Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis zuiden

Discussie gestart

letteke0406

Hoi,

Op 30 mei vertrekken mijn vriendin en ik op een rondreis met huurauto (Dodge Charger hoop ik ), naar het diepe  zuiden van Amerika en dit is even een overzicht van wat wij van plan zijn te doen.
Het is onze eerste keer naar de States dus alle tips zijn welkom.

op 30 mei met British Airways van Brussel naar Londen heatrow en zo verder naar Atlanta

op 31 mei van Atlanta direct naar Chattanooga en verblijf in Country Inn and Suites-Tiftonia - bezoek aan Ruby Falls, Battles For Chattanooga Museum, Lookout Mountain  Railway,
                                                                                                                                                    Tennessee Aquarium Imax

op 1 juni van Chattanooga naar Lynchburg,verblijf in Lynchburg Country Inn                         - bezoek aan Jack Daniel's Distillery

op 2 juni van Lynchburg naar Tupelo , verblijf in Days Inn-Tupelo                                         - bezoek aan Elvis Presley Park and Museum

op 3 juni van Tupelo naar Memphis, veblijf in Days Inn-Memphis-Graceland 2 nachten            - bezoek aan Graceland, Memphis Rock N Soul Museum, National Civil Rights Museum,enz.

op 5 juni van Memphis naar Clarksdale ,verblijf in de Shack up-inn                                        - bezoek aan Blues museum

op 6 juni van Clarksdale naar Natchez met een stop in Vicksburg ,verblijf in Natchez Eola Hotel- bezoek aan Monmouth Plantation, Natchez National Historical Park enz..

op 7 juni van Natchez naar New Orleans, verblijf in de Frenchman Hotel 3 nachten                  - te veel om op te noemen maar tips zijn welkom !

op 1O juni van NOLA  naar ...,Hier zitten we een beetje vast ,we rijden in ieder geval richting st-augustine zo naar Savannah en Charleston ,om zo op 18 juni weer in Atlanta te zijn om dit te bezoeken en daar terug naar huis op 20 juni.

Tussen NOLA naar St.Augustine weten we niet goed waar we moeten zijn voor bezienswaardigheden of waar iets te zien is wat leuk is,wij zijn geen strandliggers,maar houden wel van de natuur muziek en lekker eten ,en ook een beetje actie.

ook tips over hotels mag,vanaf NOLA hebben we nog geen hotels geboekt,dat doen we ginder want ik heb mijn laptop bij me.

Ik hoop in elk geval dat we kunnen vertrekken met die vulkaantoestanden maar dat zal wel niet zo een vaart lopen tegen verleden jaar denk ik (hoop ik).

met vriendelijke groeten uit Belgie ,Arlette en Jan  :afro:
#1 - 25-05-2011, 19:06 uur

hdeweert

Een tijd geleden een dergelijke trip gemaakt, misschien heb je er wat aan. De plaatjes en het verhaal is te vinden op
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=491&Itemid=708
Harm
#2 - 25-05-2011, 23:25 uur

letteke0406

@Harm

Bedankt,daar kunnen we al wat van opsteken,mooie site trouwens.

gr
#3 - 26-05-2011, 20:57 uur

dol op reizen

Je zou naar Mobile kunnen gaan, maar ook Panama City is volgens mijn dochter erg leuk. Dat is de plek waar de Amerikaanse tiener in maart naar toe gaat voor Spingbreak.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen Wij gaan naar veel de zelfde plekken maar pas in December, ik ben vooral benieuwd naar Clarksdale, wist je dat dat het cafe zit van Morgan Freeman.
http://www.groundzerobluesclub.com/home.php
#4 - 26-05-2011, 23:10 uur

letteke0406

Jaaa,daarom gaan we hier ook naartoe,ik ben nl Blues fan ,bedankt voor de info. :afro:

#5 - 27-05-2011, 06:50 uur

jhbechthum

Nieuw!
In Mobile, AL is de USS Alabama Battleship een bezoek zeker waard. Als je geen claustrofobie hebt kun je ook de onderzeeër bezoeken.
Pensacola, FL heeft prachtige stranden. Ook is daar een militaire basis (National Museum of Naval Aviation) die je kunt bezoeken (vergeet je paspoort niet!); de thuisbasis van de Blue Angles; denk aan de TV-series 'The Blue Angels' en 'Pensacola: Wings Of Gold'.
8) Als je tijd hebt kun je de groeten doen aan mijn vriend Larry in Robinsonville, AL :afro:.

Johan
#6 - 27-05-2011, 12:40 uur
« Laatst bewerkt op: 27-05-2011, 13:29 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15