Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisroute van New York naar Miami

Discussie gestart

gijs1985

Hallo allemaal!

Over iets meer dan een maand ga ik naar Amerika toe. We reizen van New York naar Miami toe. Voor New York en Miami hebben we al een hotel geboekt, voor de andere plaatsen zoeken we terplekken een motel, dat hebben we al vaker gedaan bij andere reizen en dat beviel goed. :)

Dit zal ongeveer de route zijn. Kunnen jullie kritisch kijken of het haalbaar is en of jullie soms nog tips hebben?

Dag 1 Vliegreis Amsterdam – New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York - Philadelphia of Lancaster (Amish)
Dag 6 Phil/Lancaster - Washington
Dag 7 Washington
Dag 8 Washington - Shenandoah National Park - Roanoke
Dag 9 Roanoke - via Grand Father Mountain (Blue Ridge Mountains) - Asheville
Dag 10 Asheville - Great Smoky Mountains - Cherokee (daarna richting Charleston)
Dag 11 Cherokee - Charleston
Dag 12 Charleston (Historic District, Boone Hall Plantation)
Dag 13 Charleston - Savannah (Historic District)
Dag 14 Savannah - St. Augustine
Dag 15 St. Augustine - Orlando (bijvoorbeeld SeaWorld)
Dag 16 Orlando - Fort Myers (Sanibel Island)
Dag 17 Fort Myers- Shark Valley - Florida City (Anhinga Trail)
Dag 18 Florida City - Key West
Dag 19 Key West - Miami
Dag 20 Miami
Dag 21 Miami - Amsterdam

Zoals jullie zien zullen we niet veel in Orlando zijn.. ik ben al vaker in Disney World en Universal Studios geweest en mijn reisgenoten zijn niet echt pretparkgangers, ze houden meer van natuur en cultuur. Seaworld leek me wel erg leuk om naartoe te gaan.
#1 - 03-06-2012, 21:31 uur

Ebelix

Ik vind dit veel te veel rijden. Je ziet niets van het land. Overweeg om Florida city en Key West te laten vallen zodat je aan het eind nog een paar dagen kan bijkomen. Ook wellicht een dag minder in New York.

Heb je de planning al door routeplanner gehaald om te zien hoeveel kilometer rijden elke dag is?
#2 - 04-06-2012, 06:43 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Hans B

Lijkt mij ook een enorme rit. NYC drie dagen is ok, maar daarna gaat het allemaal wel in razend tempo.
#3 - 04-06-2012, 11:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

Pfieuww...das een hele tour. Veel kilometers en weinig ruimte om onderweg te stoppen (behalve om te tanken waarschijnlijk). Tenzij jullie het leuk vinden om alles vanuit de auto te zien natuurlijk!

Zoals je zelf al aangeeft is Orlando geen prio.....dan zou ik er niet heen gaan! Ik zou Fort Meyers, Sannibel, Shark Valley ook links laten liggen....door dat te doen creëer je wat "lucht" en ruimte om in een rechte lijn naar Miami te rijden. Schrap ook een dag NYC. Mijn lijstje zou er dan ongeveer zo uitzien:

Dag 1 Vliegreis Amsterdam – New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York - Washington
Dag 5 Washington
Dag 6 Washington - Shenandoah National Park - Roanoke
Dag 7 Roanoke - via Grand Father Mountain (Blue Ridge Mountains) - Asheville
Dag 8 Asheville - Great Smoky Mountains - Cherokee (daarna richting Charleston)
Dag 9 Cherokee - Charleston
Dag 10 Charleston (Historic District, Boone Hall Plantation)
Dag 11 Charleston - Savannah (Historic District)
Dag 12 Savannah
Dag 13 Savannah - St. Augustine - Daytona Beach
Dag 14 Daytona Beach - Miami
Dag 15 Miami
Dag 16 Miami
Dag 17 Miami - Everglades - Islamorada
Dag 18 Islamorada - Key West
Dag 19 Key West
Dag 20 Key West - Miami
Dag 21 Miami - Amsterdam

Hou er tevens rekening mee dat in de periode dat jullie gaan, je werkelijk lek gestoken zult worden in de Glades door de insecten! Persoonlijk zou ik er niet eens heengaan. mocht je wel gaan, pak je echt in want zodra je de deur vd auto open doet vallen ze aan!
Of trek een extra dag uit voor de Smoky Mountains. Wij hebben vorig jaar de Cherohala Skyway (US165) van Telico Plains naar Bryson City gereden...echt geweldig mooi!

Ik hoop dat je wat aan bovenstaande info hebt. Laat ons weten wat je uiteindelijk gaat doen! En hoe het geweest is natuurlijk!

Groet van MiamiHeat
#4 - 04-06-2012, 19:45 uur
« Laatst bewerkt op: 04-06-2012, 19:54 uur door MiamiHeat »

gijs1985

Bedankt voor jullie tips! Ik heb het allemaal doorgenomen en bekeken. De hotels in New York en Miami hebben we al geboekt. De vrienden met wie ik op vakantie ga houden erg van vogels en andere dieren, vandaar dat de Everglades wel een must is. We vinden het niet zo erg om een stuk te rijden.
Ik heb aan het eind een extra dag in Fort Myers in gedachte om even uit te rusten. We kunnen naar het strand gaan of naar Sanibelle gaan (ook voor de vogels etc). De westkust van Florida staat bekend om het witte zand vandaar dat ik aan Fort Myers dacht.

Hier een update van de route:

Dag 1 Vliegreis Amsterdam – New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 's Ochtens de Auto ophalen in Newark en richting Washington via Lancaster
Dag 6 Washington
Dag 7 Washington - Shenandoah National Park - Roanoke
Dag 8 Roanoke - via Grand Father Mountain (Blue Ridge Mountains) - Asheville
Dag 9 Asheville - Great Smoky Mountains  (daarna alvast richting Charleston)
Dag 10 Great Smoky Mountains - Charleston
Dag 11 Charleston (Historic District, Boone Hall Plantation)
Dag 12 Charleston - Savannah (Historic District)
Dag 13 Savannah - St. Augustine - Daytona Beach
Dag 14 Daytona Beach - Orlando (Sea World)
Dag 15 Orlando - Fort Myers
Dag 16 Fort Myers - Sanibelle
Dag 17 Fort Myers - Everglades (bijvoorbeeld Shark Valley) - Islamorada
Dag 18 Islamorada - Key West
Dag 19 Key West - (onderweg bijvoorbeeld nog de Anhinga Trail) - Miami
Dag 20 Miami
Dag 21 Miami - Amsterdam
#5 - 07-06-2012, 21:33 uur

TondeG

Hou er tevens rekening mee dat in de periode dat jullie gaan, je werkelijk lek gestoken zult worden in de Glades door de insecten!

Ik ben een aantal jaren in dezelfde periode geweest en ik vond de everglades een must, niet veel krokodillen gezien maar ik vond het heel apart. Ik had spul voor de muggen met deet en wij hadden geen last, misschien anderen van de geur. Sanibelle is ook een aanrader.

Succes
Ton
#6 - 07-06-2012, 22:27 uur

wim312

Ook ik vond de Everglades vorig jaar een must maar uiteindelijk was ik er niet van onder de indruk.
Wel veel alligators gezien.
Idd heerlijke stranden aan de westkust. Heb een week in Fort Myers Beach gezeten (Casa Playa, deur uit en je staat op het strand)
#7 - 01-07-2012, 18:57 uur

Hans B

Washington één dag is toch wel heel erg minimaal.
#8 - 02-07-2012, 11:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Wallstreet

Wow zeg, je weet toch dat amphetamines verboden zijn. >:D
Ik vind het doenbaar maar je gaat echt spijt hebben op het einde dat je dit niet in 28dagen of meer deed.
#9 - 13-10-2012, 00:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15