Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Temperatuur, drukte april/mei

Discussie gestart

mdonders

Hallo,

Omdat ik nieuw ben in dit forum, zal ik me even voorstellen:

Ik ben Mark en ben al jaren america gek. Zo erg dat ik twee jaar geleden een echte americaan hebt gekocht, een Dodge Ram D150 pickup. Mijn muziek smaak is van rock & Roll en blues.

En daarom zijn we van plan om dit jaar toch echt een keer naar Graceland te gaan en we willen graag eind april, begin mei gaan.
Ik wilde graag weten of het daar dan een aangename temperatuur is en of het daar dan juist een hele drukke tijd is?
Of valt het "hoog-seizoen" daar gelijktijdig met dat in europa (juni/juli)

Bvd Mark
#1 - 09-01-2003, 17:24 uur

RedZ

Hey Mark,

De lente is de mooiste tijd om naar Tennessee te gaan. Temperaturen liggen net even wat hoger dan in Nedereland (25-30*) en het is veel stabieler: als de zon schijnt dan blijft ie dat ook doen. Daarentegen, als het regent.....

Vlieg je rechtstreeks naar Memphis? Een tip is om de Natchez Parkway te rijden: als het te warm is ga je naar het noorden, als het te koud is naar het zuiden. Als je de tijd hebt ZEKER naar New Orleans gaan, al is het maar voor twee dagen. Memphis zal niet erg druk zijn, Graceland is dat geloof ik wel altijd. (maar het begrip "druk" is in TN wat anders als in NL)

Zelf ben ik niet in Graceland geweest: ik hoor van teveel Amerikanen dat het een "tacky Circus" is....en dat wil wat zeggen ;-)

Travel Light, Buddy

Arnold, Hendersonville, TN

http://www.tenntrips.com
#2 - 11-01-2003, 10:37 uur
« Laatst bewerkt op: 11-01-2003, 10:38 uur door RedZ »

Johan

Op Graceland is het inderdaad altijd druk. Ik kwam er eens op een doordeweekse dag, niets bijzonders, buiten seizoenen om. En ja hoor 5 kassa's met rijen van een half uur. Goedkoop is het ook niet, ik meen ergens rond de 20 dollar entree. Dan heb je toegang tot het huis, het museum met auto's, zijn vliegtuigen en meer. De tour door het huis is wel leuk, je mag geen foto's maken met flitser en de videocamera mag je niet mee naar binnen nemen. Maar een leuke ervaring is het absoluut. Ik hoop alleen dat je niet alleen voor Graceland naar de States gaat reizen? Want of het dat nou waard is?

Johan
#3 - 20-01-2003, 13:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15