Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Texas

Discussie gestart

Ebelix

Wij hebben het plan opgevat om in maart van dit jaar de staat Texas te gaan bezoeken. We hebben al het een en ander aan literatuur en reisverhalen doorgenomen maar is er iemand die al eerder een hele vakantie in Texas heeft doogebracht?

De bedoeling is dat we 4 weken gaan. We zijn geen types die elke dag in de auto gaan zitten om van motel naar motel te sturen. We blijven liever langer op 1 plaats om daar vanuit het een en ander te gaan bezichtigen. De laatste week is altijd een rustweek waar we week lang lui zijn om de batterij weer volledig op te laden. De overige weken zijn we van plan om de natuur en de steden te gaan bekijken.

Mijn vragen zijn als volgt:

- Wat zijn de beste plaatsen om te verblijven waar vandaan je natuur met de steden kan combineren.
- Is het mogelijk om vanuit El Paso op 1 dag Big Bend NP te bezoeken.
- Welke steden zijn de moeite waard om te bezoeken.
- Waar kan je lekker een week lui zijn. Bij voorkeur in een villa met een prive zwembad.
- Wat zijn de do's en don'ts in Texas.

Iedereen alvast bedankt voor de bijdrage.

Eric
#1 - 07-01-2009, 09:17 uur
« Laatst bewerkt op: 08-01-2009, 08:24 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Hans B

Een must is met je auto over het strand rijden, dat kan bij Surfside Beach (±40 ml na Galveston) en in de buurt van Port Aransas.
Wij hebben op beide plekken op het strand overnacht. http://members.home.nl/bonkol/De%20Site/ reisverhalen 2004.
Van El Paso in een dag op en neer naar Big Bend zou ik niet doen (=250 mile enkele reis).
Ik zou het in de route proberen te passen of als dat niet gaan, jammer dan.

Als je in de buurt van El Paso bent, zou ik Carlsbad Caverns en White Sands, beide liggen in New Mexico toch zeker meenemen.

In El Paso niet vergeten even de grens met Mexico over te gaan.
Informeer even van te voren, want als ik me goed herinner zijn er op zondag stierengevechten.
Wij hebben dat destijds niet gezien, is ook niet mijn ding, maar als je er toch bent ...
#2 - 07-01-2009, 12:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

pluto

Hoi,

Ik vond de Santa Elena Canyon in Big Bend heel indrukwekkend. Ook de Lost mine trail is de moeite. Als je 's avonds het window view trail doet, deel je het pad met tarantula's. :P  Wij waren hier op de middag en geen 1 spinnetje gezien! Weet ook niet of ze er in maart al zitten. White sands vind ik ook de moeite. Een leuke stad in Texas is San Antonio, vooral de riverwalk met zijn restaurantjes is heel gezellig. Big Bend is een erg desolaat park, wij waren daar zo goed als alleen en dat in juli!

Kingsfan
#3 - 07-01-2009, 14:14 uur

Mississippi

Big Bend NP is inderdaad erg mooi maar ook erg afgelegen  :(
Je moet er dus speciaal naartoe rijden !

Wij hebben 4 jaar geleden een paar dagen in de Chisos Mountains Lodge overnacht want er is daar genoeg te zien  :)



#4 - 07-01-2009, 16:48 uur

sweatbox

Is de Houston Livestock Show and Rodeo iets voor jullie?
#5 - 07-01-2009, 18:44 uur

PetraVS

Heb je ons reisverslag ook gelezen?  Dat was ook in het voorjaar, net als jullie reis.  Het was weliswaar maar een week, maar we hebben veel gedaan.  Een aanrader in die tijd is Texas Hill Country, waar hele velden met Bluebonnets bloeien.

Qua steden, die de moeite waard zijn, kun je absoluut San Antonio bovenaan zetten.  De Riverwalk is gezellig en als je van geschiedenis houdt (zoals ik) zijn de Missies heel interessant om te bezoeken.  De Stockyards in Fort Worth vonden wij ook een must en de rodeo (vrijdag en zaterdagavond) daar is een van de oudste in de VS.  Houston heeft mij als stad nooit bekoord, te wijds opgezet.  Maar er zijn wel mooie malls om te shoppen. 
#6 - 08-01-2009, 01:17 uur

Ebelix

Dank jullie allemaal voor de reacties. We gaan de links stuk voor stuk doornemen zodat we beter weten wat we wel en niet moeten doen.

Het weekje rust aan het einde van de vakantie zitten we te denken aan de regio tussen Austin en San Antonio in de heuvels en bij de meren. Is iemand al in deze omgeving geweest?

Qua strand hebben we nog niets leuks kunnen vinden. Het  is veel hoogbouw of het niveau van de huizen is laag. Wat me ook opvalt is dat er maar weinig huizen met een prive zwembad te huur zijn. Bij veel huizen kan je wel gebruik maken van een community pool. Dit is in Florida, langs de Atlantische kust en Californie toch anders. Weet iemand wat hier de reden van is?

San Antonio lijkt ons ook wel wat en we zullen er zeker heen gaan.

Is iemand ooit in Amarillo geweest en daar ook de omgeving bekeken? Is het de moeite waard of kunnen we die hoek overslaan?

Iedereen wederom alvast bedankt voor de reacties.

Eric
#7 - 09-01-2009, 17:31 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

karinita

Wij zijn afgelopen zomer in Texas geweest. Hoogtepunten waren voor mij: Guadalupe Mountains NP, Big Bend NP, de Camino del Río en San Antonio met Texas Hill Country. In Big Bend hebben we in de Chisos Mountain Lodge overnacht, maar ook een paar nachten in de afgelegen Terlingua Ranch. Een gewelidge overnachtingsplaats! Austin vonden wij een beetje tegenvallen.

Misschien heb je nog iets aan ons reisverslag dag 11 t/m 25.

Karin
#8 - 09-01-2009, 22:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15