Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Planningsvraag Deep South route

Discussie gestart

Wop

Ik zit een beetje te stoeien met de planning aan het einde van mijn route. Heb verschillende opties bekeken, maar kom er nog niet echt uit.

Hoe zou ik onderstaand gedeelte volgens jullie het beste kunnen invullen?

Maandag   15-aug   Atlanta
Dinsdag   16-aug   Atlanta - ?
Woensdag   17-aug   ? - ?
Donderdag18-aug   ? -  D.C.
Vrijdag   19-aug   Washington D.C.
Zaterdag   20-aug   Washington D.C.  (terugvlucht 17:00)
Zondag   21-aug   Amsterdam

Voor Atlanta heb ik drie nachten Memphis gepland, dit zou teruggebracht kunnen worden tot twee indien bovenstaande meer ruimte behoeft. Liever niet natuurlijk.

Een paar opties die ik bekijk:

Optie 1
Maandag   15-aug   Atlanta
Dinsdag   16-aug   Atlanta - Charlotte
Woensdag   17-aug   Charlotte - Pungo / Virginia Beach
Donderdag18-aug   Pungo / Virginia Beach -  D.C.
Vrijdag   19-aug   Washington D.C.
Zaterdag   20-aug   Washington D.C.
Zondag   21-aug   Amsterdam

totaal 1300 km

Optie 2
Maandag   15-aug   Atlanta
Dinsdag   16-aug   Atlanta - Savannah - Charleston
Woensdag   17-aug   Charleston - Myrtle Beach - Pungo / Virginia Beach
Donderdag18-aug   Pungo / Virginia Beach -  D.C.
Vrijdag   19-aug   Washington D.C.
Zaterdag   20-aug   Washington D.C.
Zondag   21-aug   Amsterdam

Totaal 1650 km

Optie3
Maandag   15-aug   Atlanta
Dinsdag   16-aug   Atlanta - Charlotte
Woensdag   17-aug   Charlotte - Richmond
Donderdag18-aug   Richmond -  D.C.
Vrijdag   19-aug   Washington D.C.
Zaterdag   20-aug   Washington D.C.
Zondag   21-aug   Amsterdam
totaal 1420 km


Wat raden jullie aan?
#1 - 31-01-2016, 13:02 uur
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 14:01 uur door Wop »

Cees A

Ik zou je bijna naar dat artikel met dat "Efteling voorbeeld" willen verwijzen, want bij alle opties wordt het racen.  8)
Optie 3 komt nog het dichtst in de buurt van iets dat mogelijk is
En wat dacht je van optie 4:  (niet gaan zoeken, die heb ik net zelf gemaakt)

Maandag   15-aug   Atlanta
Dinsdag   16-aug   Atlanta - Charleston
Woensdag   17-aug  Charleston - Richmond
Donderdag18-aug   Richmond -  D.C.
Vrijdag   19-aug   Washington D.C.
Zaterdag   20-aug   Washington D.C.
Zondag   21-aug   Amsterdam

Waarom Charleston en niet Savannah ? 
Je hebt helemaal geen tijd om allebei die plaatsen te bekijken
Het is een halve dag rijden van Atlanta naar Charleston
Ik vind Charleston de mooiste van die 2 steden. Het centrum van Charleston is redelijk compact, overzichtelijk en in ˝ dag te bekijken.
Ga zeker naar de overdekte markt aan Market Street.
Tip: Bij het Aquarium is een grote parkeergarage waar je voor en paar $ kunt parkeren. Is maar een paar blocs van de hoofdstraat

Waarom van Charleston via de Interstate naar Richmond ?
Ook weer wegens tijdgebrek. Via de kust en al die binnenwegen schiet niet op. Dat haal je nooit op 1 dag.
Rij gewoon via de Interstate, dan heb je een halve middag en eventueel de volgende ochtend voor Richmond.
Bezoek het historische centrum en het mooie Capitol. Dit Capitol is als decor gebruikt in de film Abraham Lincoln.
Tip: Bij het visitorcenter in het centrum zijn een paar gratis parkeerplaatsen voor "bezoekers"
De baliemevrouw beschouwde ons ook als "bezoekers" en we mochten de auto daar een hele dag laten staan.
Of dat op drukke dagen ook zo is durf ik niet te garanderen

#2 - 31-01-2016, 13:42 uur

Wop

Efteling voorbeeld?   >:D >:D :afro:

Ik snap het heel goed @Cees A , echter in dit "rondje" ontkom ik niet aan (enkele) lange rijdagen.

Optie 4 is evengoed nog 1350km.  ;)

In rijafstanden ziet dat er dan ongeveer zo uit:

Maandag   15-aug   Atlanta
Dinsdag   16-aug   Atlanta - Charleston         494km
Woensdag   17-aug  Charleston - Richmond   684km
Donderdag18-aug   Richmond -  D.C.            175km
Vrijdag   19-aug   Washington D.C.
Zaterdag   20-aug   Washington D.C.
Zondag   21-aug   Amsterdam

Ik zal de volledige concept route in dit topic plaatsen.
#3 - 31-01-2016, 14:00 uur

Jez

FF iets anders: als je een dag DC doet, kijk dan of je een segway tour kunt doen. Ik weet niet wat de minimum leeftijd is (lees: ik heb geen zin dat op te zoeken) en ik weet niet hoe oud jouw meiden inmiddels zijn, maar als het kan is het echt een aanrader. Wij deden de monuments tour en dan kun je in 3 uur alle monumenten bekijken. Je rijdt er naartoe en hebt per monument een kwartier om lekker rond te kijken. Superleuk vonden wij het.
#4 - 31-01-2016, 14:35 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop

FF iets anders: als je een dag DC doet, kijk dan of je een segway tour kunt doen. Ik weet niet wat de minimum leeftijd is (lees: ik heb geen zin dat op te zoeken) en ik weet niet hoe oud jouw meiden inmiddels zijn, maar als het kan is het echt een aanrader. Wij deden de monuments tour en dan kun je in 3 uur alle monumenten bekijken. Je rijdt er naartoe en hebt per monument een kwartier om lekker rond te kijken. Superleuk vonden wij het.

@Jez , Dan 11 en 16. Minimale leeftijd is 16 jaar..  (lees: ik zocht het even voor je op  ;) )

#5 - 31-01-2016, 14:56 uur

Wop

Hierbij de volledige (concept) route.   
Uiteraard is de dagplanning (nog) niet volledig.

DatumDagTrajectViaKMBijzonderhedenBezienswaardighedenReistijd
05-08-2016VrijdagWashington - ChantillyWashington D.C. IADVertrek Adam 11:55 / Aank. D.C. 17:23
06-08-2016ZaterdagChantilly - RoanokeFront Royal
Waynesboro
356Vroeg wakker =  Vroeg vertrekkenShenandoah
Blue Ridge Pkway
6:00
07-08-2016ZondagRoanoke - Pigeon Forge411Great Smokey Mountains NP4:07
08-08-2016MaandagPigeon Forge  DollyWood
09-08-2016DinsdagPigeon Forge  - NashvilleLynchburg496Roaring Fork Motor Trail
Cades Cove Wildlife Loop
JD Stokerij
4:52
10-08-2016WoensdagNashvilleCooters Place
Gran Ole Opry
11-08-2016DonderdagNashville - MemphisGraceland3413:12
12-08-2016VrijdagMemphisBealestreet
Mud Island
13-08-2016ZaterdagMemphisPeabody hotel (om 11 en 17 het wandelen van de eenden)
Lorraine Motel / National Civil Rights Museum
14-08-2016ZondagMemphis - Atlanta618Trouwdag5:48
15-08-2016MaandagAtlantaCoca Cola
CNN
16-08-2016DinsdagAtlanta - Charleston494Market Street4:30
17-08-2016WoensdagCharleston - Richmond648Capitool / Historische binnenstad6:00
18-08-2016DonderdagRichmond - Washington D.C.175The mall
Monumenten
Musea
1:45
19-08-2016VrijdagWashington D.C.White House
20-08-2016ZaterdagWashington D.C.Auto Inleveren

Vlucht: 17:35
21-08-2016ZondagAmsterdamLanding 07:15
Totaal KM:3439




#6 - 31-01-2016, 15:05 uur
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 17:15 uur door Wop »

Jez

#7 - 31-01-2016, 17:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Nog een tip: als je voor een White House tour gaat, probeer dan voor meerdere dagen in te schrijven. Hadden wij niet gedaan, dus toen op onze dag alle tours gecancelled werden, hadden we geen alternatief  :'(
#8 - 31-01-2016, 17:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

FF iets anders: als je een dag DC doet, kijk dan of je een segway tour kunt doen. Ik weet niet wat de minimum leeftijd is (lees: ik heb geen zin dat op te zoeken) en ik weet niet hoe oud jouw meiden inmiddels zijn, maar als het kan is het echt een aanrader. Wij deden de monuments tour en dan kun je in 3 uur alle monumenten bekijken. Je rijdt er naartoe en hebt per monument een kwartier om lekker rond te kijken. Superleuk vonden wij het.

@Jez , Dan 11 en 16. Minimale leeftijd is 16 jaar..  (lees: ik zocht het even voor je op  ;) )

In dat geval: je kan het ook op de fiets doen. Al dan niet met een tour.
#9 - 31-01-2016, 17:05 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop

Nog een tip: als je voor een White House tour gaat, probeer dan voor meerdere dagen in te schrijven. Hadden wij niet gedaan, dus toen op onze dag alle tours gecancelled werden, hadden we geen alternatief  :'(

Volgens mij is dat alleen nog maar toegankelijk voor mensen met de Amerikaanse Nationaliteit.
#10 - 31-01-2016, 17:14 uur

Wop

Bijzienswaardigheden

 loll


Je moet het wel van dichtbij bekijken he!
#11 - 31-01-2016, 17:15 uur

Jez

Nee hoor. Maar het kost moeite om aan kaarten te komen. Aangezien het Nederlands consulaat niet helpt, moet je zelf een congressman aanschrijven. Wij hadden hiervoor tantelief in Philly ingeschakeld, maar je kunt ook zelf een willekeurige congressman benaderen.
#12 - 31-01-2016, 18:23 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop

Nee hoor. Maar het kost moeite om aan kaarten te komen. Aangezien het Nederlands consulaat niet helpt, moet je zelf een congressman aanschrijven. Wij hadden hiervoor tantelief in Philly ingeschakeld, maar je kunt ook zelf een willekeurige congressman benaderen.

Worth a shot..  :afro:
#13 - 31-01-2016, 20:39 uur

Wop

Nee hoor. Maar het kost moeite om aan kaarten te komen. Aangezien het Nederlands consulaat niet helpt, moet je zelf een congressman aanschrijven. Wij hadden hiervoor tantelief in Philly ingeschakeld, maar je kunt ook zelf een willekeurige congressman benaderen.

Worth a shot..  :afro:

@Jez

Die vlieger gaat dus niet meer op  :-\

Citaat
If you wish to visit the White House and are a citizen of a foreign country, please contact your embassy in Washington, DC for assistance in submitting a tour request.
#14 - 01-02-2016, 08:44 uur

Wop

En dit staat op de website van de Nederlandse ambassade in DC

Citaat
Bezoek Witte Huis

Vanwege striktere veiligheidsregels van de Amerikaanse overheid is het helaas niet mogelijk voor de Nederlandse Ambassade in Washington D.C. om reguliere bezoeken aan het Witte huis te arrangeren.

Als alternatief, kunnen wij u adviseren om een bezoek te brengen aan het “White House Visitor Center” in Washington D.C.

Het is dagelijks geopend van 7.30 am tot 4 pm voor het publiek.

U kunt eventueel ook overwegen om de volgende gratis tours aan belangrijke Amerikaanse instituten in Washington D.C. te boeken: het  Pentagon,  Capitol Building,  Library of Congress,   National Archives, en het  Washington Monument.

U kunt een reservering maken via de desbetreffende websites van deze instituten. We wensen u een prettig verblijf toe in Washington D.C.
#15 - 01-02-2016, 08:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15