Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

raften op de rio grande in big bend.

Discussie gestart

meistershof

Hallo allemaal.
wie heeft er al eens geraft op de rio grande in big bend nationaal park Texas.
is dit slow rafting of is het erg wild, en wat zijn de kosten voor 1 dag of meerdere dagen.
Groeten Wim 
#1 - 24-06-2008, 21:39 uur

Bakvet

Heb het zelf nooit gedaan, maar kom ik ooit nog eens daar in de buurt en is het water gunstig, dan ga ik met zo'n trip raften door Santa Elena Canyon. Dat is wel zo'n ding dat je absoluut gedaan moet hebben. Het is dacht ik een tweedaagse trip die georganiseerd wordt vanuit Study Butte. Dat is een ghosttown in een schitterende 'western' omgeving, aan de westkant van het park. Hier vindt je wel wat aanvullende informatie:

http://www.nps.gov/bibe/planyourvisit/secyn.htm
#2 - 27-06-2008, 22:43 uur

Verelle

Heb er nog nooit geraft, ben er wel een aantal keer geweest de eerste keer konden we niet eens bij Santa Elena Canyon komen vanwege de flash floods, voorbij Cottowood campground kwamen we niet. Beide keren was het laag water en ik heb daar dus nog nooit white water gezien. Ik heb begrepen dat er wel low water trips zijn. Het is een prachtig park, ik denk een van het minst bezocht, maar dat komt omdat het zo ver van alles vandaan ligt. Fort Stockton ligt geloof ik op zo'n 175 mijl en dat is dan de grootste plaats.  

Ik weet overigens niet of er uberhaupt geraft wordt in het nationale park gedeelte, waarschijnlijk alleen in Big Bend Ranch State Park.

In 2004 zijn we er in de herfst geweest, de ene dag liepen we nog in onze korte broeken en de volgende dag was het weer totaal omgeslagen en sneeuwde het en was de temperatuur met zo'n 20 graden gedaald. In 2006 waren we er in januari en toen was het lekker warm. Nog heerlijk in de Hot Springs gedobberd.
#3 - 27-06-2008, 22:56 uur
« Laatst bewerkt op: 27-06-2008, 22:59 uur door Verelle »
In april terug naar Amerika

Bakvet

Ja, nu je het zegt, Big Bend State Park vond ik eigenlijk mooier dan het National Park zelf, alleen daar kwam ik onderweg naar de volgende bestemming pas achter. Het raften gebeurt op de grensrivier, die is geen onderdeel van beide parken. Er is een "take-out" voor boten, aan het eind van Sta Elena canyon in het National Park. De prijs van een georganiseerde trip komt tegen de $400 per persoon, voor een tweedaags avontuur. Er wordt ook materiaal verhuurd voor trips op eigen gelegenheid. Op de parkeerplaatsen aan de grensrivier wordt via bordjes gewaarschuwd dat er nogal eens bagage uit auto's wordt gestolen.

Toen ik er was in oktober 200x was er maandenlang geen verkeer op de rivier geweest wegens lage waterstand, daarna een flash flood, maar vervolgens kon er weer geraft worden.
#4 - 28-06-2008, 12:20 uur

meistershof

Hallo allemaal
Bedankt voor de reactie s,en webside over de mogelijkheden .
we zijn ons een aan het orienteren over een vakantie in texas,
in okt of nov dit jaar of volgend jaar.
Groeten Wim.
#5 - 29-06-2008, 10:28 uur

Verelle

Als je specifiek in Texas op vakantie gaat moet je Guadalupe National Park niet overslaan, tegen de New Mexicaanse grens. Klein park, maar er zijn prachtige middellange wandelingen te doen. Inclusief de klim naar de top van Guadelupe Mountain, de hoogste top van Texas, waar op de top een logboek ligt met onze logjes  ;D

http://www.nps.gov/gumo/
#6 - 29-06-2008, 20:10 uur
In april terug naar Amerika

meistershof

Verelle bedankt.
De guardelope mountens gaan we vast nog een keer weer doen,vorig jaar waren we daar van uit arizona en nieuw mexico
alleen toen was het daar veel te heet ,en zijn we niet verder dan het bezoekers centrum gekomen.
p.s  De herfst kleuren waren erg mooi.
groeten Wim. 
#7 - 29-06-2008, 21:54 uur

Mississippi

In 2004 zijn we er in de herfst geweest, de ene dag liepen we nog in onze korte broeken en de volgende dag was het weer totaal omgeslagen en sneeuwde het en was de temperatuur met zo'n 20 graden gedaald. In 2006 waren we er in januari en toen was het lekker warm. Nog heerlijk in de Hot Springs gedobberd.

Wij zijn er in 2005 begin Mei geweest. Het water in de rivier stroomde toen nauwelijks en je kon bij Hot Springs makkelijk naar de overkant  (Mexico) zwemmen:

#8 - 01-07-2008, 21:04 uur

meistershof

Hallo.
Als het water zo laag staat daar tussen mexico, is het daar wel veilig?
in het organpijp cactus park arizona mochten we niet langs de grens kant komen i.v.m ilegale mexicanen.
Groeten wim.
#9 - 04-07-2008, 22:42 uur

Verelle

Je mag ook hier de rivier niet oversteken, toen wij er waren was het water ook laag, hadden makkelijk naar de overkant kunnen lopen. Echter staan er overal borden dat dit absoluut verboden is en dat er grote straffen opstaan als je betrapt wordt. Ik vond het niet waard om onze visa daar voor op het spel te zetten en zijn dus aan de Amerikaanse kant van de Rio Grande gebleven.
#10 - 04-07-2008, 23:57 uur
In april terug naar Amerika

meistershof

Hallo Verelle.
We zijn ook niet van plan de rivier over te steken ,maar doen mexicanen dat dan niet?
Dit inverband met beroving of iets dergelijks.
Op De normale campings ,die langs de grens liggen ,word s'nachts wacht gelopen.
Groeten Wim.
#11 - 06-07-2008, 14:46 uur

Verelle

Wij hebben daar nog nooit Mexicanen de grens overzien steken, wel dat ze aan de Mexicaanse kan stonden en om geld vroegen of goederen. Ben mij er niet bewust van dat ze in het nationale park voor overlast zorgen en dat er 's nachts wacht gelopen wordt. Wij hebben er nooit problemen gehad.

#12 - 06-07-2008, 15:15 uur
In april terug naar Amerika

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15