Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

spinnen in texas

Discussie gestart

ellenB

Hallo !
Wij zijn van plan om in september/oktober te gaan rondreizen in Texas. Tot mijn schrik vind ik af en toe berichten over tarantula's in Big Bend SP  :-\. Wie weet hier iets meer over?????
#1 - 11-02-2009, 16:07 uur

Skydriver

Kn dat ze er zijn, maar een kleine kans dat je er één zult zien, tenzij je echt gaat zoeken!
Hier meer: http://www.desertusa.com/july96/du_taran.html

#2 - 11-02-2009, 17:09 uur
The USA....What else?

ned in MO

Gevaarlijke beesten die tarantulas. Happen zomaar je been af ;D
#3 - 12-02-2009, 05:41 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

ellenB

grappig hoor Ned, gelukkig ben je zelf een real hot shot  >:(
#4 - 12-02-2009, 08:46 uur

hdeweert



Hallo

Welkom op het USA 4 all Forum

De interesse voor spinnen en slangen is voor de doorsnee Amerika toerist niet erg groot.
Als ze er zijn zoeken ze jou niet op en omgekeerd. Je hoeft je hierover dus niet echt druk te maken.

Harm
#5 - 12-02-2009, 12:07 uur

Fisherman

Ik ben wel eens bij toeval Tarantula's tegen gekomen in Arizona/New Mexico! De laatste die ik zag zat in een hoekje van een gebouw en ik kon hem zo oppakken 8). Er zitten er genoeg maar de kans om er 1 tegen te komen is vaak klein,hetzelfde geldt voor rattle snakes. Maar Tarantula's zijn totaal ongevaarlijk,je kunt beter een Tarantula tegenkomen dan een Black Widow,die krengen kunnen smerig bijten!
#6 - 12-02-2009, 20:51 uur

Jez

De laatste die ik zag zat in een hoekje van een gebouw en ik kon hem zo oppakken 8).

 :offtopic: Waarom zou je dat in vredesnaam willen doen  :o
#7 - 12-02-2009, 23:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Fisherman

Citaat
  Waarom zou je dat in vredesnaam willen doen   
:offtopic:
Ja dat vroeg mijn vrouw zich ook af haha ;) mijn vrouw is als de dood voor spinnen maar ik vind het wel interessante beestjes en vind het prachtig om ze in het wild tegen te komen en rustig van dichtbij te bekijken! Ik ben ze trouwens in de jungle in het Amazonegebied in zuid-Amerika ook veel tegen gekomen maar daar waren ze wat groter en anders van kleur (gelukkig was mijn vrouw daar niet bij).
Wij hadden vroeger thuis een aantal Tarantula's dus ik word er niet anders van als ik er eentje tegenkom en ik pak ze rustig op omdat ik weet dat er weinig kan gebeuren,ze kunnen wel bijten maar dat stelt weinig voor en is ongevaarlijk,een normale wespensteek is bijvoorbeeld veeeel pijnlijker!
#8 - 13-02-2009, 02:35 uur

pluto

Hoi,

Op bepaalde trails in big bend zitten zeker tarantula's. Naar het schijnt is er een route waar ze weliswaar 's avonds zomaar met je mee op het pad lopen! Wij zijn er geweest en hebben er geen enkele gezien!
Spijtig! Maar aan de andere kant ook wel goed, ben er ook ontzettend bang van, maar wel door gefascineerd.

Chari
#9 - 13-02-2009, 19:25 uur

Mississippi

BB NP is hot. Ik heb er veel dieren gezien., maar geen tarantula's.
Met name roofvogels en Javelina's...

#10 - 13-02-2009, 21:07 uur
« Laatst bewerkt op: 13-02-2009, 21:09 uur door Mississippi »

ned in MO

grappig hoor Ned, gelukkig ben je zelf een real hot shot  >:(

 :-\  Mag je niet meer een beetje plagen in de wereld?
Waarschuwing! Er rijden ook auto's  in Texas. Die zijn veel gevaarlijker dan een paar spinnetjes hoor
#11 - 14-02-2009, 04:04 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Skydriver

AUTO"S?? In Texas?? NEE TOCH?! :o
#12 - 14-02-2009, 11:49 uur
The USA....What else?

Tekkel

AUTO"S?? In Texas?? NEE TOCH?! :o
Ach, vergeleken met Australische spinnen, zijn die spinnen in de USA maar "pussies" ;)

Bart
#13 - 14-02-2009, 12:11 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Skydriver

Maar spinnen hoeven ook niet groot te zijn om lelijke beten te geven.
Bijvoorbeeld de "brown recluse spider" spinnetje van niks, maarrr...
kijk zelf maar ff: http://www.emedicinehealth.com/spider_bite_brown_recluse_spider_bite/article_em.htm
#14 - 14-02-2009, 14:34 uur
« Laatst bewerkt op: 14-02-2009, 14:36 uur door Skydriver »
The USA....What else?

Bakvet

De interesse voor spinnen en slangen is voor de doorsnee Amerika toerist niet erg groot.
Als ze er zijn zoeken ze jou niet op en omgekeerd. Je hoeft je hierover dus niet echt druk te maken.

Toevallig loop ik wel eens mee met Ranger Walks / Talks in de nationale parken. Altijd erg leuk en interessant want daar leggen ze dit soort dingen haarfijn uit. Ik kan je verzekeren dat Tarantula's nachtdieren zijn, overdag zal je ze niet tegenkomen. 's Avonds kan je ze soms zien zitten onder tuinverliching. Het zijn immers net als andere spinnen insecteneters, dus ze trekken naar de plaatsen waar hun maaltijd 's avonds rondhangt. Zelf heb ik wel eens in een  kampeerhut kaarsjes op de grond neergezet. Een vorige bezoeker had geurkaarsen achtergelaten en ik had die nog nooit aangestoken, moest het even uitproberen. Toevallig had ik er eentje neergezet - naar later bleek - naast het holletje van een tarantula. Die kwam naar buiten en bleef lekker bij dat kaarsje zitten - hoefde ze niet zo ver te lopen. En ik zat daar weer een metertje vandaan op een laag krukje. Was wel apart, zeker niet eng, ik was eerder bang dat ik bovenop dat beestje zou trappen.

De enige uitzondering waarop je ze overdag veelvuldig tegenkomt is in het begin van de herfst, want dan is het 'mating-season'. De vrouwtjes trekken er dan op uit om een mannetje op te sporen. Dus die grote wollige, dat zijn de vrouwtjes, de mannetjes zijn veel kleiner en die zie je zelden.

Dus weinig reden om je zorgen te maken, denk ik. Wanneer ging je ook alweer?
#15 - 14-02-2009, 14:39 uur
« Laatst bewerkt op: 14-02-2009, 14:46 uur door Bakvet »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15