Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis Florida

Discussie gestart

mir.peeters

Hoi,

Ik ben Mirjam en in oktober ga ik met m'n vriend een rondreis maken door Florida.
Ik heb een eerste ruwe opzet gemaakt maar weet eigenlijk nog niet heel goed wat de highlights zijn die we echt gezien moeten hebben.

De opzet is:
Miami - Gatorpark - Naples
Naples - St Petersburg
St Petersburg - Homosassa springs
Homosassa springs - Orlando
Orlando - Key Largo
Key Largo - Key West
Key West - Miami

Ik hoor graag jullie eventuele reacties, tips en andere ideeen. We hebben in ieder geval 10 dagen voor de rondreis en we eindigen 5 dagen in Miami (dit laatste deel is een zakelijk georganiseerde trip).
#1 - 10-07-2011, 22:22 uur

hdeweert

Miami - Key Largo
Key Largo - Key West
Key West - Gatorpark – Naples
Naples - St Petersburg
St Petersburg - Homosassa springs
Homosassa springs – Orlando
Orlando – Miami
Zou een betere  volgorde  zijn dit hangt natuurlijk af van wat je onderweg allemaal wilt gaan zien en doen.
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=533&Itemid=869

misschien heb je er wat aan.
Harm
#2 - 10-07-2011, 23:10 uur

mir.peeters

Oke, andersom dus.
Ik ga je reisverslag eens goed lezen.

Maar is Naples eigenlijk een soort van overnachtingsplek of is daar ook van alles te doen?
#3 - 10-07-2011, 23:33 uur

mir.peeters

Wat is trouwens de reden om de route andersom te doen? Heeft dit te maken met de highlights?
#4 - 11-07-2011, 14:27 uur

Hans B

De route kun je op allerlei manieren maken.
Orlando ga je mijns inziens heen om de 'pret'parken niet zo zeer om de stad.
Ik mis de Everglades, Cape Canaveral en bv. Sanibel Island.
Klein voorzetje:
01. AMS-MIA
02. MIA langs de kust naar Cape Canaveral en omgeving
03. Cape Canaveral bezoek aan de raketbasis.
04. Cape Canaveral - Homosassa
05. Homosassa (park bezoek?) - St.Petersburg
06. St.Petersburg - Cape Coral
07. Cape Coral (Sanibel Island, Corkscrew Swamp, noord Everglades airboat) - Homestead
08. Homestead (Everglades)
09. Homestead - Key
10. Key - Miami (zakengedoe)
#5 - 11-07-2011, 15:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Johan

Alhoewel Orlando met name bekend is om haar pretparken (bij toeristen) kan ik de stad ook van harte aanbevelen als je uitgaan en nachtleven leuk vind. Downtown zijn er erg leuke cafés en discotheken. Daarnaast kun je er thema maaltijden ervaren zoals een travestietenshow of een Elvis night tijdens het eten van een grote hamburger. Laat maar horen als je de adressen nodig hebt ;-)

Wij komen zelf regelmatig (1 x per maand) in downtown Orlando, vooral op zaterdagavond!

Daarnaast kun je in Orlando natuurlijk heerlijk shoppen maar dat kun je ook op meerdere plaatsen!

Als je Cape Canaveral bezoekt kan ik je ook Cocoa Beach van harte aanbevelen.
Erg leuk plaats met een leuke pier en leuke stranden (alhoewel er nu nogal wat jelly fish zit) en 1 van de grootste (zo niet grootste) surf shops van Amerika. Verder kun je er ook, als jet het leuk vind, een surf workshop krijgen. Deze worden gegeven aan toeristen en locals door de beste surfers van de wereld! Iets meer zuidelijk aan de oostkust heb je ook nog Vero Beach. Ook een erg leuke plaats om te vertoeven. Uiteraard wat meer met betrekking tot het strand.
#6 - 11-07-2011, 15:42 uur

Freddytex

Is het omdat het te ver naar het noorden ligt dat ik Ocala zo weinig vermeld zie.Voor mij is het nochthans een van de mooiere plaatsen qua natuur.
#7 - 11-07-2011, 20:04 uur
« Laatst bewerkt op: 11-07-2011, 20:58 uur door Freddytex »

Jez

Je zou ook nog heen op Miami en terug vanaf Orlando kunnen gaan. Of andersom.
#8 - 11-07-2011, 20:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15