Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route juli 2011

Discussie gestart

Frannie

Ja, ik ben er wel heel vroeg bij, maar toch. We kunnen nu al niet wachten en dus zijn we al bezig met de route.
Graag zou ik willen horen wat jullie ervan vinden. We zijn het in ons gezin namelijk nog niet helemaal eens welke plaatsen nou het leukst zijn, en hoelang we ergens willen blijven. Pensacola of Montgomery. Lafayette of Lake Charles.
Ook vragen we ons af of we bijvoorbeeld langer in Houston zouden moeten blijven, we zijn er namelijk nog niet helemaal uit, wat we daar graag willen doen. En het aantal dagen in Nashville, Memphis. Heb veel op het forum gelezen en de één vindt Memphis leuker, de ander Nashville en het varieert zo van 1 tot 4 nachten.

Dus zoals jullie waarschijnlijk wel door hebben, alle tips, opmerkingen en suggesties zijn welkom.

Dan hier de route;

2 juli Amsterdam - Atlanta
3 juli Atlanta - Pensacola of Montgomery (welke plaats is leuker?)
4 juli Pensacola of Montgomery - New Orleans
5 juli New Orleans
6 juli New Orleans
7 juli New Orleans - Lafayette (of misschien overnachten in Lake Charles?)
8 juli Lafayette - Houston
9 juli Houston - San Antonio
10 juli San Antonio
11 juli San Antonio
12 juli San Antonio - Austin
13 juli Austin - Dallas
14 juli Dallas
15 juli Dallas - Hot Springs (of Little Rock misschien?)
16 juli Hot Springs - Memphis
17 juli Memphis
18 juli Memphis
19 juli Memphis - Nashville
20 juli Nashville
21 juli Nashville - Chattanooga
22 juli Chattanooga - Atlanta
23 juli Atlanta - Amsterdam (Vliegen pas om 21.00 uur dus deze dag hebben we nog om Atlanta te ontdekken)

Nou ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Graag horen ik van jullie  :)
#1 - 15-08-2010, 18:31 uur

MiamiHeat

Hoi Frannie,

Je kan er idd nooit te vroeg mee beginnen...wij zijn ook al bezig met onze route voor Juni/Juli 2011 terwijl we eind November nog lekker 2 weken naar Miami gaan.

Ik zou kiezen voor een eerste overnachting in Pensacola ipv Montgomery. Wij zijn in 2001 ook van deze plaats naar New Orleans gereden maar dan langs de kust (Gulf Shores, Mobile Bay, Daphne), vonden we erg mooi. Over Texas kan ik je weinig vertellen want ik ben er nog nooit geweest. In Houston kan je natuurlijk de NASA bezoeken. 2 volle dagen Memphis moet genoeg zijn. Wij vonden Nashville erg mooi en zijn er maar 2 dagen geweest....hadden er wel een dag langer willen blijven.

Veel plezier met verder plannen van je vakantie!

Gr. Eus
#2 - 15-08-2010, 19:42 uur

Tet14

Je zou ook in Gulf Shores kunnen overnachten, of in Mobile. Gulf Shores zijn we langer gebleven. Mooie stranden. Pensacola is ook niet mis mee maar het nam een hoop tijd (we reden ook nog eens verkeerd) en Gulf Shores is gemakkelijk te bereiken. Je kan natuurlijk ook in een dag naar NO....
Tussen NO en Houston is dit ook nog een mogelijkheid: http://www.creolenaturetrail.org/
Als dit mijn reis was zou ik minstens een dag toevoegen aan Austin. Ook tussen SA en Austin is het nodige te zien zoals in Gruene.
Houd er rekening mee dat het erg heet zal zijn in TX en enorm luchtvochtig. Geen reden om Tx niet te bezoeken maar ik waarschuw maar even.
In Houston is Johnson Space center de moeite waard maar het neemt nogal wat tijd. De route tussen Dallas en Memphis ken ik helaas niet maar misschien kan iemand anders je helpen. 3 nachten Memphis/2 nachten Nashville. Daar zou ik toch een dag vanaf halen tbv Austin.  Maar dat is natuurlijk imo.
Tet
#3 - 15-08-2010, 23:21 uur

Frannie

Bedankt voor de info Eus. Dan laten we Montgomery inderdaad maar voor wat het is en rijden we door naar de kust.
Pensacola, Golfshore of Mobile daar zijn we nog niet uit maar we hebben nog tijd genoeg.
Mooi vooruitzicht trouwens nog twee weekjes naar Miami in november. Veel plezier!

Tet, jij ook bedankt voor de tips. Dat wordt dan een dag langer naar Austin, waarschijnlijk voor een dag Memphis, Nashville of New Orleans.
Over Gruene had ik inderdaad ook al wat leuke berichten over gehoord, dus dat moeten we dan maar in onze route inplannen.

Is Nasa Houston ook de moeite waard als je al naar Kennedy Space Center bent geweest?

En dan nog even over het weer in Texas, ben benieuwd of de luchtvochtigheid nog hoger is dan in Florida?

Bedankt!
Groetjes Francis
#4 - 16-08-2010, 08:39 uur

Tet14

Houston is een van de luchtvochtigste steden ter wereld maar we vonden Florida ook behoorlijk luchtvochtig. We zijn ook regelmatig in het verre oosten geweest dus zijn er wel mee bekend. Gewoon rustig aan doen.
Dan Johnson of Kennedy. Leuk, ik heb die vraag zelf ook gesteld (op een ander forum) omdat we wel bij Johnson zijn geweest en over 3 weken vlak bij Kennedy zitten.  Er zijn maar weinig mensen die op beide plaatsen zijn geweest want ik kreeg weinig reacties (zowel op het Houston als op het Florida forum geplaatst).   Ik kreeg niet de indruk dat het echt nodig is om ze beiden te zien en hebben dan ook besloten om Kennedy over te slaan. Dat zou voor jou dus voor Houston kunnen gelden.
Tet
#5 - 16-08-2010, 09:50 uur

babarage


Dan Johnson of Kennedy. Leuk, ik heb die vraag zelf ook gesteld (op een ander forum) omdat we wel bij Johnson zijn geweest en over 3 weken vlak bij Kennedy zitten.  Er zijn maar weinig mensen die op beide plaatsen zijn geweest want ik kreeg weinig reacties (zowel op het Houston als op het Florida forum geplaatst).   Ik kreeg niet de indruk dat het echt nodig is om ze beiden te zien en hebben dan ook besloten om Kennedy over te slaan. Dat zou voor jou dus voor Houston kunnen gelden.
Tet

hmm nee het is niet nodig om ze beiden te zien maar ik vond het bepaald geen straf.  Kennedy is toch best anders dan Houston.  Daar zie je (staat mij althans bij) vooral wat er binnen zo'n shuttle gebeurd en in het flightcontrol centrum.  Kennedy richt zich duidelijk op de lancering en de shuttles zelf. Daar zie je dus meerdere shuttles en de vertrekplatforms en dergelijke. Als je een beetje  interesse in de ruimtevaart hebt is het echt leuk om naar allebei te gaan. heb je een completer beeld.  ik ben daarnaast ook nog op Andrews Airforcebase in California geweest, das een alternatieve landingplaats voor de shuttle, ook erg grappig :) (maar dah was voor 2001 dus ik weet niet of je er nog zomaar opkomt helaas). ik geloof dat ik nog één Nasa plek die te bezoeken is moet hebben :). (hmm was die niet aan de oostkust waar ik volgende week heenga... ja ik ga ff zoeken :))
#6 - 16-08-2010, 13:55 uur

Frannie

Oke Tet, dan weet ik een beetje wat me te wachten staat. Zelf vond ik Florida wel oke, zeker luchtvochtig maar dat heeft me nergens van weer houden.
Dus hoop dat dat ook zo is in Houston.
Grappig dat je zelf ook die vraag hebt gesteld. Denk dat wij het dan ook maar overslaan.

Babarage, jij ook bedankt voor de info. In KSC gaat het inderdaad meer om de lancering zelf. Houston is dus toch wel wat anders begrijp ik. We gaan het hier nog even overleggen, maar denk dat we het niet doen. Jij alvast veel plezier in het Oosten en ik hoop dat je de laatste NASA plek ook kunt bezoeken  :)
#7 - 16-08-2010, 14:53 uur

Jenn

Hoi Frannie,

Op het andere Amerika forum had ik je ook al antwoord gegeven, maar dat doe ik hier ook nog maar even.
Ik zou Montgomery nog niet meteen uitsluiten als overnachting, het is echt een leuke plaats! Het is wellicht wat onbekender dan Pensacola, maar zeker niet minder interessant! Het is maar net waar je voorkeur ligt. Wil je een gezellige relaxte stad en naar het strand, dan is Pensacola een erg goede keus. Ben je geinteresseerd in Amerikaanse geschiedenis, dan zou ik zeker voor Montgomery kiezen. Vanuit Pensacola kan je langs de kust reizen naar NOLA, vanuit Montgomery door het binnenland via Selma naar Mobile en daar verder langs de kust. Dit is wat langer dan wanneer je rechtstreeks via de 65 rijdt, maar de route is mooier. Mobile is op zich wel een aardige stad, maar vind ik zelf niet heel bijzonder. Er is een leuk Mardi Gras museum, je kan een kijkje nemen bij de battleship en er is een klein historisch centrum met gietijzeren balkonnetjes. Ik voelde me niet heel prettig in Mobile. Veel rare tiepjes en vooral 's avonds heb ik me onveilig gevoeld. Maar ik reisde alleen, en dat is natuurlijk anders dan wanneer je met meerdere personen bent. Ik zou er iig niet overnachten!

Een dag langer naar Austin is zeker aan te raden, maar ik zou dat niet ten koste laten gaan van een dag New Orleans. Dan zou ik eerder een dagje in Memphis of Nashville schrappen. New Orleans heeft ongelooflijk veel te bieden en is echt zo'n geweldige stad! De twee volle dagen die je nu hebt gepland heb je zeker nodig! Als jullie niet naar NASA gaan, dan heb je aan 1 nachtje Houston wel genoeg. Hot Springs is ook erg leuk. Mooie omgeving, een gangster museum, je kan een leuk boottochtje maken en de stiefvader van Bill Clinton ligt hier begraven. Nou is dat natuurlijk een beetje onzinnige informatie, maar ik ben nogal van de begraafplaatsen.

Lafayette heeft een aantal attracties zoals Vermilionville en Acadian Village, maar de stad zelf is niet heel bijzonder. Lafayette komt 's avonds pas echt tot leven! Vele leuke tentjes met cajun en zydeco muziek. Je zou ervoor kunnen kiezen om bij the Blue Moon Guesthouse te overnachten, dan kan je als je uit de saloon komt meteen je bed inrollen. Of anders bij een leuke B&B in Breaux Bridge ofzo. 's Ochtends is het zydeco breakfast van Cafe Des Amis in Breaux Bridge een echte aanrader! Op de reisdag van NOLA naar Lafayette kan je onderweg een kijkje nemen bij Laura Plantation en/of Oak Alley, naar de tabasco fabriek op Avery Island en een mooie swamp tour maken. Als je tijd hebt dan kan je ook een kijkje nemen in St. Martinville, dat is  een charmant cajun plaatsje. 

Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret! Je bent zeker niet te vroeg hoor, ik ben ook alweer aan het plannen voor volgend jaar terwijl ik in oktober nog weg ga!
-Jenn (figment)
#8 - 18-08-2010, 16:37 uur

Frannie

Dankjewel Jenn,
Super bedankt voor alle tips. We gaan nog maar eens goed overleggen hier. Je kunt inderdaad niet vroeg genoeg zijn haha  ;D
#9 - 18-08-2010, 18:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15