparken en dat je erna via een soort van taxi naar miami kan gaan en van daaruit nog enkele excursies kan doen ofzo. (airboat, space center)
#5 - 10-04-2010, 13:04 uur

Jez

Over de veiligheid hoef je je geen zorgen te maken. 't Is geen Australië ofzo. Ik denk dat ik me onveiliger zou voelen in de bus. Bovendien is Amerika een zeer makkelijk land als het gaat om rijden en kaart lezen.

In Orlando heb je geen auto nodig. Als je een hotel neemt in de buurt van de pretparken, dan kun je met (meestal gratis) shuttle bussen naar de parken. Je zou tussen Orlando en Miami met de trein kunnen gaan (www.Amtrak.com).

Juli is de heetste, vochtigste maand. Denk aan 40 graden en 100% luchtvochtigheid. Weet je zeker dat je dat wilt?
Ook is dit qua tickets de duurste periode. In voor en naseizoen zijn de tickets aanzienlijk goedkoper. En de temperatuur is wat mij betreft in het voorjaar een stuk aangenamer.
#6 - 10-04-2010, 13:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

beyonceke

Door mijn werk ben ik helaas verplicht van de 2 laatste weken van juli verlof te nemen.  Dus dat maakt het natuurlijk niet gemakkelijk.
Alvast bedankt voor de info.
Ik ga nog heel wat research mogen doen.  ;D
#7 - 10-04-2010, 13:34 uur

Hans B

Door mijn werk ben ik helaas verplicht van de 2 laatste weken van juli verlof te nemen. 

Extra research is natuurlijk nooit verkeerd, maar voor eind juli zou ik toch een andere bestemming kiezen.
#8 - 10-04-2010, 13:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15