Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Florida juli 2011

Discussie gestart

Jerry

Hallo,

Wij willen met onze kinderen 13 en 15 jaar 3 weken naar florida in juli 2011, we wilen zelf gaan rijden en dan de route orlando-key west-en weer terug.
Ben echter nieuw op dit forum en ook nog nooit in USA geweest maar voor de kinderen lijkt me dit geweldig.
Heb al wat pakketreizen info maar de prijzen van deze reisbureau,s zijn zo extreem hoog.
A.u.b tips voor tickets,autohuur,hotels hier boeken of pas daar?
Alvast bedankt

Jerry
#1 - 30-11-2010, 00:53 uur

Bertorelli

Hi,

Pakketprijzen zijn inderdaad vaak erg prijzig.
Vaak zitten daar ook niet de allergoedkoopste overnachtingen bij.

Zelf alles regelen is doorgaans goedkoper en kan echt stukken schelen.

Even een voorbeeld:
* Vliegtickets AMS-ORL in juli +/-€ 3.700 α € 4.000 (totaal)
Het is hoogseizoen dus helaas voor jullie weinig aanbiedingen denk ik.
Ik weet niet waar jullie wonen en of Dόsseldorf of Brussel een alternatief is.
Deze luchthavens zijn doorgaans goedkoper dan Schiphol.
Ook vliegen op een andere luchthaven dan Orlando (Miami / Ft. Lauderdale) kan verschil maken.
En omdat jullie met 4 personen zijn kan dit aardig oplopen.

Kijk eens op http://www.kayak.com/ voor ticketprijzen.

Je ziet ook wel eens een aanbieding van een vlucht incl. een aantal overnachtingen.
Die optie kun je ook meerekenen.

* Autohuur
Voor 4 personen incl bagage heb je een aardige auto nodig.
Reken op ongeveer € 650 (voor 3 weken) voor een Midsize SUV (€ 100 minder als je maar 1 chauffeur hebt)

Ik schat dat de meeste kids van 13 en 15 hier wel inpassen, maar voor je bagage zul je je wel moeten inhouden.
Maar 2 grote en 2 wat kleinere koffers moet wel passen.

Een grotere auto als deze hieronder is ongeveer €250 duurder voor 3 weken.

Hier passen wel zonder problemen je koffers in omdat deze auto's meer zitplaatsen hebben.

* Slapen
Qua overnachtingen kun je het net zo duur maken als je zelf wilt.
In Orlando zijn de overnachtingen goedkoop terwijl je in Key West een stuk meer zult moeten neertellen.
Reken in Orlando op ongeveer $ 50 voor een overnachting (1 kamer met 2 grote bedden)
Het kan zelfs nog goedkoper daar, maar $ 50 is denk ik wel redelijk.
Je zou daar zelfs 2 kamers kunnen nemen voor wat meer privacy.
Je zit dan niet in een Disney Resort maar in een gewoon motel.

In Key West zul je onder de $ 100 minder keus hebben denk ik, maar daar zul je waarschijnlijk ook minder nachten doorbrengen dan in Orlando.
Soms zit er ontbijt bij, maar vaak ook niet.
Je kunt voor weinig geld ook om de hoek ontbijten bij o.a. een Denny's of IHOP.

Samenvatting:
Vlucht : € 4.000 (de grootste hap uit je budget)
Auto : € 700
Overnachten : € 1.050 ( 21 x € 50 voor het gemak)

Kom ik op € 5.750,= voor 3 weken en 4 personen.

Dit is natuurlijk exclusief lunch en diner, boodschappen, benzine voor de auto, kaartjes voor Disney en de rest...  :D
Ik heb even bij Jan Doets gekeken naar een pakketprijs en de goedkoopste die hier een beetje op lijkt is al bijna € 1.500 per persoon. (op basis van 4 personen op 1 kamer)
* Maar 16 dagen i.p.v de 3 weken hierboven.
* Waarschijnlijk een kleinere huurauto.
* Geen keuze in hotels

Ik zou zeggen ga lekker puzzelen en boek alles zelf of met hulp van de mensen hier.

Bert

Handige sites
http://www.kayak.com/ (vlucht)
http://www.usareisen.de/ (huurauto)
http://www.priceline.com/ (motels)
#2 - 30-11-2010, 10:28 uur
« Laatst bewerkt op: 30-11-2010, 10:37 uur door Bertorelli »

Tet14

Voor de huurauto, deze huurden wij in Orlando http://www.gmc.com/acadia/acadia/index.jsp  Een standard SUV maar met de capaciteiten van een full size. Groot genoeg voor 5 personen en alle bagage. Voor wat meer comfort en ruimte zou ik minstens een standard SUV huren. Wij betaalden $ 41,-- all in per dag bij Hertz maar dat wil niet zeggen dat de prijzen voor 2011 gelijk blijven. Het is ons trouwens niet gelukt om voor $ 50,-- ergens te blijven. Meer het dubbelle maar wij verlangen wellicht wat meer comfort.
#3 - 30-11-2010, 11:12 uur

Bertorelli

Een Acadia zou denk ik wel moeten passen.
Ik heb de prijzen voor 2011 van http://www.usareisen.de/ gehaald dus dat zou moeten kloppen.
Voor de overnachtingen heb ik een gemiddelde van € 50 (+/- $ 65 met de huidige koers)  aangehouden.
Voor de prijzen heb ik op http://www.priceline.com/ gekeken naar alle motels onder de $ 80 met een beoordeling van een 6 en meer.
Daar zit best wel veel leuks tussen. (Zoals gezegd is Key West een stuk duurder)

Natuurlijk heb je de keuze tussen de Motel6 aan de onderkant en ketens als het Marriot en Hyatt aan de bovenkant.
Ik weet niet precies meer wat wij in 2008 betaald hebben in Orlando, maar het zat onder de $ 50 in elk geval.

Als je vooraf boekt ben je doorgaans voordeliger uit dan wanneer je ter plekke boekt.
Ook omdat je hier rustig de tijd hebt om iets uit te zoeken wat binnen het budget past.

Goed shoppen is het advies  8)

Bert

PS.
Op de site van Priceline heb je ook de mogelijkheid om te bieden op hotelkamers, maar dat zou ik met 4 personen wellicht niet doen.
Tenzij je 2 kamers neemt, dan weet je zeker dat het past.
#4 - 30-11-2010, 11:52 uur
« Laatst bewerkt op: 30-11-2010, 12:27 uur door Bertorelli »

Jerry

Hallo,

Bedankt voor alle tips ga dit verder uitwerken.

Groeten Jerry
#5 - 02-12-2010, 22:47 uur

bertvlug

Beste Jerry,

Ik boek al jaren mijn vakantie reizen naar Amerika via:
http://www.aeroglobe.nl/default.asp

Ik heb zelf eens even gekeken en kwam op het volgende uit:
Vertrek 1 juni van Amsterdam naar Orlando met United en Continental Airlines voor 4 volwassenen en terug op 21 juni, daarbij een Fullsize auto voor de gehele periode (inclusief Alamo Gold verzekering) voor een totaalprijs van  € 3.114,50.
Dat is toch al een stuk voordeliger dan de berekening van mijn naamgenoot Bert (Bertorelli)  ;)
Ga zelf maar eens zoeken en puzzelen via Flij Drives (met auto) en dan de de offerte/boeking link, je kan zelf aangeven welke auto, welke verzekering etc !

Als je gaat rondreizen dan kan ik je zeker aanraden om gιιn hotels (alleen voor de eerste overnachting, is nl handig om dit hotel/adres op je inreisvisum te kunnen zetten) van te voren te boeken.

Op veel plekken kan je zgn "Coupon Boekjes" krijgen waarin hotels en motels adverteren met "aanbiedings" prijzen.
Het is mij echter ook heel vaak gelukt om goede prijzen te krijgen op vertoon van mijn ANWB kaart (Tripple AAA in USA), ben hem zelfs wel eens vergeten maar kreeg toch een goede prijs met de opmerking "Do you give discount on a tripple A card ?".
M.a.w. onderhandelen bij het boeken van een kamer loont altijd de moeite, vraag wel altijd of je eerste de kamer mag zien en of dit ook de kamer is welke je krijgt.
Het kan dan ook nog wel eens voorkomen dat je voor een paar dollar meer een veel mooiere kamer kunt krijgen

Veel plezier met het plannen van je trip.

Groet,
Bert Vlug
#6 - 22-12-2010, 13:23 uur

Bertorelli

Bert,

Ik zie dat jij rekent vanaf 1 juni t/m 21 juni terwijl Jerry aangeeft dat ze in juli willen/moeten reizen.
In juni kom je qua reis inderdaad een stuk voordeliger uit omdat dat nog net voor het hoofdseizoen ligt.
Jerry reist met 2 pubers dus zullen ze afhankelijk zijn van de schoolvakanties.
En die vallen in 2011 allemaal in juli en augustus helaas.

Check de prijzen maar eens op een site als http://kayak.com
Het verschil tussen juni en juli is al snel €250 tot zelf €400 per ticket...
Tip: Probeer met variabele datums, want soms is vliegen op maandag goedkoper dan in het weekend (soms weer andersom).
Of probeer eens te vliegen naar/vanaf Miami, dat kan soms ook schelen.
Je kunt dan hetzelfde rondje maken alleen in een iets andere volgorde.

Ik heb ook even gerekend met juli als maand:
Bij Aeroglobe kom ik op een totaal prijs van € 4224,50 bij vliegen vanaf Brussel of € 4412,50 vanaf Schiphol (weet niet wat voor Jerry dichterbij is)

Dan is het verschil niet zo groot meer tussen zelf boeken en via bijv. Aeroglobe.
Ze lijken me daar wel schappelijke prijzen te rekenen zo te zien.

Aeroglobe : € 4.412,50 totaal
Zelf boeken (ongeveer) : € 4.350,- totaal ( tickets 4 x €900 en auto € 550 )

Via http://www.billiger-mietwagen.de zelfs een full-size gevonden met alle verzekeringen voor € 520,- (3 weken)

Ik las ook dat ze bij Connections.be in januari weer een Book&Pay actie hebben waarbij ze vaak gunstige tickets in de aanbieding hebben.
Wij hebben daar in 2009 nog van geprofiteerd en hadden toen voor  € 700,- TWEE tickets naar Sacramento  :D (was wel in september trouwens)
Voor het hoogseizoen zijn de kortingen natuurlijk niet zo hoog, maar als je er €100 per ticket afsnoept, dan scheelt dat toch weer €400 shopping money  ::)

Je hebt trouwens helemaal gelijk met de tips voor coupons en je ANWB/AAA kaart.
Die coupon boekjes vind je o.a. bij de touristinformation maar bij de MacDonalds liggen ze vaak ook.

Op Priceline.com staan ook vaak leuke aanbiedingen waarbij je zelfs kunt bieden op een hotelkamer en zo veel kunt besparen.
Voor Jerry is dit misschien wat lastiger omdat dat meestal kamers zijn voor 2 personen (1 bed) en hij dan twee kamers zou moeten nemen.

Groetjes

Bert(orelli)
#7 - 23-12-2010, 11:11 uur
« Laatst bewerkt op: 23-12-2010, 11:20 uur door Bertorelli »

bertvlug

Beste naamgenoot (Bert),

Oeps, niet goed gelezen  :-\ , zo zie je maar hoeveel geld het kan schelen als je niet afhankelijk bent van schoolvakanties.

In iedergeval is de site van Aeroglobe wel heel prettig om vergelijkingsmateriaal te hebben met andere aanbieders en goed rondkijken en misschien wat schuiven met de dag van vertrek kan je nog steeds geld besparen.

Groet,
Bert

#8 - 24-12-2010, 08:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15