Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van New York naar Miami; tips gezocht!

Discussie gestart

tedhekerman

Hallo, wij zijn van plan met twee gezinnen (incl 4 pubers) een reis van NY naar Miami te maken met de RV. Twee jaar geleden hebben we het zuidwesten gedaan. Nu dus het oosten. Wie heeft tips qua steden, parken, cultuur e.d?
Ted
#1 - 15-01-2011, 15:34 uur

hdeweert

Hallo
 dat word vast een leuke trip. Ook een dure ivm one way rent van de camper.
Heb je zelf al enig idee hoelang je gaat in welke tijd je gaat wat je zelf zeker wilt gaan doen ?
je gegevens zijn wel erg summier.
Harm
#2 - 15-01-2011, 16:06 uur

tedhekerman

Dag Harm,
Ik wilde eerst eens inloggen en dan nu uitgebreid vertellen!
Wel nu; de data staan nog niet vast. Waarschijnlijk wordt het in de maand juli. Florida is dan erg heet maar 2 jaar gelden hebben we het in las vegas e.d. ook goed volgehouden... :afro:
New York 4 nachten. Dan een RV ophalen richting Washington om uiteindelijk in Miami uit te komen. Tussendoor is alles mogelijk. Ik weet uiteraard van de pretparken in Orlando maar wil Florida ook anders zien; everglades, kennedy space centre etc. De RV willen we in Miami inleveren. Ik ben nog aan het googlen maar de goedkoopste onewayfee is 374 euro.
Met name het deel tussen Washington en Florida heeft mijn belangstelling qua tips!
In grote afwachting!!! :)
Groeten Ted
#3 - 15-01-2011, 19:51 uur

Jez

Vergeet niet dat de hitte van Vegas niet te vergelijken is met die van Florida. In Vegas is het droog en heet, in Florida bijna 100% vochtig en heet. Mij te benauwd!
#4 - 15-01-2011, 19:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

hdeweert

Hallo
Niks mis mee natuurlijk kijk een s hier voor de eerste kennismaking op
http://forum.verenigdestaten.info/index.php/board,44.0.html
 lees wat reisverhalen van forumleden door, maak een route en post hem op het forum dan is er wat om een advies over te geven.
 De route kan zeker leuk worden als je via New Orleans rijd. Ik ben bang dat je niet veel goedkoper uitkomt met de drop of kosten.
Succes
Harm
#5 - 15-01-2011, 21:11 uur

BibiS

Philly is ook het overwegen waard om te bezoeken :D
#6 - 27-02-2011, 15:54 uur

DNZ

ษ้n tip dat ik je zou kunnen geven is; Als je het per bus wilt doen... Doe het niet met de Greyhound. Toch wel met de GH company? ''make sure that they've got a gps system''  ;)
#7 - 19-03-2011, 22:46 uur

carolinavangennip

Hallo Ted,

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat jullie trekt. Steden, natuur of cultuur.

Steden:
Philadelphia - •   City Hall
•   Reading terminal Market: dit is een grote overdekte markt
•   Independence Hall waar in 1776 de onafhankelijksheidsverklaring werd ondertekend
•   Liberty Bell: klok die werd geluid op tijdens de eerste opbare lezing van de onafhankelijkheidsverklaring aan de burgers op 8 juli. Symbool van de vrijheid van Amerika.
•   Betty Ross huis: deze dame zou de eerste Amerikaanse vlag in elkaar hebben genaaid
•   Elfreth’s street: oudste nog steeds bewoonde straatje in authentieke staat van Philadelphia.

Baltimore: •   Fort Mc Henry: is te bezichtigen. Hier ook het originele handgeschreven volkslied.

Washington: te veel om op te noemen.

Charleston (sc) Leuke gebieden in de stad zijn:
-   Meeting street waar historische straatkeien liggen. Op de hoek met John Street is het Charleston Museum waar je een rondleiding kunt starten langs de mooiste woningen.
-   City Market met veel 18de eeuwse gebouwen
-   Rainbow Row (82 – 107 East Bay) rij huizen uit de 18de eeuw geschilderd in allerlei kleuren. Hieraan konden de analfabete slaven uitleggen tot welke meester zij hoorden.
-   State Capitol
- bezoek aan Boone Plantation
- bezoek aan Patriots point

Savannah (georgia) •   Bonaventura cemetery: is bekend van filmshots. De grafstenen staan schots en scheef en zijn bedekt met het Spaanse mos dat je hier veel vindt. (330 Bonaventura road)
•   Tybee island
Fort Pulanski

Cultuur:
Historic triangle bij Richmond met Yorktown, Jamestown en Colonial williamsburg (grootste openlucht museum van de VS met acteurs die de tijd doen herleven

Natuur:
De outerbanks, dat is dan wel een omweg maar ook de mooite waard
Swamplands in Georga en south Carolina
Ockfenokee ST in Georgia
Ichetucknee ST in Florida

en natuurlijk veel meer maar wellicht kun je dan alvast wat gerichter rondklikken

succes ermee

Caroline
#8 - 30-03-2011, 20:52 uur
Inmiddels 25 x naar Amerika op vakantie geweest vanaf 2007. Telkens maanden lang gelezen, geschreven en gepland om steeds weer fantastische vakanties te beleven. Ben gek op prachtige vergezichten, kleine museumpjes, steden en Amerikanen

tedhekerman

Dankjewel voor de tips. De liberty Bell etc trekken me niet zo. Charleston lijkt me erg leuk.
Wij blijven lekker onze gidsen doorpluizen!
 ;)
#9 - 08-05-2011, 17:03 uur

cant51

Hoi,

Weet niet of jullie van het strand houden voor een dagje, maar Cape May is een erg leuk plaatsje, heeft veel Victoriaanse huizen en een mooi strand en een leuk niet te groot centrum met kleine aparte winkels,
wij hebben het ook een dag aangedaan toen we van NY naar Key West zijn gereden, Savannah is zeker ook een aanrader om naar toe te gaan, hoop dat jullie een geweldige rijs hebben.

Grtjes TC
#10 - 04-06-2011, 17:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15