Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

schoolreis Atlanta

Discussie gestart

sandrochka

Ik heb een ietwat andere vraag:

Ik ben op school (ik ben docent economie) bezig met een internationaal project en nu zijn wij gekoppeld aan een high school in Atlanta. Dit was voor de leerlingen (4 havo) aanleiding om mij te vragen of we niet ipv de standaard buitenlandse reizen naar Londen, Parijs etc een reis naar Atalanta kunnen maken.
Nou lijkt mij dat als Amerika gek natuurlijk helemaal geen gek idee.
Ik moet alleen even een soort idee van de kosten hebben om dit dan voor te leggen aan de leerlingen (en ouders natuurlijk)

Ik heb gekeken naar de vlucht en dat gaat 430 euro kosten.
En ik kan ook wel de entree bedenken maar ik zit met de volgende kosten:
Als ik daar ben met een groep hoe ga ik me dan vervoeren van de ene plek naar de andere??

Ik heb de volgende reis bedacht:


Vrijdag 5 maart vliegen vanaf Schiphol naar Atlanta (het hoeft niet perse vanaf vrijdag te zijn maar wel in die komende week want dan gaan alle leerlingen naar een buitnelandse stad.)

Zaterdag
World of Coca Cola – 2 uur
Underground Atlanta

Zondag
Kerkbezoek? Kerk van Martin Luther King Jr. bijv?
Chattahoochee River National Recreation Area

Maandag
Highschool bezoeken –Patrick Henry High School (dit is de school waaraan we gekoppeld zijn)

Dinsdag
Martin Luther King Jr. Nat. Hist. site (free)
Georgia State Capitol
‘s avonds Basketball Atlanta Hawkes?

Woensdag
Atlanta university

Donderdag
Atlanta Historic Center

Vrijdag
CNN Atlanta ($ 9 per jongere) – rondleiding achter de schermen
Vrije tijd in een Mall
bioscoop

Zaterdag
Terug vliegen


Hebben jullie nog tips om te doen met die jongeren? En nog belangrijker hoe moet ik dit uitrekenen?
En ook nog hebben jullie een idee waar we goedkoop maar wel fatsoenlijk kunnen overnachten. Het youth hostel is al vol in die week helaas. En we moeten denk ik wel in het centrum zitten zodat we ook dagen zonder georganiseerd vervoer kunnen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
#1 - 24-09-2009, 18:52 uur
« Laatst bewerkt op: 24-09-2009, 18:57 uur door sandrochka »
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

bertvlug

Beste "Sandrochka",

Wat een leuk idee om met je leerlingen naar Atlanta te gaan, ik ben er zelf al diverse keren geweest omdat ik er familie heb wonen en zal er dus zeker nog vele malen naartoe gaan.

Naar aanleiding van je vragen het volgende:

Als eerste zou ik je de volgende "tip" willen geven, er zit een behoorlijk groot contingent Nederlanders in Atlanta en omstreken, zij hebben daar de "Atlanta Holland Club" opgericht, deze bestaat echt al vele jaren. Ik zou je adviseren om met hen eens contact op te nemen en je vragen en ideeën voor te leggen, ik weet zeker dat ze je, voorzover mogelijk, heel graag verder zullen helpen, zij kennen natuurlijk heel veel mensen en wie weet wat ze voor je kunnen doen.
Bijgaand de link:
 http://www.atlantahollandclub.com/default.htm

Verder heb ik eigenlijk weinig op je planning aan te merken, ik zou je echter willen adviseren om te proberen om "Stone Mountain Park"
http://stonemountainpark.com/  een dag in te plannen, als je daar iets anders voor moet laten "vallen" dan zou ik je dat zeker aanraden, ik weet niet met hoeveel leerlingen je gaat en in welke leeftijdscatagorie zij zitten, maar ik denk dat ze dit echt wel heel erg leuk zullen vinden, zeker leuker dan een rondleiding door CNN.

Mocht je meer willen weten over Atlanta of heb je wellicht nog andere vragen, stuur me dan even een "persoonlijk bericht", misschien kunnen we een keer contact met elkaar opnemen.

Ik wens je alvast heel veel plezier met de verdere voorbereiding van deze trip.

Groet,
Bert Vlug

#2 - 27-09-2009, 14:00 uur

maryde

Hallo,

Dat is een hele onderneming, maar als de groep niet te groot is zou ik proberen de leerlingen onder te brengen bij leerlingen van de Highschool. Ik mag aannemen dat de koppeling ook een onderwijskundige/ culturele doelstelling heeft. Dus laat jullie gastheren een programma samenstellen. Zij zijn bekend in Atlanta en weten welke onderdelen interessant zijn voor deze leeftijdsgroep. Daarnaast: vervoer, probeer een van de schoolbussen te charteren. Kortom: zoek contact met je partnerschool en leg aan hen je vragen voor. Overigens: vroeg boeken van je vliegtickets is aan te bevelen, want veel vluchten zitten snel vol.
Sterkte,

Arthur de Groot
#3 - 27-09-2009, 16:50 uur

sandrochka

Bedankt voor jullie antwoorden!

Het gaat om leerlingen van 4 havo, dus zo rond de 16/17 jaar.
Tja en die highschool is een alternative highschool. Dus leerlingen die het op een normale highschool, vaak qua gedrag, niet lukt. Ik weet dus niet of het te doen is om daar mijn leerlingen onder te brengen.
Het zou om een groep gaan van max 11 leerlingen en dan 2 begeleiders. Dat is in ieder geval de groep die meedoet aan het project.
Ik ga eens even die link proberen van die Atlanta Holland Club.

Sandra
#4 - 27-09-2009, 19:22 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15