Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Philadelphia - New Orleans 2 t/m 28 oktober

Discussie gestart

Googleaar

Wij zijn van plan om in oktober het zuid-oosten van de VS te bezoeken.

Dit is voorlopig het idee.

2 oktober   Amsterdam - Philadelphia
3 oktober   Philadelphia
4 oktober   Philadelphia – Washington DC
5 oktober   Washington DC (Witte Huis, Capitool, Arlington, The Mall)
6 oktober   Washington DC – Shenandoah NP
7 oktober   Shenandoah NP (Skyline Drive) - Roanoke
8 oktober   Roanoke - Cherokee
9 oktober   Cherokee (Great Smokey Mountain)
10 oktober   Cherokee - Charleston
11 oktober   Charleston – Savannah
12 oktober   Savannah - Atlanta
13 oktober   Atlanta (Coca-Cola, CNN, Olympisch Park)
14 oktober   Atlanta – Chattanooga
15 oktober   Chattanooga – Nashville
16 oktober   Nashville
17 oktober   Nashville – Memphis (Graceland)
18 oktober   Memphis - Jackson
19 oktober   Jackson - Lafayette
20 oktober   Lafayette – New Orleans
21 oktober   New Orleans
22 oktober   New Orleans
23oktober   New Orleans (wedstrijd New Orleans Saints in Louisiana Superdome)
24 oktober   New Orleans – New York
25 oktober   New York
26 oktober   New York
27 oktober   New York
28 oktober   New York - Amsterdam

Heeft er iemand nog tips en/of andere goede ideeën?

Groeten Frank
#1 - 11-06-2011, 12:07 uur

Jenn

Dat ziet eruit als een mooie trip. Alleen zou ik het stuk tussen Memphis en Lafayatte  niet via Jackson doen maar via Vicksburg/Natchez.  Met name Natchez is een schitterende stad! Je rijdt dan over Highway 61, wat ook wel de Great River Road of de Blues Road wordt genoemd. Ook kan je een stukje Natchez Trace Parkway volgen, wat een erg mooie route is. Tussen Natchez en Lafayette kan je een pitstop maken in St. Francisville en evt een kijkje nemen bij plantages Rosedown en Myrtles.

Heb je al kaartjes voor de Saints wedstrijd gekocht? Hier zou ik niet te lang mee wachten. De thuis wedstrijden zijn vrijwel altijd uitverkocht, en dan moet je het in een kroeg of buiten de Superdome kijken (wat overigens ook erg gezellig is!). Zorg ook dat je op tijd bij de Superdome bent, voordat de wedstrijd begint zijn er buiten altijd veel leuke activiteiten.
#2 - 13-06-2011, 00:43 uur

Googleaar

Hoi Jenn,

badankt voor de tip over Natchez, daar wilde ik in ieder geval wel langs rijden.

De kaartjes  van de Saints heb ik nog niet, maar ik ben Stubhub.com in de gaten aan het houden. Ik weet niet precies hoe de "Lockout" gaat verlopen en als straks blijkt dat het seizoen ingekort gaat worden of zelfs helemaal niet door gaat vind ik het lastig om achter mijn geld aan te gaan. Er waren nog ruim 2000 kaarten en als er meer nieuws is zal ik er als de kippen bij zijn.
#3 - 14-06-2011, 01:36 uur

Hans B

Er waren nog ruim 2000 kaarten en als er meer nieuws is zal ik er als de kippen bij zijn.
Met een capaciteit van ± 75.000 toeschouwers en kaartjes startend vanaf ± € 100 oplopend naar enkele 100den euro's, zou ik er toch als de kippen bij zijn om deze te bemachtigen.
Mocht dat niet lukken kun je proberen naar USC te gaan (college football), zij hebben een stadion met een capaciteit van bijna 100.000. Deze staat in Baton Rouge. Ik heb er vorig jaar een kijkje kunnen nemen (helaas geen wedstrijd gezien).
#4 - 14-06-2011, 09:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

PetraVS

Zoals zo vaak, idioot weinig tijd voor Washington.  Wat is dat toch?  Er is zoveel te doen en zien in deze stad, veel meer, dan in Nashville bijvoorbeeld.  Ik geef rondleidingen en iedere keer hebben mijn klanten spijt, dat ze maar zo weinig tijd in Washington hebben ingerekend.
#5 - 20-06-2011, 05:20 uur

Googleaar

Ik ben vorig jaar al 4 dagen in Washington geweest en vond het inderdaad een erg mooie stad.

Dit jaar wil ik in ieder geval bij het Washington Monument naar boven (we waren vorig jaar te laat voor kaartjes) en het Museum of American History een bezoekje brengen.
#6 - 22-06-2011, 22:51 uur

carolinavangennip

Beste Frank,

Wij zijn afgelopen mei juni in dit gebied geweest en wellicht heb je wat aan deze suggesties:
- Ten oosten van Philadelphia ligt Pennsylvania Dutch, hier wonen de Amish en Memmonieten deze mensen gebruiken geen auto's of electriciteit en zijn streng gelovig. Het is geen mooi groen, glooiend gebied waarin je de kleine koetsjes ziet en de specifieke kleding aan de waslijn.
- Hershey ligt ook ten oosten van Philadelphia en Hershey world is echt lekker Amerikaans om te bezoeken. Zeker als je kinderen bij je hebt maar ook grappig om alleen met twee volwassenen te doen. (zoals wij)
- In Washington zijn wij 's ochtends geweest naar DE monumenten, ik zie geen Old Post office op je lijstje en dat is eigenlijk wel een mooi pand met een mooi uitzicht over de stad. Je kunt er direct ook wat eten. 's middags naar Arlington Cemetery, erg indrukwekkend. Wellicht ben je hier vorig jaar al geweest ?
- Shenandoa - hier vonden we de Dark Hollow trail mooi om te doen met als beloning een erg mooie waterval. Je doet er heen en terug ongeveer 1 uur en een kwartier over. Hoogte verschil 135 meter.
- De natural bridge die je tegen gaat komen op weg naar Roanoke is een grote toeristisch uitgemolken natuurlijke brug, tenzij je er nog nooit een gezien hebt zou ik hieraan voorbij rijden
- Hier zijn wij de Blue ridge parkway een stuk gaan volgen. Op de I-77 afrit 100 naar Cumberland knob. vanaf hier volgende we de parkway en dat was bijzonder mooi. Wij hebben genoten bij milemarker 328 net voor Spruce Mine op de Alta Pass Orchard. We waren daar op zondag en dan wordt er vanuit een oude caravan aan een overdekt houten terras een BBQ geserveerd. De BBQ was in een oude grote liggende olieton met een schoorsteen - en roken maar ! Geweldig er liep een hond rond (van de buren) die je net zo lang leuk vond als je broodje lang was ;). Intussen kwamen er allemaal lokale bewoners uit de bergen in hun goede kleding om naar het middag concert van lokale muzikanten te luisteren. Lokaler krijg je het echt niet ! Leuke stop en goed eten.
- Bij milemarker 334 is nog een soort open mijn waar bijna niemand was te zien en jezelf mag rond lopen. Vonden we ook mooi, maar houden wel van kneuterige dingen.
- bij milemarker 317 zijn nog de Linville caverns waar onder in de grot ook vissen zwemmen. Wij zijn er niet geweest maar dit schijnen hele mooie grotten te zijn.
- Goed hotel in Cherokee, niet te duur, mooie kamers met uitzicht op de rivier is Comfort Inn on the River. Ontbijt is goed en uitgebreid en het ligt buiten het hele toeristische stuk straat.
- Zeker bezoeken in Great Smokey mountains is de Cade's Cove. Zorg dat je er heel vroeg in de ochtend bent. Wij zagen hier rond 7 uur: 5 beren ! En nog ontelbaar veel herten, kalkoenen en gevogelte dat ik niet kan benoemen.
- Mocht je wat outdoor aktiviteiten willen doen, op een half uurtje rijden zit Nantahala outdoor center en daar kun je kayakken onder begeleiding of een float trip doen in rustig white water. Mooi watersport centrum op een schitterend stukje natuur.
- Charleston en Savannah; hoogte punten in de reis voor ons. In beide plaatsen hadden we een privé gids en dat was maar goed ook want anders waren we binnen blijven zitten in een pand met airconditioning. Beide gidsen hebben veel kennis van hun eigen stad maar zijn totaal verschillend in aanpak. De echte zuiderling, gentlemen en mooi accent  is Bobby Davis in Savannah. Kosten per persoon 50 dollar voor ca 3 uur rondlopen onder zijn begeleiding en je mag ook nog zeggen waar je interesses liggen. (burgeroorlog, film locaties, architectuur, kunst etc) Hij is een geweldige beeldende verteller. In Charleston heb je Brian Simms die je rondleid, wij beide op een zondag ook voor 100 dollar voor bijna 4 uur aan een stuk verhalen en architectuur. Hij is meer een noorderling.
- In Savannah heb je nog Bonaventura cemetery dat je eigenlijk niet mag missen en de Wormsloe ruine. Dit is een ruine van een oud plantage huis en de oprij laan is heel erg bekend van de serie North en South uit de jaren 80. De ruine zelf is niet veel aan maar de film in het bezoekerscentrum is heel erg de moeite waard.
- In Charleston vonden wij het bezoek aan de US Yorktown en Boone Hall een hoogtepunt van onze reis. De Yorktown is een vliegdekschip dat je mag bezoeken, ernaast ligt nog een onderzeeer waar je ook in mag. Boone Hall is mooi voor een halve dag, net als de Yorktown. Kom 's ochtends vroeg en schrijf je direct in voor de rondleiding in het huis en ga dan snel naar de huizen in de Slave street als er nog niemand is. In deze huisjes wordt het deel van de slaven in de US helemaal vertelt en uitgebeeld door multimedia, maakt meer indruk als je er alleen bent. Vergeet dan vooral ook niet de Gullah voorstelling te kijken en daarna nog te luisteren naar een man die eindelijk heel erg eerlijk het hele schandalige slaven verhaal vertelt. Zeer de moeite waard, Boone Hall en dan 's middags naar Yorktown is goed te doen.
- New Orleans : hier hebben wij een Swamp tour gedaan bij de Honey Islands. Dit is in een fluister boot en alligators zijn gegarandeerd aanwezig. (link http://www.honeyislandswamp.com/gallery.html) Wij hebben een hele grote dichtbij de boot gehad van 15 feet lang, helaas zat hij naast mij zo ongeveer op 50 cm afstand. Handen binnen boord houden ! Het swamp gebied is buitenaards mooi, geen muggen te zien overigens en het stinkt ook niet. Echt een aanrader.
- In diverse gebieden in New Orleans zijn de gevolgen van Hurricane Katrina nog te zien. Mocht je hier interesse in hebben kun je er een tour over doen maar je kunt ook zelf in die gebieden gaan kijken. Zo staat er bijvoorbeeld een reclame bord van Waffle House met alleen een betonnen fundering erachter. Huizen met markeringen en de nieuwe hurricane veilige huizen die door Bratt Pitt mee worden gebouwd zijn ook indrukwekkend om te zien, zeker omdat dit gebied echt nog helemaal in puin ligt.
- Parkeren in New Orleans is schrikbarend duur in het centrum 10 tot 15 dollar per uur ! Zorg voor openbaar vervoer in de buurt van je hotel.

Wij vonden dit gebied erg mooi en groen. Helaas weinig uitzichtpunten zoals je in het westen hebt. De mensen in het diepe zuiden zijn echt super vriendelijk en blij met de toeristen. Vergeet niet om de lokalen gerechten te proberen want dat schept ook een band met de bevolking. Boiled peanuts en gritts, je moet ze een keer geprobeerd hebben zullen we maar zeggen.

Succes met je planning.

Caroline
#7 - 15-07-2011, 11:46 uur
Inmiddels 25 x naar Amerika op vakantie geweest vanaf 2007. Telkens maanden lang gelezen, geschreven en gepland om steeds weer fantastische vakanties te beleven. Ben gek op prachtige vergezichten, kleine museumpjes, steden en Amerikanen

Googleaar

Hoi Caroline,

dank je wel voor de duidelijke en uitgebreidde beschrijving.

Ik denk dat ik veel aan je tips ga hebben! :afro:
#8 - 15-07-2011, 22:23 uur

ellenB

@PetraVS: Je hebt gelijk ! Wij zijn een paar jaar geleden 4 dagen in Washington DC geweest en hebben niet alles kunnen doen en zien. Vorig jaar, dankzij de aswolk (ahum) belandden wij nog eens 4 volle dagen in Washington DC en hebben nog eens kunnen genieten. En.... ik zou zo nog een keertje kunnen gaan, vind het een schitterende, indrukwekkende maar toch ook relaxte stad !
Groetjes, Ellen
#9 - 15-07-2011, 22:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15